תוכן כתב:כתב הרא"ש (ברכות פ"ז סימן כ"ב) על ברכת הטוב והמטיב: וקבעוה בברכת המזון שכלה הודאה, ואמרינן בירושלמי, כשנחרבה ביתר נגדעה קרן ישראל ואין עתידה לחזור עד שיבא בן דוד, ולכך סמכוה אצל בונה ירושלים.
איפה הירושלמי הזה? דומה שאינו בירושלמי שלפנינו, והוא בירושלמי שהיה לפני חכמי אשכנז. האם יש מישהו שדן בירושלמי שהביא ברא"ש והאם יש מאמר המסכם כל מה שידוע לנו על ירושלמי זה שעמד לפני חכמי אשכנז?
jonkarni כתב:מישהו יודע היכן יש איסוף של כלל המובאות של הירושלמי שאינן לפנינו?
jonkarni כתב:מישהו יודע היכן יש איסוף של כלל המובאות של הירושלמי שאינן לפנינו?
תוכן כתב:כתב הרא"ש (ברכות פ"ז סימן כ"ב) על ברכת הטוב והמטיב: וקבעוה בברכת המזון שכלה הודאה, ואמרינן בירושלמי, כשנחרבה ביתר נגדעה קרן ישראל ואין עתידה לחזור עד שיבא בן דוד, ולכך סמכוה אצל בונה ירושלים.
איפה הירושלמי הזה? דומה שאינו בירושלמי שלפנינו, והוא בירושלמי שהיה לפני חכמי אשכנז. האם יש מישהו שדן בירושלמי שהביא ברא"ש והאם יש מאמר המסכם כל מה שידוע לנו על ירושלמי זה שעמד לפני חכמי אשכנז?
jonkarni כתב:מישהו יודע היכן יש איסוף של כלל המובאות של הירושלמי שאינן לפנינו?
jonkarni כתב:מישהו יודע היכן יש איסוף של כלל המובאות של הירושלמי שאינן לפנינו?
תלמוד_ישן כתב:jonkarni כתב:מישהו יודע היכן יש איסוף של כלל המובאות של הירושלמי שאינן לפנינו?
כמדומני שיש דבר כזה בירושלמי דפוס עוז והדר. ואולי אני טועה.
תלמוד_ישן כתב:jonkarni כתב:מישהו יודע היכן יש איסוף של כלל המובאות של הירושלמי שאינן לפנינו?
כמדומני שיש דבר כזה בירושלמי דפוס עוז והדר. ואולי אני טועה.
מרדכי וינטרויב כתב:אין שם אוסף מסודר, אלא המובאות שולבו במדור שנו"ס על הדף.
יאיר אתמר כתב:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 180 אורחים