זבחים סב א: אלא אמר רב יוסף קרא אשכח ודרש ויאמר דויד זה הוא בית ה' וכו', ופרש"י: אלא אמר רב יוסף קרא אשכח ודרש שנאמר לדוד ששים אמה במקום המזבח, ושלמה לא הבין לדרשו, והם דרשוהו והוסיפו עליו.
ויש להבין שלמה המלך שעליו אמר קרא בספר מלכים א' (ה ט): ויתן אלקים חכמה לשלמה ותבונה הרבה מאד ורחב לב כחול אשר על שפת הים, ותרב חכמת שלמה מחכמת כל בני קדם ומכל חכמת מצרים, ויחכם מכל האדם מאיתן האזרחי והימן וכלכל ודרדע בני מחול ויהי שמו בכל הגוים סביב, ופירש"י: ויחכם מכל האדם, כמשמעו. ובמדרש אגדה בפסיקתא מכל האדם, זה אדם הראשון. איתן האזרחי זה אברהם. הימן, זה משה. וכלכל, זה יוסף. ודרדע, זה דור המדבר, מחול, שנמחל להם על מעשה העגל, וכאשר היה שלמה בן י"ב שנה כבר זכה לנבואה כדאיתא במלכים שם ג' ה', וכאשר ביקש שלמה לב שומע השיבו הקב"ה: הנה עשיתי כדבריך הנה נתתי לך לב חכם ונבון אשר כמוך לא היה לפניך, ואחריך לא יקום כמוך, וכאן שלמה לא הבין לדרוש כדרשת בני גולה?