סליחות כתב:יישר כח!
לגבי זמני הסעודה, אכן, המקורות הנ"ל (בצד מה שצוין משבת וברכות) אינם עוסקים בזמני הסעודות וזה ממש חשוב לי.
את המקור משבת הכרתי אבל הוא מעלה קשיים בנושא של פת שחרית, והגמ' בברכות עוסקת בעני ובערבי שבתות והוא פחות כללי. תמונה כללית ומדויקת יותר אפשר לקבל רק מכל או רוב ככל המקורות שנאספו בנושא. אולי באמת יש מי שקיבץ ואסף את הנוגע לנושא. (אפשר גם בשפה אחרת)
סליחות כתב:ייש"כ.
לשני האחרונים יש קשר ישיר לריאליה של המשנה והגמ'?
לוצאטי כתב:סליחות כתב:ייש"כ.
לשני האחרונים יש קשר ישיר לריאליה של המשנה והגמ'?
סדרי הסעודה אצל חז"ל מקבילים לסעודה הרומית המאוחרת.
סליחות כתב:לוצאטי כתב:סליחות כתב:ייש"כ.
לשני האחרונים יש קשר ישיר לריאליה של המשנה והגמ'?
סדרי הסעודה אצל חז"ל מקבילים לסעודה הרומית המאוחרת.
אין לי כל בעיה לקבל טענה זאת, אך היכן או איך ניתן למצוא לכך ראיה או אישוש לסברא זו?
גם זה יעבור כתב:ילקוט שמעוני תורה ילקוט שמעוני על שמות פרק טז רמז רנח
ויאמר משה בתת ה' לכם בערב בשר לאכול תנא לחם ששאלו ישראל כהוגן ניתן להם כהוגן. בשר ששאלו שלא כהוגן ניתן להם שלא כהוגן. מכאן למדה תורה דרך ארץ שלא יאכל אדם בשר אלא בלילה. והא אמר אביי מאן דאית ליה סעודתא לא ניכליה אלא ביממא כעין יומא בתחלה היו ישראל דומין כתרנגולין המנקרין באשפה עד שבא משה וקבע להם זמן סעודה.
יבנה כתב:תלמוד בבלי מסכת קידושין דף ל עמוד א
רבי חייא בר אבא לא טעים אומצא עד דמקרי לינוקא ומוספיה רבה בר רב הונא לא טעים אומצא עד דמייתי לינוקא לבית מדרשא
[הוספה שלי: בת"ה] וברש"י שם: לא טעים אומצא - בשר מעט בגחלים היו רגילין לטעום בבקר.
בתוך הגולה כתב:גם זה יעבור כתב:ילקוט שמעוני תורה ילקוט שמעוני על שמות פרק טז רמז רנח
ויאמר משה בתת ה' לכם בערב בשר לאכול תנא לחם ששאלו ישראל כהוגן ניתן להם כהוגן. בשר ששאלו שלא כהוגן ניתן להם שלא כהוגן. מכאן למדה תורה דרך ארץ שלא יאכל אדם בשר אלא בלילה. והא אמר אביי מאן דאית ליה סעודתא לא ניכליה אלא ביממא כעין יומא בתחלה היו ישראל דומין כתרנגולין המנקרין באשפה עד שבא משה וקבע להם זמן סעודה.
מקור הדברים בבלי יומא עה ב
וקצ"ע מהא דאמרינןיבנה כתב:תלמוד בבלי מסכת קידושין דף ל עמוד א
רבי חייא בר אבא לא טעים אומצא עד דמקרי לינוקא ומוספיה רבה בר רב הונא לא טעים אומצא עד דמייתי לינוקא לבית מדרשא
[הוספה שלי: בת"ה] וברש"י שם: לא טעים אומצא - בשר מעט בגחלים היו רגילין לטעום בבקר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 559 אורחים