מובא בספר 'עיני שמואל' לגאון ר"ש אהרן ראבין זצ"ל, בחידושיו על פ"ב דנדה (טז' ע"ב, ד"ה ובזה) וז"ל:
ובזה אמרתי לפרש המדרש (אס"ר פ"א ג) 'הוא אחשורוש' - משנכנסה אסתר אצלו לא היה בועל נדות, וקשה מאי השבח הזה דקא משבח ליה דהלא כל התשמיש של כל יום היה באיסור, רק דאסתר היתה אנוסה בזה וא"כ אף אם בעל אותה בנדתה לא היה איסור כנגדה, אך לפי המבואר (זוה"ק ח"ג רעו ע"א) דשידה נכנסה במקומה א"כ אם היה משמש בכל יום, היה הדבר לפלא בעיני אחשורוש במה שאסתר לא תראה דם בשום פעם והיא היתה נערה והיה מרגיש מיד שאינה אסתר, ואם גם השידה היתה מראה לו דם נודע מ"ש בגמ' שדם שדים ירוק הוא והיה מבין שאינו דם אדם, אבל כיון שלא היה משמש בשעת ווסתה, גם השידה לא נכנסה אז אליו ומש"ה לא ידע וא"ש.
וארצה לדעת היכן נודע הדבר?