ושא_נס כתב:לא נכון כלל.
כבר בדפוס ויניציאה ש"י של יושטיניאן נוסף בדף כד ע"א: "מכאן ואילך מפי' רבי' גרשום". ומכלל הדברים מה שצוטט לעיל. ובעקבותיו בדפוס בסיליאה של"ט. ועליהם תכון הלשון שתפס הרב בית פינחס, ואין להעמיס זה בדוקא גבי דפוס פפד"א תנ"ט.
התוכל להרחיב בענין?ושא_נס כתב:יש דפוסים בין דפוס בסיליאה ופפד"א שבהם לא נדפס רגמ"ה, ובפפד"א רק החזירו הרגמ"ה שנשמט כאמור בכמה דפוסים קודמים, אך לא שבפפד"א נדפס לראשונה. סיבת הדפוסים שנשמט בהם הנ"ל קשורה לתופעה סבוכה ומורכבת ביותר אודות דפוסי התלמוד שכמעט ולא נגעו בה עד היום, וגם הנוגעים בה נגעו ברבדים חיצוניים טובא.
וונדרבר כתב: בעל דקדוקי סופרים סבר כנראה שדברי רבינו גרשום (בסוף מס' מכות) נוספו במהדורת פפד"א תנז-תנט
י. אברהם כתב:בימים אלו יצא לאור ס' אהל הראשונים - עצי חיים עמ"ס ערכין, ע"י הרב עמנואל כהן שליט"א.
בחלק אהל הראשונים נדפסו דיבורי תוס' חדשים (אשר רק הם תואמים לפסקי תוס' שלפנינו) שהובאו בחידושים כת"י עמ"ס ערכין לרבי בנימין ב"ר חיים אב"ד פוזנא (אחרי הלבוש).
הרב כהן העיר בהקדמה שבתוך כת"י הנ"ל נמצאים חידושים על כמה וכמה מסכתות וביניהם נמצאים גם החידושים עמ"ס יבמות ומכות שנדפסו בבית פנחס!
וראה שם בהסכמת הר"י לנדא אבד"ק סאדיגורה "חידושים על מסכתות מכות בכורות וערכין".
י. אברהם כתב:בימים אלו יצא לאור ס' אהל הראשונים - עצי חיים עמ"ס ערכין, ע"י הרב עמנואל כהן שליט"א.
בחלק אהל הראשונים נדפסו דיבורי תוס' חדשים (אשר רק הם תואמים לפסקי תוס' שלפנינו) שהובאו בחידושים כת"י עמ"ס ערכין לרבי בנימין ב"ר חיים אב"ד פוזנא (אחרי הלבוש).
אראל כתב:השבוע פרסם הרב וקשטיין המשך למאמרו הנ"ל, אודות זהותו של מחבר ס' בית פנחס
אראל כתב:השבוע פרסם הרב וקשטיין המשך למאמרו הנ"ל, אודות זהותו של מחבר ס' בית פנחס
ווידער כתב:במוסף התורני של המודיע, פרשת יתרו.
נראה שהוא העתיק הכל מאשכול זה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 173 אורחים