בברכה המשולשת כתב:אני הקטן שמעתי שיש מעלה מיוחדת בריבוי ציציות בכך שבכל רגע מקיים מצוות רבות בדרך של ממילא.
אמנם, תמיד תמהתי- הרי יש את השאלה של השיעור של הט"ק? האם לא עדיף ללבוש הרבה טליתות שזה לכו"ע? (ולא שאני הקטן מערער ח"ו על הנהגתו של הגאון הגדול הרח"פ זצ"ל, אלא שברצוני להבין מדוע ט"ק ולא ט"ג)
עט סופר כתב:קבלה שקיבל על עצמו, כשבתו היתה מסוכנת. ואכן בתו נרפאה בעקבות הקבלה.
פותח האשכול כתב:אלא שהגרח"פ זצוק"ל, מן הסתם לרוב צדקותו והידורו אחר המצות, רצה להכניס עצמו לחיובי ציצית רבים, ומכאן מנהגו.
בברכה המשולשת כתב:אני הקטן שמעתי שיש מעלה מיוחדת בריבוי ציציות בכך שבכל רגע מקיים מצוות רבות בדרך של ממילא.
היא שיחתי כתב:לעצם ריבוי הציציות הלא מקיים בזה הרבה מצוות, ואדרבה תימה שלא מצינו כן לשאר אנשים.
מי נהר כתב:על פי הידוע בין תלמידיו, לא נתן לתלמידיו לחקותו בענין ריבוי הציציות, אף לא בט"ק נוספת אחת. משמע שאין סברתו משום ריבוי המצוות, שאל"כ למה מנע מאחרים לזכות בריבוי מצוות.
סעיף כתב:אגב, מענין לענין באותו ענין
איפה המקור בשו"ע שבגד שהוא ספק חייב בציצית.
עט סופר כתב:כשהיה משתתף בחתונות היו תלמידיו מבקשים מבעל השמחה רשות ליטול עוד, כדי שיהיה למחרת מסעודת מצוה בביתו.
בעלזער כתב:א. יתכן שבבוקר כתבתי קצת בפזיזות, ואפשר שגם לדעתו של הב"י מותר לחומרא להשחיל ציצית בפראק, ודומני שכך הוא דעתו של המ"ב כאשר כתב שיש לעגל את הפינה.
בעלזער כתב:ב. מדברי הב"י שכתב שאין להטיל ציצית בגלימות היות והם עשויים לכבוד ולא לצינה, משמע שהקובע הוא מטרת עשיית הבגד ולא המצב העכשוי. ולא כפי שכתבת להביא דעת כמה פוסקים שבימות החמה אין עניין בציצית כאשר אין לו כל צורך בבגד.
בעלזער כתב:ג. מדברי הזוהר שהובא בפוסקים שאין לקרות ק"ש בלא ציצית, והריהו כמעיד עדות שקר וכו' משמע להדיא שיש חיוב להתעטף בציצית, וקשה להעמיד את כוונת הזוהר באופן שלובש בגד בת ארבע כנפות ללא ציצית.
בעלזער כתב:ד. ראה בדברי ראב"ע פרשת שלח, ושם כתב להדיא שצריך ללבוש ציצית, ובזמנו ראיתי בס' תבואות שור שכתב שלבישת ציצית הוא חיוב גמור, שאל"כ איך אנו מברכים אשר קידשנו וכו' להתעטף בציצית. וכלל יש עוד הרבה ראיות שיש חיוב ללבוש ציצית, ובהזדמנות ארחיב בזה בעז"ה.
בעלזער כתב:ובכל אופן יישר כוחך על הסדר המופלא שאתה מנהל ומנווט את האשכול, וממך ילמדו רבים וטובים הפותחים אשכולות, ואינם יודעים שעליהם לגמור את המלאכה.
הוגה כתב:אבל ברור ופשוט שאף לב"י אין שום בעיה להטיל ציצית, ולא גרע מג' כנפות שפשוט שאין שום איסור להטיל בו ציצית, כל שכן כאן ש"הלכה רופפת". [וכן הלא כתב הביה"ל שם].
איש אשכולות כתב:עט סופר כתב:כשהיה משתתף בחתונות היו תלמידיו מבקשים מבעל השמחה רשות ליטול עוד, כדי שיהיה למחרת מסעודת מצוה בביתו.
לא הבנתי,
האם אוכל שהיה בסעודת מצוה מקבל מעלה כי היה שם, לכאורה כל המעלה היא באכילה בסעודה עצמה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 769 אורחים