עמוד 1 מתוך 1
כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ד' יולי 10, 2019 12:30 pm
על ידי מרדכי ש.
זכורני בימי בחרותי מימרא על עירובין נדה ויבמות שהם מסכתות קשות והמליצו על מימרת בן סירא המובאת בגמ' "כל ימי עני" וכו', ר"ת "עירובין נדה יבמות".
ולא מצאתי כעת מקורו (גם לא בברכ"י יו"ד רמ"ו).
אודה אם אי מי שמע כזאת ויודע מקור.
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ד' יולי 10, 2019 12:59 pm
על ידי חד ברנש
עי' אלפא ביתא לר"ש אשכנזי.
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ד' יולי 10, 2019 1:29 pm
על ידי תם מה הוא אומר
המקור לזה בזוה"ק.
ראיתי פעם שאדם גדול אמר שהאות נון היינו מסכת נדרים, ולא מסכת נדה. וזה טעות (לא ראיתי עוד עד הלום מישהו אחר שפירש כך).
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ד' יולי 10, 2019 5:24 pm
על ידי כדכד
גם אני שמעתי מימרא זו ולא שמעתי את מקורה.
אני גם שמעתי באותו מעמד שיש מי שאומר שהנ' היא נדרים והרב ששמעתי בשמו אמר שאין מסתבר לו לפרש כך אלא כהגירסא הקודמת.
בכל אופן אם אותו שאני שמעתי ממנו ואותו שהרב תם מהו אומר שמע הם לא אותו מקור הרי שיש לרב תם מהו אומר מקור נוסף
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ד' יולי 10, 2019 5:58 pm
על ידי אישצפת
מצאתי אצלי בכתובים לפני שנים רבות.
נודע בשער בת רבים מ"ש רבי יהודה החסיד בספר חסידים סימן רסא שדין מת מצוה אינו נוהג רק בבני אדם אלא גם בתלמוד ובמצוות. שאם רואה אדם שאנשים נמנעים מלעשות איזו מצוה או ללמוד איזו מסכת מחמת איזו סיבה הוי כמת מצוה והלומדה נוטל שכר כולם.
וכתב בשיירי כנסת הגדולה (יו"ד סימן רמה הגה"ט אות ג) והובאו דבריו בספר קמח סולת להגאון רבי יהודה עלי זצ"ל (מהדורת שובי נפשי עמוד ע"א) שבקושטא היו נמנעים מלקרות עירובין נדה יבמות משום שר"ת שלהם עני וכן נמנעו מלקרות בבא בתרא מפני שנראה שזו אחרונה וי"א מפני שחלה בה רש"י ויראה דאינם נמנעים מכל אלה אלא ללומדם עם חברים בישיבה אבל לעצמו כל אחד ואחד צריך ללומדם וכמ"ש בספר חסידים, עכת"ד.
ולי הקטן קשה מדוע נמנעו דווקא מהני מסכתות ולא מנו יחד עמהם עבודה זרה נדרים נזיר יומא שר"ת שלהם עני. ושמא גם מהם היו נמנעים ולהרב כנסת הגדולה הגיעה שמועה רק על הנ"ל. וצ"ע.
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ד' יולי 10, 2019 6:56 pm
על ידי לייטנר
תם מה הוא אומר כתב:המקור לזה בזוה"ק.
ראיתי פעם שאדם גדול אמר שהאות נון היינו מסכת נדרים, ולא מסכת נדה. וזה טעות (לא ראיתי עוד עד הלום מישהו אחר שפירש כך).
אני שמעתי כן על נזיר, וישר בעיני, משום שלשונה קשה.
מסכת נדה אינה קשה, אלא משום צניעות (ואכמ"ל).
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ד' יולי 10, 2019 7:33 pm
על ידי עזריאל ברגר
אני שמעתי על עירובין נדה יבמות, ומשום החשבונות הרבים שבהם.
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ד' יולי 10, 2019 8:41 pm
על ידי עתניאל בן קנז
לייטנר כתב:תם מה הוא אומר כתב:המקור לזה בזוה"ק.
ראיתי פעם שאדם גדול אמר שהאות נון היינו מסכת נדרים, ולא מסכת נדה. וזה טעות (לא ראיתי עוד עד הלום מישהו אחר שפירש כך).
אני שמעתי כן על נזיר, וישר בעיני, משום שלשונה קשה.
מסכת נדה אינה קשה, אלא משום צניעות (ואכמ"ל).
גם אני שמעתי כך ממו"ר הגר"ש וואזנר זצ"ל, שנראה לו שהכוונה ל'נזיר',ומטעם האמור. (הוא אמר זאת כהשערה מדיליה).
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ה' יולי 11, 2019 12:51 am
על ידי אורח
שאלתי לגריח"ס שליט"א והראה לי זוהר חלק ג' רעו א: ובגין דא כתיב ביה במשיח, (זכריה ט) עני ורוכב על חמור. עני איהו תמן בסימן, ערובין נדה יבמות, ושאר מתניתין בכלל.
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ה' יולי 11, 2019 1:43 am
על ידי משוש דורים
לענ"ד מסכת זבחים קשה יותר מנדה ואולי גם מעירובין.
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ה' יולי 11, 2019 5:02 am
על ידי בקרו טלה
לגבי מס' נזיר העיר לזה הרה"ג שמואל זעירא שליט"א בא"ב קדמייתא שציין לזה לעיל הרה"ג חד ברנש שליט"א
כדי לא להשאיר חלילה הגליון חלק אצרף מפרק זכרונות שכתב משב"ק האמרי אמת זצ"ל הרה"ג ר' שמאי גינזבורג [תשמ"ח]
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ה' יולי 11, 2019 8:22 am
על ידי פלתי
לייטנר כתב:תם מה הוא אומר כתב:המקור לזה בזוה"ק.
אני שמעתי כן על נזיר, וישר בעיני, משום שלשונה קשה.
Re: כל ימי ענ"י - עירובין נדה יבמות
פורסם: ו' יולי 17, 2020 3:30 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
אורח כתב:שאלתי לגריח"ס שליט"א והראה לי זוהר חלק ג' רעו א: ובגין דא כתיב ביה במשיח, (זכריה ט) עני ורוכב על חמור. עני איהו תמן בסימן, ערובין נדה יבמות, ושאר מתניתין בכלל.
אז כונת הזוהר כמו שאומרים העולם שאלו מסכתות קשות?