דודי צח כתב:הנתיה"מ והמנ"ח - היו שניהם גליציאיים אבל בהחלט לא חסידים. הנתיבות אף היה מתנגד גדול כפי שמשתמע מצוואתו
מאת הלוי כתב:אני עושה איזו עבודה בענין פסיקת הלכה בקהילות החסידים.
אשמח לרכז כאן מידע אודות פוסקי הלכה חסידיים מתחילת עידן החסידות בעם ישראל.
דודי צח כתב:הנתיה"מ והמנ"ח - היו שניהם גליציאיים אבל בהחלט לא חסידים. הנתיבות אף היה מתנגד גדול כפי שמשתמע מצוואתו
הצעיר באלפי כתב:חידושי הרי''ם
הבית שלמה (קאסוב-ויזניץ)
הצמח צדק מלויבאוויטש
רבי צדוק הכהן
שו''ת חבצלת השרון לגאב''ד טארנאפאל (בעלזא)
ערך ש''י - תשורת ש''י (סיגוט)
תהלה לדוד (רוזין, סד''ג, באיאן)
הטעפילקער רב (טשערנאבעל רחמסטרווקא)
שו''ת חשב האפוד (בעלזא)
פרנקל תאומים כתב:דודי צח כתב:הנתיה"מ והמנ"ח - היו שניהם גליציאיים אבל בהחלט לא חסידים. הנתיבות אף היה מתנגד גדול כפי שמשתמע מצוואתו
המנ"ח בהחלט לא היה חסיד, אולי להיפך. מה שכן, למנ"ח היה גיס צדיק וגדול חסידי מפורסם מאד שהוזכר כאן למעלה.. והיתה ביניהם הערכה גדולה הדדית, וגם לנתיה"מ היה חתן ש"התחסד" והיה מגדולי הקוצקאיים. אבל אלו היו תופעות נפוצות באותם ימים.
יצחק אייזיק כתב:על פי הביוגרפיה בפרויקט השו"ת, בעל "בית שלמה" היה חסיד רוז'ין.
אינני יודע מה מידת האמינות של הביוגרפיות שם ומי חיברן.
פרנקל תאומים כתב:[q
ומי היו בעל "תהילה לדוד" ?
?
קראקובער כתב:שו"ת משנה הלכות חלק ח סימן קסח
ומש"כ וז"ל ובאמת שמתלמידי הבעש"ט והרב המגיד כמעט שאין ספרים להלכה מלבד בעל מאיר נתיבים, והאחד המיוחד וכו' בעל ש"ע הרב הגרש"ז ז"ל. באמת כי אני מתפלא על חכם כמותו ירבו בישראל שרוצה ח"ו להכחיש האמת כמה גדולי חכמי ישראל ואי' הגאון בעל הפלאה שהי' תלמיד המגיד עם אחיו הרבי ר' שמעלקא, גם מרן הח"ס נחשב מתלמידי בעש"ט שהי' תלמיד מובהק של מרן בעל הפלאה כמ"ש מתפאר עצמו בזה בכמה מקומות. ואח"כ הבעל צ"צ החדש, הגאון הגדול בעל חידושי הרי"ם אשר הרעיש העולם בגאונותו, הגאון בעל דברי חיים, האבני נזר, הדרכי תשובה, המהרש"ם, הגר"מ אריק, ר' מנחם זעמבא, השפת אמת, בעל השיב משה, הבית יצחק, בעל עמק שאלה, מנחת אלעזר, הצפנת פענח, הכלי חמדה, הגר"ש קלוגער, החבצלת השרון, הגאון מטשעבין, בעל בית שערים, הייטב לב, הכתב סופר, ובניו, הלבושי מרדכי בעל בית שלמה, המנחת חינוך, מה לי לחשוב אני חושש שלא אכווה בגחלתן שאחשוב אחד ואניח אחד, בעל תולדות יעקב יוסף, ובעל א"א הגאון מבוטשאטש, הבעל ארץ צבי מקאזליגאוו, אריה דבי אלעאי, בעל קול ארי', בעל יד יהודה על יו"ד, בעל תהילה לדוד, מראה יחזקאל, ערך שי, הגאון מקאמארנא, בעל שו"מ, בעל תורת חסד, ר' צדוק מלובלין, שו"ת מהר"ש ענגיל. הגאון ר' יוסף ענגיל גליוני הש"ס הגאון מדאמבראווא, בעל הרי בשמים ואטו תנא כרוכלא לילך ולחשוב, ואדרבה אם באנו לחשבון לפענ"ד רוב מגדולי הפוסקים בזמן האחרון היו מתלמידי בעש"ט הקדוש ומהנמשכים אחריו, בעל ערוגת הבושם, הגר"י שטייף, חלקת יעקב, אמרי נועם, פרי השדה, כלי חמדה, שו"ת אמרי אש, קצות השלחן ועוד ועוד. ימחול נא לעיין בתשובת מראה יחזקאל מה שכתב זקיני למר אביו עבור החברי' אצל הגה"ק רמ"מ מרימונוב שהי' כל התורה כולה כמונח בקופסא אצלם. הבית אפרים ועוד ועוד.
נ.ב. חלק מהרשימה בבחינת זכין לאדם וחלק בבחינת זכין מאדם וד"ל.
מקדש מלך כתב:הלבושי שרד
ההפלאה (היה רב וגם בקו"א עוסק בפסק, חוץ ממה שגדולתו עומדת מעל החלוקה הזו)
החלקת יואב
רבי אהרן מסטרשליא (כתב פסקים)
הארץ צבי מקוזליגוב
רבי מאיר שפירא מלובלין
הרוגוטשובער
החזון נחום (אחיו של הטשיבינער).
התורת חסד (חסידו של הצמח צדק).
רבי משה קלירס (רבה של טבריה, חיבר על הלכות התלויות בארץ).
הפצת המעיינות כתב:מאת הלוי כתב:אני עושה איזו עבודה בענין פסיקת הלכה בקהילות החסידים.
אשמח לרכז כאן מידע אודות פוסקי הלכה חסידיים מתחילת עידן החסידות בעם ישראל.
שאנחנו נעשה את העבודה עבורך?
בסדר גמור נדבר על המחיר באישי
מאת הלוי כתב:אני עושה איזו עבודה בענין פסיקת הלכה בקהילות החסידים.
אשמח לרכז כאן מידע אודות פוסקי הלכה חסידיים מתחילת עידן החסידות בעם ישראל.
אני מדבר על פוסקי הלכה מובהקים ולא על מי שהיה תלמיד חכם בש"ס וכד'.
השמות המפורסמים:
בעל התניא.
הנתיה"מ (?)
המנחת חינוך (?)
הדברי חיים.
האבני נזר.
המהרש"ם מבערז'אן.
המנחת אלעזר.
הגר"מ אריק.
הכוכב מיעקב.
הטשעבינר.
הגר"ש וואזנר.
יישר כח.
מאת הלוי כתב:הפצת המעיינות כתב:מאת הלוי כתב:אני עושה איזו עבודה בענין פסיקת הלכה בקהילות החסידים.
אשמח לרכז כאן מידע אודות פוסקי הלכה חסידיים מתחילת עידן החסידות בעם ישראל.
שאנחנו נעשה את העבודה עבורך?
בסדר גמור נדבר על המחיר באישי
לא ביקשתי גמילות חסדים רק עבודה..
מאת הלוי כתב:ר' צדוק וחידושי הרי"ם היו פוסקי הלכה מובהקים? האם יש מהם ספרי הלכה?
כדכד כתב:פרנקל תאומים כתב:[q
ומי היו בעל "תהילה לדוד" ?
?
רבי דוד אורטינברג. תהלה לדוד הוא ספר הלכה על או"ח. מובא בשש"כ די הרבה. היה חסיד של בית רוזין (לי זכור שהיה קשור לטשורטקוב אבל אולי צדק הכותב שהיה שייך לסאדיגורה ובאיאן)
פרנקל תאומים כתב:לגבי הג"ר מאיר שפירא מלובלין זי"ע, לכאו' לא יצא שמו כפוסק מובהק. אמנם הוא שימש ברבנות, אבל פותח האשכול לא מבקש רשימה של רבנים גדולים ככל שיהיו, כ"א כאלו שיצא שמם כפוסקים מובהקים, ואם נמנה ברשימה שכזו כל רב חסידי ששימש ברבנות, הרי שניתן להוסיף את שמותיהם של עוד מאות רבנים שכיהנו בקודש בעריהן בעיירותיהן ובכפריהן של פולין אוקראינה רומניה וגליציה, בפרט משני הדורות שטרום שואת אירופה ואילך.
מקדש מלך כתב:גם בסוף ספר 'בת עין' יש תשובות בהלכות נידה והיתר עגונה.
קראקובער כתב:שו"ת משנה הלכות חלק ח סימן קסח
ומש"כ וז"ל ובאמת שמתלמידי הבעש"ט והרב המגיד כמעט שאין ספרים להלכה מלבד בעל מאיר נתיבים, והאחד המיוחד וכו' בעל ש"ע הרב הגרש"ז ז"ל. באמת כי אני מתפלא על חכם כמותו ירבו בישראל שרוצה ח"ו להכחיש האמת כמה גדולי חכמי ישראל ואי' הגאון בעל הפלאה שהי' תלמיד המגיד עם אחיו הרבי ר' שמעלקא, גם מרן הח"ס נחשב מתלמידי בעש"ט שהי' תלמיד מובהק של מרן בעל הפלאה כמ"ש מתפאר עצמו בזה בכמה מקומות. ואח"כ הבעל צ"צ החדש, הגאון הגדול בעל חידושי הרי"ם אשר הרעיש העולם בגאונותו, הגאון בעל דברי חיים, האבני נזר, הדרכי תשובה, המהרש"ם, הגר"מ אריק, ר' מנחם זעמבא, השפת אמת, בעל השיב משה, הבית יצחק, בעל עמק שאלה, מנחת אלעזר, הצפנת פענח, הכלי חמדה, הגר"ש קלוגער, החבצלת השרון, הגאון מטשעבין, בעל בית שערים, הייטב לב, הכתב סופר, ובניו, הלבושי מרדכי בעל בית שלמה, המנחת חינוך, מה לי לחשוב אני חושש שלא אכווה בגחלתן שאחשוב אחד ואניח אחד, בעל תולדות יעקב יוסף, ובעל א"א הגאון מבוטשאטש, הבעל ארץ צבי מקאזליגאוו, אריה דבי אלעאי, בעל קול ארי', בעל יד יהודה על יו"ד, בעל תהילה לדוד, מראה יחזקאל, ערך שי, הגאון מקאמארנא, בעל שו"מ, בעל תורת חסד, ר' צדוק מלובלין, שו"ת מהר"ש ענגיל. הגאון ר' יוסף ענגיל גליוני הש"ס הגאון מדאמבראווא, בעל הרי בשמים ואטו תנא כרוכלא לילך ולחשוב, ואדרבה אם באנו לחשבון לפענ"ד רוב מגדולי הפוסקים בזמן האחרון היו מתלמידי בעש"ט הקדוש ומהנמשכים אחריו, בעל ערוגת הבושם, הגר"י שטייף, חלקת יעקב, אמרי נועם, פרי השדה, כלי חמדה, שו"ת אמרי אש, קצות השלחן ועוד ועוד. ימחול נא לעיין בתשובת מראה יחזקאל מה שכתב זקיני למר אביו עבור החברי' אצל הגה"ק רמ"מ מרימונוב שהי' כל התורה כולה כמונח בקופסא אצלם. הבית אפרים ועוד ועוד.
נ.ב. חלק מהרשימה בבחינת זכין לאדם וחלק בבחינת זכין מאדם וד"ל.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הרבנים ההונגריים, אף אם נסעו לאדמורים, אין שום סבה לקרותם חסידיים. הערך שי לא היה חסיד, ורבני פאפא בקושי. הרב בעל באר משה ואחיו היו אשכנזים, בבית מדרשם התפללו כמנהג אויבערלאנד, ועד היום דברצין בבארא פארק הוא דוגמא של בית כנסת הונגרי שאומרים סליחות בה"ב וכדומה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 211 אורחים