תוכן כתב:קודם כל, יש מעט מאד מידע עליה, כך שאי אפשר כמעט לדון עליה. דבר שני, היא היתה תופעה יוצאת דופן, אחד לאלף שנים, זה אומר שמבחינת היהדות היא נטע זר לחלוטין.
תוכן כתב:קודם כל, יש מעט מאד מידע עליה, כך שאי אפשר כמעט לדון עליה. דבר שני, היא היתה תופעה יוצאת דופן, אחד לאלף שנים, זה אומר שמבחינת היהדות היא נטע זר לחלוטין.
פרנקל תאומים כתב:דווקא בתנועה החסידית היו כמה תופעות מעין זאת (ברמה זו או אחרת).
פרנקל תאומים כתב:תוכן כתב:קודם כל, יש מעט מאד מידע עליה, כך שאי אפשר כמעט לדון עליה. דבר שני, היא היתה תופעה יוצאת דופן, אחד לאלף שנים, זה אומר שמבחינת היהדות היא נטע זר לחלוטין.
דווקא בתנועה החסידית היו כמה תופעות מעין זאת (ברמה זו או אחרת).
תוכן כתב:נשים שהלכו עם טלית ותפילין וניהלו טיש? אשמח לשמוע שמות.
לייטנר כתב:השוויתי בין הערך בויקיפדיה, והערך המצונזר ב'המכלול', והבנתי למה א"א לסמוך על המכלול.
דעתן כתב:זכור לי מאמר של שלמה אשכנזי בנושא (אגב שם הוא מונה כמה נשים שהניחו תפילין והתעטפו בטלית ואחת מהן כידוע בתו של המגיד מקוזניץ')
לייטנר כתב:השוויתי בין הערך בויקיפדיה, והערך המצונזר ב'המכלול', והבנתי למה א"א לסמוך על המכלול.
לייטנר כתב:השוויתי בין הערך בויקיפדיה, והערך המצונזר ב'המכלול', והבנתי למה א"א לסמוך על המכלול.
לייטנר כתב:שם הערך - מי יודע מהו שמה של 'הבתולה מלודמיר'?! כיצד אפשר למצוא את הערך הזה בהמכלול, בלי ידיעה מוקדמת?
לייטנר כתב:השמטה תוכנית - לא ברור מן הערך מדוע התנגדו החרדים לקריאת רחוב על שמה.
הפניות חיצוניות בסוף הערך - לא ספרתי, אבל כמחצית מההפניות המופיעות בויקיפדיה, כלל לא מופיעות בהמכלול.
חרט כתב:
מצפה לישועת השם כתב:כנראה שהמצבה שופצה.
גם לולא הגופן, איך יתכן שהכתב השתמר כ"כ יפה 130 שנה?
מצפה לישועת השם כתב:עתניאל בן קנז כתב:חרט כתב:
האם זה אמיתי???
סוג הגופן נוטה לחשוב שמדובר בזיוף/פוטו-שופ.
לא זכור לי מצבות עתיקות שנראו כך.
כנראה שהמצבה שופצה.
גם לולא הגופן, איך יתכן שהכתב השתמר כ"כ יפה 130 שנה?
לבי במערב כתב:הערך ב'המכלול' שופץ
א. חיים כתב:למי שמתעניין, ה'עלמה' לא נשארה כך עד סוף חייה. בירושלים היא נישאה לאיש וילדה ילדים כדרך נשות ישראל הכשרות.
צאצאים שלה קיימים עד היום, כמובן (חייהם היו בארץ).
פרנקל תאומים כתב:ברור.
אבל השאלה היא האם הכיתוב בדופן המצבה "מנשים באהלה של תורה תבורך", אכן היה גם בנוסח המקורי, או שמא חידוש המצבה התבצע ע''י איזו קבוצה של פנימיסטיות בנות דורינו שהוסיפו מדילהון.
גביר כתב:פרנקל תאומים כתב:ברור.
אבל השאלה היא האם הכיתוב בדופן המצבה "מנשים באהלה של תורה תבורך", אכן היה גם בנוסח המקורי, או שמא חידוש המצבה התבצע ע''י איזו קבוצה של פנימיסטיות בנות דורינו שהוסיפו מדילהון.
אכן, השיפוץ התבצע בידי איזו קבוצה של פנימיסטיות בנות דורינו
גביר כתב:מספרים גם שעל בתו מרת איידיל אמר רבי שלום רוקח ה'שר שלום' מבעלז ש'חסר לה רק ספודיק ומקל', כלומר שראויה לאדמורו"ת [ ספר פ'ר'ד'ס' יוסף : מאמרים ונאומים, ליקוטים ומבחרי פנינים על פי פרד"ס מפי סופרים וספרים / מתורתו וכתביו של הרב משה יוסף רובין ; עריכה: לוי יצחק הולצמן', הוצאת גליון, ,Lakewood, NJ ה'תשפ"א, עמ' תמב ושם הערה 9].
הַיינו פה - https://kotar.cet.ac.il/kotarapp/index/ ... =105362477הארי החי כתב:יש משהו פה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 301 אורחים