אמרתי אחכמה כתב:ראוי להזכיר, חידושו של ה'זרע שמשון' (מגילת אסתר),
שאם אומות-העולם עוברים על השבועה 'שלא ישתעבדו בישראל יותר מדאי',
אז כלל-ישראל פטורים משבועתם 'שלא ימרדו באומות-העולם'.
אמרתי אחכמה כתב:ראוי להזכיר, חידושו של ה'זרע שמשון' (מגילת אסתר),
שאם אומות-העולם עוברים על השבועה 'שלא ישתעבדו בישראל יותר מדאי',
אז כלל-ישראל פטורים משבועתם 'שלא ימרדו באומות-העולם'.
הנה:
שמשון 1.gif[/attachment]
חכם באשי כתב:מעניין שהוא ציוה לקבור את כל 'כתיבותיו', כפי שמובא בצילום האחרון.
היו עוד כאלו.
מה הסיבה לכך? ענווה? (אם כן מדוע הדפיס ספר אחד? ומדוע בכלל הוא כתב את הדברים? בשבילו 'למזכרת'?)
חיס כתב:חכם באשי כתב:מעניין שהוא ציוה לקבור את כל 'כתיבותיו', כפי שמובא בצילום האחרון.
היו עוד כאלו.
מה הסיבה לכך? ענווה? (אם כן מדוע הדפיס ספר אחד? ומדוע בכלל הוא כתב את הדברים? בשבילו 'למזכרת'?)
לדעתי שהוא ציוה לקבור את כל כתיבותיו הוא טעות....
ראה ב"שם הגדולים"בערכו: וזה לשונו שהוא ציוה לקבור כל כתביו "ב ק ב ל ה" בקברו....
שבטיישראל כתב:הספר זרע שמשון כבר נדפס מחדש לפני כמה שנים
אמרתי אחכמה כתב:ראוי להזכיר, חידושו של ה'זרע שמשון' (מגילת אסתר),
שאם אומות-העולם עוברים על השבועה 'שלא ישתעבדו בישראל יותר מדאי',
אז כלל-ישראל פטורים משבועתם 'שלא ימרדו באומות-העולם'.
הנה:
הגהמ כתב:אמרתי אחכמה כתב:ראוי להזכיר, חידושו של ה'זרע שמשון' (מגילת אסתר),
שאם אומות-העולם עוברים על השבועה 'שלא ישתעבדו בישראל יותר מדאי',
אז כלל-ישראל פטורים משבועתם 'שלא ימרדו באומות-העולם'.
הנה:
כאשר הודפס הספר לאחרונה ע"י מי שמשתייך לחסידי סאטמאר העירו על אתר שע"פ האדמור מסאטמאר יש לראות חידושו דוקא בתחום האגדה כדרך הדרשנים שדורשים דרושים יפים אפי' דברים שלא אליבא דהלכתא. ובזה ההערה הותר להם להחזיקו בבית.
חכם באשי כתב:מעניין שהוא ציוה לקבור את כל 'כתיבותיו', כפי שמובא בצילום האחרון.
היו עוד כאלו.
מה הסיבה לכך? ענווה? (אם כן מדוע הדפיס ספר אחד? ומדוע בכלל הוא כתב את הדברים? בשבילו 'למזכרת'?)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 227 אורחים