איש_ספר כתב:רא"ד רלב"ג יפרסם את הדברים כאשר ימצא לנכון, לא קבלתי את רשותו לכן לא אפרט, אבל רק אומר שחלק מסוים בספר (ואופיים: דברים דרושיים ולא חריפים) נכנס באחת המהדורות מתוך מקור מסוים, והוברר על ידו באופן נעלה מכל ספק, שלשווא יוחסו הדברים למהריל"ד.
איש_ספר כתב:לא ידוע לי על קשר בין מהריל"ד לחב"ד, אני לכשעצמי גם חושב שהשכלה פירושה כאן ספרי חקר אלוקה -קבלה, ואני יודע שבחב"ד כך מכנים לחסידות - קבלה בלשון השכלה, אני מנסה לברר האם הכינוי הזה יחודי לחב"ד או לא.
איש_ספר כתב:לא ידוע לי על קשר בין מהריל"ד לחב"ד, אני לכשעצמי גם חושב שהשכלה פירושה כאן ספרי חקר אלוקה -קבלה, ואני יודע שבחב"ד כך מכנים לחסידות - קבלה בלשון השכלה, אני מנסה לברר האם הכינוי הזה יחודי לחב"ד או לא.
הבונה כתב:ונכונים גם דברי גוראריה שהכינוי השכלה בא בד"כ בניגוד לעבודה.
דהיינו יש משכיל שבמחשבתו עוסק בספירות הגבוהות של החסידות ויש עובד שעובד בפועל בלי לחשוב הרבה
מעניין שלמרות שהם לכאורה חב"ד בעוד אצלם חסידי פולין הם חג"ת יש איזה סיפור אצלם שעדיף עובד ממשכיל
חוצפא יסגא כתב:הטענת מובנים אלה במלים הפשוטות צריכה ראיה.
גוראריה כתב:חוצפא יסגא כתב:הטענת מובנים אלה במלים הפשוטות צריכה ראיה.
אבל להחליט שמהרי"ל דיסקין קבע זמן ללימודי השכלה, במובן שהמילה הזו מובנת כיום, צריכה ראיה גדולה יותר.
סוקר כתב:חברה ודת של מנחם פרידמן.
איש_ספר כתב:לא ידוע לי על קשר בין מהריל"ד לחב"ד.
חוקר כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=6940#p61522
למשל החשבון הנפלא של "עשרת מונים" לא ידוע ממקור אחר.
תוך כדי דיבור כתב:בכל אופן, כמו שכבר העירו פה, אין מה להיות בספק אודות חוגו של מהרי"ל דיסקין בירושלים.
תוך כדי דיבור כתב:אני לא חושב שיש כאן משהו אנכרוניסטי. מערכת הלימודים בעץ חיים ייצגה את חוג הגרש"ס שכידוע נשתנה בהרבה עניינים מחוג מהרי"ל דיסקין. באמת שאיני יודע מקום ספק בזה.
"ששמעתי מפ"ק [=של מהרי"ל דיסקין] איך שהחכם [חיים זליג] סלונימסקי הי' נושא פניו עבור חוכמתו, שהי' מכירו שהוא מחכמי התכונה. וכך הי' המעשה, פ"א כשהי' בוורשא ע"ד בריאותו, בא אצלו חכם הנ"ל והי' ספרו [=בחכמת התכונה, אסטרונומיה] בידו וביקש ממנו לעיי' ולהסכים עימו להוציאו לאורה, אז השיב לו אדמו"ר, איני יודע בחכמה הזאת אין ביכולתי [להשיבך], כי אחר העיון אדע ג"א ככל חכמי התכונה, אבל להסכים על סיפרך אין ביכולתי עד שתתן אותו אל ביתי, ובתנאי שלא נמצא שם דברים מתנגדים נגד רז"ל, אזי וודאי אסכים על האמת. אבל אם נמצא שם דברים מדברים נגד כבוד רז"ל או סותרים דבריהם, אז יהי' לי רשות לשרפו. כששמע החז"ס לקח את ספרו ועזב את הבית והלך"
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 381 אורחים