איש_ספר כתב:בגמ' יומא יח, ב: אכסנאי אל יאכל ביצים ופרש"י שמביאין לידי קרי ויתגנה על בעה"ב.
והנה בחולין ו, א: : רבי זירא ורב אסי איקלעו לפונדקא דיאי, אייתו לקמייהו ביצים המצומקות ביין, רבי זירא לא אכל (משום חשש דמאי ביין) ורב אסי אכל'.
ובשבת לח, א 'דאמר רב חמא בר חנינא פעם אחת נתארחתי אני ורבי למקום אחד, והביאו לפנינו ביצים מצומקות כעוזרדין, ואכלנו מהן הרבה'.
וקשה איך לא חשו לאזהרת אכסנאי אל יאכל ביצים?
לא מצאתי מאום באוצר, (בהגהות וציונים שבסוף הגמ' לא חיפשתי)
איש_ספר כתב:בגמ' יומא יח, ב: אכסנאי אל יאכל ביצים ופרש"י שמביאין לידי קרי ויתגנה על בעה"ב.
והנה בחולין ו, א: : רבי זירא ורב אסי איקלעו לפונדקא דיאי, אייתו לקמייהו ביצים המצומקות ביין, רבי זירא לא אכל (משום חשש דמאי ביין) ורב אסי אכל'.
ובשבת לח, א 'דאמר רב חמא בר חנינא פעם אחת נתארחתי אני ורבי למקום אחד, והביאו לפנינו ביצים מצומקות כעוזרדין, ואכלנו מהן הרבה'.
וקשה איך לא חשו לאזהרת אכסנאי אל יאכל ביצים?
דאמר רב חמא בר חנינא פעם אחת נתארחתי אני ורבי למקום אחד והביאו לפנינו ביצים מצומקות כעוזרדין ואכלנו מהן הרבה
והביאו לפניו [צ"ל לפנינו וכ"ה בכת"י]- בחול
איש_ספר כתב:בגמ' יומא יח, ב: אכסנאי אל יאכל ביצים ופרש"י שמביאין לידי קרי ויתגנה על בעה"ב.
והנה בחולין ו, א: : רבי זירא ורב אסי איקלעו לפונדקא דיאי, אייתו לקמייהו ביצים המצומקות ביין, רבי זירא לא אכל (משום חשש דמאי ביין) ורב אסי אכל'.
ובשבת לח, א 'דאמר רב חמא בר חנינא פעם אחת נתארחתי אני ורבי למקום אחד, והביאו לפנינו ביצים מצומקות כעוזרדין, ואכלנו מהן הרבה'.
וקשה איך לא חשו לאזהרת אכסנאי אל יאכל ביצים?
לא מצאתי מאום באוצר, (בהגהות וציונים שבסוף הגמ' לא חיפשתי)
נוטר הכרמים כתב:אגב שהוזכר כאן ה'כתר ראש', בתקופה הקרובה אמור לראות אור עולם הספר הנ"ל במהדורה נפלאה ע"י הרה"ג ר' יעקב זלושינסקי שליט"א, ר"מ בישיבת תפארת התלמוד, מרמות - ירושלים, במתכונת דומה למעשה רב שי"ל על ידו בשנת תשס"ט. אשרי המחכה ויגיע.
איש אשכולות כתב:נוטר הכרמים כתב:אגב שהוזכר כאן ה'כתר ראש', בתקופה הקרובה אמור לראות אור עולם הספר הנ"ל במהדורה נפלאה ע"י הרה"ג ר' יעקב זלושינסקי שליט"א, ר"מ בישיבת תפארת התלמוד, מרמות - ירושלים, במתכונת דומה למעשה רב שי"ל על ידו בשנת תשס"ט. אשרי המחכה ויגיע.
צ"ל תפארת ישראל
איש_ספר כתב:חקירה: הבועל ארמית קנאין פוגעין בו ואם בא לימלך אין מורין לו כן.
מה הדין בבא לימלך ולא אמרו לו כן (אגב צ"ע מה אומרים לו? לא עונים או שאומרים לו לא?) והלך והרג האם נהרג עליו?
זה קצת יוצא מן הכלל כי יש מי שחוקר בזה, ה"ה הדברי יחזקאל, אבל נפלא בעיני שהוא היחיד שמסתפק בזה (לפי התוצאות שבחיפוש)
היא שיחתי כתב:ישנם המוני שאלות קטנות מהסוג ששואלים את הגר"ח קנייבסקי
הנה אחת
האם להוריד הכובע ויורדת הכיפה תוך כדי בטעות, הנחשב להורדת ב' מלבושים כאחד?
איש_ספר כתב:בגמ' יומא יח, ב: אכסנאי אל יאכל ביצים ופרש"י שמביאין לידי קרי ויתגנה על בעה"ב.
והנה בחולין ו, א: : רבי זירא ורב אסי איקלעו לפונדקא דיאי, אייתו לקמייהו ביצים המצומקות ביין, רבי זירא לא אכל (משום חשש דמאי ביין) ורב אסי אכל'.
ובשבת לח, א 'דאמר רב חמא בר חנינא פעם אחת נתארחתי אני ורבי למקום אחד, והביאו לפנינו ביצים מצומקות כעוזרדין, ואכלנו מהן הרבה'.
וקשה איך לא חשו לאזהרת אכסנאי אל יאכל ביצים?
לא מצאתי מאום באוצר, (בהגהות וציונים שבסוף הגמ' לא חיפשתי)
איש_ספר כתב:חבר'ה אין לכם איזו קושיא טובה או ספק מעניין ויסודי שלא קדמכם איש בזה?
עכ"פ לאחר שנתבאר דעכ"פ לדעת הרמב"ם יש מצוה למנות כל התשעה בשבט, שואל אותו ידיד שליט"א, איך צורת המניה בשבט, האם צריך להכות כל בהמה בגבה, או שמרמז עליה עם השבט, ומה תוכן יש בזה שמכה אותה תוך כ
איש_ספר כתב:ממעשר למעשר, נזכרתי בשאלה אחרת שהיתה לי בעבר במצוה דאורייתא, הלכה למעשה, ולא מצאתי שאיש מדבר עליה, אבל כאן אפשר לטעון שזה גופא מוכיח שהשאלה אינה נכונה: (חשבתי שהעליתי אותה כאן אבל בחיפוש לא מצאתי)
יש מחלוקת הר"ש והרמב"ם אם אפשר להפריש תרומת מעשר מהכרי לפני שהפרישו בכלל מעשר ראשון, שי"א שאי אפשר שהרי כל תרומ"ע יסודו מעשר מן המעשר, וי"א שאפשר. והנה לפי הסובר שאפשר להפריש קודם תרומ"ע, הרי שלדידיה הכרי כולו טבול לתרומת מעשר, ולכאורה אין נתקן בהפרשת המעשר ראשון לבד. והנה כיום נוהגים ע"פ החזו"א והגרי"ז, דאין 'לכם' על ספק ממון, לכן במצות שצריך לכם, כמו אתרוג מצה ומרור, לא רוצים להשאיר את המעשר ראשון בתוך הכרי, ולכן מוציאים החוצה את המעשר ראשון וזורקים אותו, ולא מפרישים ממנו תרומת מעשר (כך אמר לי הרב שטוקמן זצ"ל, מגדל האתרוגים, אבל יש אחרים שנותנים את המעשר ראשון ללוים והחזו"א כידוע התנגד לכך). ואולי יש לחוש שכל זמן שלא הפרישו תרומת מעשר עדין הכרי כולו טבול לו. ויש הרבה לפלפל בזה, אם שייך שאפילו לר"ש בהפרשת המעשר ראשון נתקן הכרי מהתרומ"ע אע"פ שעדין לא קרא לה שם, ולא מצאתי אף אחד שמדבר ע"ז לחיוב או לשלילה. חכ"א אמר שלי שדומה לו שראה שר' פנחס עפשטיין הסתפק בזה, אך לא הצלחתי למצוא דברים שבכתב ממנו בענין, וגם שאלתי את נכדו הרב וינד ולא ידע מזה כלל.
כהן כתב:עמד בזה באפיקי ים סי' י"א סק"ט [ישנו באוצר...]
[אלא דפשיט"ל דאחר שהפריש כבר אין הכרי טבול והוכיח מזה דא"א להפריש תרומ"ע לפני מעשר]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 210 אורחים