איש_ספר כתב:ויש גם את המומנט הזה, שא"א להשאר אדיש ושווה נפש כלפיו...
וגם מי שאין ידו משגת, יכול לשאול מחבירו ונפיק בזה ע"פ מהרי"ל.
ומי שגם זה אין בכוחו, יזון עיניו מן התמונות המרהיבות
מהעבר כתב:לא הבנתי
מה החידוש בסידור בולוניה ?
סידור בולוניה כמנהג ק"ק רומא מפורסם וכנראה שרוב המהדורה הודפסה על קלף
מהעבר כתב:לא הבנתי
מה החידוש בסידור בולוניה ?
סידור בולוניה כמנהג ק"ק רומא מפורסם וכנראה שרוב המהדורה הודפסה על קלף
איש_ספר כתב:זה חמישה ימים לחודש סיון וזה עשרים וחמשה ימים.
נפש החיים כתב:סדר ברכות זה נדפס כיחידה עצמאית ולא כחלק אינטגרלי של הסידור, זה מוכח מהקולופון של הספר שמתייחס אך ורק לסדר ברכות וכן מקונטרסי הדפים, שיש להם ספירה נפרדת (13 קונטרסים מסומנים) ולא כהמשך לסידור, מה גם שלא מצאנו מעולם עותק מסידור בולוניה המצורף לו סדר ברכות,
לא כל יום אתרחיש ניסא כהאי – תגלית של ספר שלם משנות הר' שלא נמצא באף ספריה בעולם, ואף לא נמצא ממנו שום איזכור באף רשימה ביבליוגרפית.
נפש החיים כתב:יש להבהיר נקודה יסודית בהתהוות סידור התפילה כפי שהוא מונח לפנינו כיום:
בראשית ימי הדפוס, סידור התפילות כלל ביסודו ועיקרו את התפילות הנאמרות בציבור
ושאר התפילות והברכות נכללו בספר בפני עצמו הנקרא בשם 'סדר ברכות' (ומאוחר יותר בשם סדר מאה ברכות)
קבצי סדרי ברכות אלו שהם יצירה ספרותית העומדת בפני עצמה, היו ידועים עד תגלית זו, רק משנות הש' ואילך' והנה עתה התגלה סדר ברכות ראשון, ראש ואב לכולם שנדפס כבר בשנות הר'!!!.
סידור בולוניה הוא ידוע ומפורסם, אך הוא כולל את סדר התפילות לימות החול ושבתות השנה בלבד.
סדר ברכות זה נדפס כיחידה עצמאית ולא כחלק אינטגרלי של הסידור, זה מוכח מהקולופון של הספר שמתייחס אך ורק לסדר ברכות וכן מקונטרסי הדפים, שיש להם ספירה נפרדת (13 קונטרסים מסומנים) ולא כהמשך לסידור, מה גם שלא מצאנו מעולם עותק מסידור בולוניה המצורף לו סדר ברכות
איש_ספר כתב:מהעבר כתב:לא הבנתי
מה החידוש בסידור בולוניה ?
סידור בולוניה כמנהג ק"ק רומא מפורסם וכנראה שרוב המהדורה הודפסה על קלף
כמו שהובהר, מדובר בהדפס מיוחד של 'סדר מאה ברכות', טופס בלתי ידוע כלל וכנראה יחיד בעולם.
הסדר נדפס בידי אותו מסדר ומדפיס של סידור בולוניה, שימו לב שהתאריך בקולופון של הסידור ושל ה'סדר מאה ברכות' שונה בעשרים יום !
זה חמישה ימים לחודש סיון וזה עשרים ושבעה ימים.
נפש החיים כתב:יש להבהיר נקודה יסודית בהתהוות סידור התפילה כפי שהוא מונח לפנינו כיום:
בראשית ימי הדפוס, סידור התפילות כלל ביסודו ועיקרו את התפילות הנאמרות בציבור
ושאר התפילות והברכות נכללו בספר בפני עצמו הנקרא בשם 'סדר ברכות' (ומאוחר יותר בשם סדר מאה ברכות)
קבצי סדרי ברכות אלו שהם יצירה ספרותית העומדת בפני עצמה, היו ידועים עד תגלית זו, רק משנות הש' ואילך' והנה עתה התגלה סדר ברכות ראשון, ראש ואב לכולם שנדפס כבר בשנות הר'!!!.
סידור בולוניה הוא ידוע ומפורסם, אך הוא כולל את סדר התפילות לימות החול ושבתות השנה בלבד.
סדר ברכות זה נדפס כיחידה עצמאית ולא כחלק אינטגרלי של הסידור, זה מוכח מהקולופון של הספר שמתייחס אך ורק לסדר ברכות וכן מקונטרסי הדפים, שיש להם ספירה נפרדת (13 קונטרסים מסומנים) ולא כהמשך לסידור, מה גם שלא מצאנו מעולם עותק מסידור בולוניה המצורף לו סדר ברכות,
הסדר כולל גם דינים ומנהגים שלא ידוע מי חיברם, וראוי לחקור ענין זה (שמא הוא רבי יוחנן טריוויש בעל 'קמחא דאבישונא' על המחזור שנדפס גם בבולניה)
לא כל יום אתרחיש ניסא כהאי – תגלית של ספר שלם משנות הר' שלא נמצא באף ספריה בעולם, ואף לא נמצא ממנו שום איזכור באף רשימה ביבליוגרפית.
איש_ספר כתב:מאלף.
אנא עלה לנו עמוד או שניים מפסקי ההלכות שבסדר זה. אולי נמצא דבר שיחשוף את זהות הכותב.
בכל הכבוד לתגלית החשובה - בנו"ט להעיר:נפש החיים כתב:ובזה הם היו חלוצים כי לא מצאנו בדפוס סדר ברכות קודם לזה!!!
הקישון33 כתב:הגדה של פסח רדלהיים שווה 500 דולר?! פעם מכרו את זה בשוק מא"ש בשקלים בודדים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 222 אורחים