זכור לי, שאת החרמת יריחו עשה יהושע בן נון מדעתו, ואז כשטען כלפי הקב"ה מדוע ניגף העם, אמר לו הקב"ה, שהוא אשם, בכך שהחרים את העיר.
כעת אינני מוצא את מקורו. מי ישיב אבדתי?
חד ברנש כתב:זכור לי, שאת החרמת יריחו עשה יהושע בן נון מדעתו, ואז כשטען כלפי הקב"ה מדוע ניגף העם, אמר לו הקב"ה, שהוא אשם, בכך שהחרים את העיר.
כעת אינני מוצא את מקורו. מי ישיב אבדתי?
חד ברנש כתב:זכור לי, שאת החרמת יריחו עשה יהושע בן נון מדעתו, ואז כשטען כלפי הקב"ה מדוע ניגף העם, אמר לו הקב"ה, שהוא אשם, בכך שהחרים את העיר.
כעת אינני מוצא את מקורו. מי ישיב אבדתי?
חד ברנש כתב: אוסיף לשאול, האם ישנה דעה הפוכה, שיהושע עשה זאת בציוויו של הקב"ה?
מדרש תנחומא נשא - סי' כח
ועוד ד"א עשה יהושע מדעתו מה שלא נאמר לו כיון שנכבשה חומת יריחו שבת היה אמר יהושע השבת כלו קדש וכל מה שכבשנו בשבת יהא קדש לה' שנאמר (שם) כל כסף וזהב וכלי נחשת וברזל קדש הוא לה' אוצר ה' יבוא א"ר ברכיה הכהן ברבי כעיר הנדחת עשאה ועיר הנדחת אסורה בהנאה שנאמר (דברים יג) ושרפת באש את העיר ואת כל שללה כליל לה' אלהיך א"ר יהודה בר שלום למד לישראל מה שאמר הקב"ה ראשית עריסותיכם חלה תרימו תרומה (במדבר טו) לכך אמר יהושע הואיל וכבשנו אותה תחלה נקדיש את כל שללה לגבוה א"ל הקב"ה וכך עשית חייך הרי קרבנך מסייע את שבטך ודוחה את השבת שנאמר ביום השביעי נשיא לבני אפרים
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: במסתרים ו־ 506 אורחים