ההוא דאמר כתב:רבי יוסף ראזין - הרוגוצ'ובר
מצו"ב כת"י של בעל הצפנת פענח, תשובה בענין מורדת,
כתב יד זה היה ספון,
בשנת תשע"ב נדפס בשו"ת צפנת פענח החדשות [אה"ע סי' ל', מצו"ב]
אולם לפני המכון הנ"ל, לא היה את כתב היד המקורי, אלא רק העתק,
כך שנשמט למי ממוען המכתב, וכן מילה נוספת שלא היתה ברורה בהעתקה.
לפנינו הדברים באים בשלימותם.
ההוא דאמר כתב:רב דאייריטש ליתר דיוק.
אלו שמתעסקים עם תורת הצ"פ, נראה שזיהו במי המדובר.
אני כשלעצמי איני יודע עליו.
בירור נוסף שנעשה העלה, כי שמו המלא הינו רבי שמואל קיפניק, שהיה ת"ח גדול, ומלפנים רב דאייריטש.
ולאחר מכן היה יו"ר אוצר הפוסקים.
ההוא דאמר כתב:כתב יד רבי יעקב מליסא - בעל נתיבות המשפט
שבוע טוב,
מצורף בזאת לתועלת החברים, כת"י מרבינו בעל הנתיבות, רבי יעקב *לוברבוים מליסא.
במרוצת השנים, כת"י זה נדפס בקובץ המועדים [מכון ירושלים] ומלפנים במוריה.
צירפתי. א. קובץ מלא של תצלום הכת"י.
ב. הפיענוח של קובץ המועדים.
בברכת התורה.
איך הלך בדרך לימודו אם נתוודע אליו רק בסוף ימיו?ההוא דאמר כתב:כת"י רבי חנוך אייגש בעל המרחשת
שהולך בדרך לימודו של הגר"ח מבריסק, אליה נתוודע בסוף ימיו.
ההוא דאמר כתב:הא לפנינו, הקדמת המרחשת בספרו, בה הוא כותב כי לא גדל בבית המדרש הישן בדרך לימוד הגר"ח, אולם שינה את דרך לימודו, עיי"ש.
ההוא דאמר כתב:מכתבו המלא של מרן החזון אי"ש בכת"י
שבוע טוב,
לפנינו המכתב של מרן החזו"א בענין קו התאריך, המכתב שנדפס בקובץ אגרות הינו עם השמטות.
המשפט שנוסף עתה לפנינו הינו, "וכפי הרגלי אני כותב דרך לימוד, ואם יש משתמשים בדברים למעשה אין אני אחראי בדבר כל כך"..
כמו כן בקו"א הושמט בין מי המשא ומתן של החזו"א, ולפנינו, "כאשר מתנהל מו"מ ביני ובין הגרמ"ט שליט"א", ואשר מקווה לבוא לידי השתוות גמורה".
נ.ב. הגרמ"ט זהו הגרי"מ טיקוצי'נסקי.
הערה נוספת: הכת"י של החזו"א הינו שני עמודים, המצורפים בקובץ.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 371 אורחים