יהושפט כתב:אמיתי???
הנה המקור
שמואלייזער כתב:שמע מינה שלגר"י יוסף יש חוש הומור משובח
שמואלייזער כתב:שמע מינה שלגר"י יוסף יש חוש הומור משובח
צופה_ומביט כתב:לא יאומן.
הפה פתוח ומסרב להיסגר.
הרואה כתב:תכלא דפזלון זה כמובן שיא השיאים (מעתיק גם את הקטע של תרי איוב הוו, פשוט לא יאומן כי יסופר!) אבל כל הקטע שם משונה ביותר למשל מחליף בין ראדזין לרוז'ין ועוד כמה טעויות בסיסיות.
אשמח אם חכמים וזקנים ממני יבואו פה ויאמרו זאת בצורה יותר נחרצת, אבל כבר נתקלתי בכמה קטעים מופרכים מאותו מחבר שזוכה לתהילת עולם בכל מקום.
מחשבה אחת כתב:בן מיכאל כתב:הרואה כתב:תכלא דפזלון זה כמובן שיא השיאים (מעתיק גם את הקטע של תרי איוב הוו, פשוט לא יאומן כי יסופר!) אבל כל הקטע שם משונה ביותר למשל מחליף בין ראדזין לרוז'ין ועוד כמה טעויות בסיסיות.
אשמח אם חכמים וזקנים ממני יבואו פה ויאמרו זאת בצורה יותר נחרצת, אבל כבר נתקלתי בכמה קטעים מופרכים מאותו מחבר שזוכה לתהילת עולם בכל מקום.
אין ספק שמדובר בת"ח, אלא שאין לו קשר לספרים המיוחסים לו...
ארכביה אתרי רכשי? מצד אחד לטעון בעקשנות שהוא ת"ח עצום והא ראיה הספרים (וכאן טענו חסידיו בתוקף שאיש לא עוזר לו בחיבורם), ומצד שני לטעון שהוא לא קשור לספרים?
וראה גם כאן:
viewtopic.php?p=551980#p551980
צופה_ומביט כתב:אז כשכתוב שם "והראוני קונטרס תכלא דפזלון" - מה הכוונה?
למי הראו, ומי כותב "הראוני"?
מעיין כתב:לא יאומן ... מ"מ אני כשלעצמי בראותי שיש שני זבולון אמרתי שעכ"פ נקבל נא את הדבר טוב שבהחידוש להרבות בשותפות יששכר זבולון.... ואולי זבולון האחר אין לו שטרות כסף או חשבון בבנק רק מטבע דיגטלי מהעולם המרובע מי יודע...
ההוא אמר כתב:בכל מוצאי שבת נהפכת הדרשה האהובה והנעימה במוצאי שבת מימי מרן זצ"ל
לזירת השמצות ולגלוגים ברמה הנמוכה והקטנונית ביותר,
כשבכל שבוע הרייטינג הגבוה של השיעור (שהתקבל כירושה),
מנוצל כדי להשמיץ ולזלזל ולנגח בכל פעם באחד מגדולי הדור הקודם זצ"ל ואשר חיים עדנה לאוי"ט:
פלוני אינו יודע ללמוד, ופלוני אין לו שכל, ופלוני פוסק מסברא וכו' וכו'.
ואין הדבר כמלחמתה של תורה אלא ירידה לפסים אישיים.
אראל כתב:מעיין כתב:לא יאומן ... מ"מ אני כשלעצמי בראותי שיש שני זבולון אמרתי שעכ"פ נקבל נא את הדבר טוב שבהחידוש להרבות בשותפות יששכר זבולון.... ואולי זבולון האחר אין לו שטרות כסף או חשבון בבנק רק מטבע דיגטלי מהעולם המרובע מי יודע...
ואולי יש לתרץ בזה ממש כמין חומר, שינוי הקריאה בשם 'יששכר', יששכר או ישכר, שבאמת היו שני יששכר!, אחד בשם ישכר ואחד בשם יששכר, אלא השאלה הוא מי מהם החזיק בזבול א' ומי החזיק זבול ב'.....
צופה_ומביט כתב:אראל כתב:מעיין כתב:לא יאומן ... מ"מ אני כשלעצמי בראותי שיש שני זבולון אמרתי שעכ"פ נקבל נא את הדבר טוב שבהחידוש להרבות בשותפות יששכר זבולון.... ואולי זבולון האחר אין לו שטרות כסף או חשבון בבנק רק מטבע דיגטלי מהעולם המרובע מי יודע...
ואולי יש לתרץ בזה ממש כמין חומר, שינוי הקריאה בשם 'יששכר', יששכר או ישכר, שבאמת היו שני יששכר!, אחד בשם ישכר ואחד בשם יששכר, אלא השאלה הוא מי מהם החזיק בזבול א' ומי החזיק זבול ב'.....
ועוד יש לומר דתרי ישכר הוו, והיות דשני זבול נתלבשו באדם אחד להיות זבולון, נתלבשו גם שני ישכר באדם אחד להיות יששכר. ובכך מחזיקים שני הזבול בשני הישכר.
וכדכתיב: תנו ישכר לעובד.
מה שנכון נכון כתב:אחרי הקו' הנ"ל כתוב קטע הצ"ב:
אם היה אומר שאין יוהרא במנהג בטעות, ניחא, אבל איך יתכן שדבר שיש לו סמוכין דקשוט הוא מנהג בטעות שאי"צ התרה?
צופה_ומביט כתב:מה שנכון נכון כתב:אחרי הקו' הנ"ל כתוב קטע הצ"ב:
אם היה אומר שאין יוהרא במנהג בטעות, ניחא, אבל איך יתכן שדבר שיש לו סמוכין דקשוט הוא מנהג בטעות שאי"צ התרה?
לק"מ כנ"ל, וכאן בפשיטות י"ל כן, דמי ששנה זו לא שנה זו, וק"ל.
צופה_ומביט כתב:ומה בכלל יש לדבר מצד סגנון החיבור וכוונתו וכו', אחרי שבהאי עניינא גופא וממש כאן הביא באריכות להלכה את תכלא דפזלון!!
צופה_ומביט כתב:לא יאומן.
הפה פתוח ומסרב להיסגר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים