דעתן כתב:לא שייך להקשות סתירה ברש"י דעשה כמה קונטרסים ופעמים שחזר בו (עיין יד מלאכי)
לענין כתב:אין להקשות בין תוספות הרא"ש לפסקיו ותשובותיו.
ב'יד מלאכי' כללי הרא"ש אות ל, שאפי' פסקי הרא"ש אינם אלא ליקוט מדברי התוס' ('עם קצת תוספת מקצת פוסקים, כגון הרמב"ם והרמ"ה'). יעו"ש.ההוא אמר כתב:אשמח למי שימצא מקור לכלל הנ"ל שאי אפשר להקשות מתוספות הרא"ש לפסקיו?
'יד מלאכי' כללי התוס' אות כ, וראה שם אות כה.ההוא אמר כתב:אגב, כמובן גם אי אפשר להקשות סתירה מתוספות לתוספות.
ההוא אמר כתב: אגב, מה לגבי סתירה ממדרש למדרש?
לבי במערב כתב:ב'יד מלאכי' כללי הרא"ש אות ל, שאפי' פסקי הרא"ש אינם אלא ליקוט מדברי התוס' ('עם קצת תוספת מקצת פוסקים, כגון הרמב"ם והרמ"ה'). יעו"ש.ההוא אמר כתב:אשמח למי שימצא מקור לכלל הנ"ל שאי אפשר להקשות מתוספות הרא"ש לפסקיו?
ועכ"פ מוכח משם דעל תוס' הרא"ש לא דנו כלל אם סותר לפסקיו.'יד מלאכי' כללי התוס' אות כ, וראה שם אות כה.ההוא אמר כתב:אגב, כמובן גם אי אפשר להקשות סתירה מתוספות לתוספות.
בברכה המשולשת כתב:ההוא אמר כתב: אגב, מה לגבי סתירה ממדרש למדרש?
למה שזה ייקרא סתירה?
פלתי כתב:דעתן כתב:לא שייך להקשות סתירה ברש"י דעשה כמה קונטרסים ופעמים שחזר בו (עיין יד מלאכי)
מה הכוונה לא שייך להקשות? בודאי שייך להקשות, שהרי פעמים הרבה יש תירוצים וחילוקים, ושייך להקשות ולתרץ. אלא מאי, לעתים התשובה תהיה שחזר בו.
ההוא אמר כתב:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 245 אורחים