שבטיישראל כתב:ילפני כמה ימים י"ל מהדורה חדשה של ילקוט מעם לועז
והפעם .. מנוקד ...
חכם באשי כתב:שבטיישראל כתב:ילפני כמה ימים י"ל מהדורה חדשה של ילקוט מעם לועז
והפעם .. מנוקד ...
ממש חשוב...
תקוותי שהם ניקדו גם את המראי מקומות שבשולי העמוד...
חכם באשי כתב:היכן בדיוק עובר הגבול?
ציבור כתב:מטרת הניקוד היא בשונה ממה שחושבים הרבנים דכאן - לאפשר את הקריאה למי שאינו יודע לקרוא בלא ניקוד.
הניקוד לא נועד אלא כדי להרחיב את הלב, שהרי כבר ידוע מהקדמונים כי הניקוד יש בו כעין תוספת הסבר, הוא מרחיב את הלב למען ירוץ הקורא בו.
איני אומר שצריך לנקד את הקצוה"ח אבל משנה ברורה מנוקד, זה דבר נעים אף נחמד, וכנ"ל בספרים נוספים.
ציבור כתב:מטרת הניקוד היא בשונה ממה שחושבים הרבנים דכאן - לאפשר את הקריאה למי שאינו יודע לקרוא בלא ניקוד.
הניקוד לא נועד אלא כדי להרחיב את הלב, שהרי כבר ידוע מהקדמונים כי הניקוד יש בו כעין תוספת הסבר, הוא מרחיב את הלב למען ירוץ הקורא בו.
איני אומר שצריך לנקד את הקצוה"ח אבל משנה ברורה מנוקד, זה דבר נעים אף נחמד, וכנ"ל בספרים נוספים.
חכם באשי כתב:היכן בדיוק עובר הגבול?
אור חדש כתב:מישהו יכול להביא לי פרשת בשלח בטקסט?
יאיר כתב:אור חדש כתב:מישהו יכול להביא לי פרשת בשלח בטקסט?
טופל
חכם באשי כתב:נו, על הראשונים אנו מצטערים...
ועדיין ממתין אני, מתי כבר יקום המו"ל המבריק ויהדיר את 'קצות החושן' בתוספת ניקוד (ופתיחה [משובשת, כמובן] של ראשי התיבות)!...
(דרך אגב, היה פעם אשכול בענין כזה).
חכם באשי כתב:התועלת של הבאת המקורות מתחת לטקסט אינה כה גדולה, כי המקורות האלו הם משוערים! לא כתבם המחבר, ר' יעקב כולי (ויותר נכון: המחברים, ודוק), אלא המתרגם, ר' שמואל קרויזר
י.ש. ב כתב:חכם באשי כתב:היכן בדיוק עובר הגבול?
לדעתי הגבול הוא בגיל של משתמשי הספר.
וילקוט מעם לועז הוא ספר שילדים מאוד אוהבים ללמוד כך שזה דבר טוב מאד שעשו מנוקד [וכן הוא כיום במשנ"ב]
אך קצות החושן שעדיין לא נלמד בגיל צעיר כל כך יכול לישאר כך
חקר כתב:לגבי הניקוד, אכן זה מקל בדרך כלל על העין, אולם לצערינו זה מעיד הרבה על רמת הלומדים בספר.
הר ששון כתב:אגב ראוי להעיר כאן בכללות על הספר (ואולי אביא דוגמאות בהמשך לפי מדת הזמן שלי) שהוא מוסיף נופח מדיליה יתר ממה שכתוב בציוני המקורות [הגם שהוא לא כתב המקורות}
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 519 אורחים