עמוד 1 מתוך 1

נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ו' אוגוסט 25, 2017 2:16 pm
על ידי גימפעל
אחרי האשכולות והפולמוס על העופות הגיע הזמן לפתוח אשכול של כל החומרות וההידורים שנוהגים בהם יחידים ובהם מקנטרים על כל עם ישראל שהם עושים שלא כדין,
מה שעולה כעת בזכרוני הוא גם הידור הקלף המעופץ שהמחמירים בזה מלעיגים ומזלזלים בכל מי שאינו נוהג כך,
וכן גם אלו הנוהגים ללכת כל היום עם תפילין בראשם ובזרועם באומרם שכל עם ישראל אינו עושה כדין,
וכן כמובן גם חומרת העופות עם חשש כלאיים.

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ו' אוגוסט 25, 2017 2:56 pm
על ידי מטעים

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ו' אוגוסט 25, 2017 5:07 pm
על ידי אליעזר בלוי
זמן רת
מעמיד דמעמיד

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ו' אוגוסט 25, 2017 5:10 pm
על ידי גימפעל
מטעים כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=27&t=26655&hilit=%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%AA
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 7%9B%D7%9C

לכאורה החומרות שהבאת שונים מהאמור,
גם אחד שמחמיר על שרויה אינו מסתכל על שכנו כגוי, וכן גם המדליק השמן זית לאכילה אינו חושב כך על חבירו, במחשבה נוספת אולי גם ההידור ללכת עם תפילין כל היום הוא גם כך, אבל עכ"ז יש בזה גם לעז על הראשונים שהם אינם ידעו ליזהר מגוף נקי ואנחנו כן.

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ו' אוגוסט 25, 2017 6:36 pm
על ידי האדרת והאמונה
תכלת בציצית.
עליה להר הבית.

וכל אשכול אספקלריה...

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ש' אוגוסט 26, 2017 9:45 pm
על ידי דרומי
אולי אפשר לצרף את המנהג שנתפשט אצל כמה לקבל שבת מוקדם מהזמן (איני מתכוון להקדמה של 5 דקות אלא להקדמה רצינית). ויש לחלק.

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ש' אוגוסט 26, 2017 11:23 pm
על ידי שלמה בן חיים
שמירת שבת למשל רוב עם ישראל בימינו לא שומר, ויש איזה קובץ זעיר של דתיים שמתעקשים לשמור עליה כנגד רוב היהודים בעולם שלא שומרים...
שלא לדבר על החרדים שמתעקשים לדקדק על כל קלה וחמורה...
ממש נגד כל העולם.
בעצם הראשון שעשה את זה היה אברהם אבינו, ולא סתם!!! גם כינו אותו על היותו כזה, 'העברי', כל העולם מעבר אחד והוא מעבר השני.

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ב' אוגוסט 28, 2017 6:56 am
על ידי מיכאל1
שלמה בן חיים כתב:שמירת שבת למשל רוב עם ישראל בימינו לא שומר, ויש איזה קובץ זעיר של דתיים שמתעקשים לשמור עליה כנגד רוב היהודים בעולם שלא שומרים...
שלא לדבר על החרדים שמתעקשים לדקדק על כל קלה וחמורה...
ממש נגד כל העולם.
בעצם הראשון שעשה את זה היה אברהם אבינו, ולא סתם!!! גם כינו אותו על היותו כזה, 'העברי', כל העולם מעבר אחד והוא מעבר השני.


אחרי ההנאה מהציניות...אז לגו]ם של דברים כך

כוונת פותח האשכול,לענ"ד, הייתה שב"בראכל" מצאנו שהאוסרים דוגמת הראב"ד כותבים שהאוכלו פסול לשחיטה ואינו נאמן על כשרות המאכלים, ואילו המתירים דוגמת רהגרש"צ רוזנבלט כותבים שהוא כשר למהדרין.
וממילא לא יכנסו בכפיפה אחת שני יהודים מסוגים אלו לשבת על שולחן אחד.
ולכן הדוג' של שרויה היא דוגמא טובה, אך לא מעמיד דמעמיד.
אפשר להוסיף עוד את המנהג שקיים (מעט) אצל יוצאי גרמניה לא להמתין שש שעות [אם כי זה רק הרחקה בדרבנן]

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ב' אוגוסט 28, 2017 9:05 am
על ידי מחולת המחנים
מיכאל1 כתב:
שלמה בן חיים כתב:שמירת שבת למשל רוב עם ישראל בימינו לא שומר, ויש איזה קובץ זעיר של דתיים שמתעקשים לשמור עליה כנגד רוב היהודים בעולם שלא שומרים...
שלא לדבר על החרדים שמתעקשים לדקדק על כל קלה וחמורה...
ממש נגד כל העולם.
בעצם הראשון שעשה את זה היה אברהם אבינו, ולא סתם!!! גם כינו אותו על היותו כזה, 'העברי', כל העולם מעבר אחד והוא מעבר השני.


אחרי ההנאה מהציניות...אז לגו]ם של דברים כך

כוונת פותח האשכול,לענ"ד, הייתה שב"בראכל" מצאנו שהאוסרים דוגמת הראב"ד כותבים שהאוכלו פסול לשחיטה ואינו נאמן על כשרות המאכלים, ואילו המתירים דוגמת רהגרש"צ רוזנבלט כותבים שהוא כשר למהדרין.
וממילא לא יכנסו בכפיפה אחת שני יהודים מסוגים אלו לשבת על שולחן אחד.
ולכן הדוג' של שרויה היא דוגמא טובה, אך לא מעמיד דמעמיד.
אפשר להוסיף עוד את המנהג שקיים (מעט) אצל יוצאי גרמניה לא להמתין שש שעות [אם כי זה רק הרחקה בדרבנן]

תיקון טעות, הגרש"צ רוזנבלט שליט"א לא כתב את דעתו בנידון בשום מקום, אדרבה מקורות מוסמכים מוסרים שדעתו נוטה לאסור את הבראקל, ובשחיטת שארית ישראל לא הולכים להכניס את עוף הבראקל.

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ב' אוגוסט 28, 2017 1:39 pm
על ידי שלמה בן חיים
מיכאל1 כתב:
שלמה בן חיים כתב:שמירת שבת למשל רוב עם ישראל בימינו לא שומר, ויש איזה קובץ זעיר של דתיים שמתעקשים לשמור עליה כנגד רוב היהודים בעולם שלא שומרים...
שלא לדבר על החרדים שמתעקשים לדקדק על כל קלה וחמורה...
ממש נגד כל העולם.
בעצם הראשון שעשה את זה היה אברהם אבינו, ולא סתם!!! גם כינו אותו על היותו כזה, 'העברי', כל העולם מעבר אחד והוא מעבר השני.


אחרי ההנאה מהציניות...אז לגו]ם של דברים כך

כוונת פותח האשכול,לענ"ד, הייתה שב"בראכל" מצאנו שהאוסרים דוגמת הראב"ד כותבים שהאוכלו פסול לשחיטה ואינו נאמן על כשרות המאכלים, ואילו המתירים דוגמת רהגרש"צ רוזנבלט כותבים שהוא כשר למהדרין.
וממילא לא יכנסו בכפיפה אחת שני יהודים מסוגים אלו לשבת על שולחן אחד.
ולכן הדוג' של שרויה היא דוגמא טובה, אך לא מעמיד דמעמיד.
אפשר להוסיף עוד את המנהג שקיים (מעט) אצל יוצאי גרמניה לא להמתין שש שעות [אם כי זה רק הרחקה בדרבנן]

הבנתי היטב את כוונת פותח האשכול, ולזאת כתבתי את הודעתי. אני רוצה להסביר קצת יותר את דברי [עקב חוסר הבנה של כמה קוראים דברים קודמים שכתבתי והתקיפוני על לא עוול בכפי...] אני אישית לא משתייך לזרם הזה שנוהג אחרת מכולם, ואני מבין כמה חובה מוטלת עלינו ליישב מנהגו של עולם, ומנהג ישראל תורה וכו' וכו'. אני יודע על ספר חשוב מאד מאד בהלכה שמרן האגרות משה לא הסכים לתת לו הסכמה, והדבר פלא כי ר' משה היה די קל בלתת הסכמות [וגם הספר חשוב ונכבד מהספרים שנכנסו מאד חזק לארון הספרים]. אך הוא אמר שאינו נותן לו הסכמה כי לא יתכן לחבר ספר שלם על יורה דעה ולא לכתוב את המילה מנהג... ויש עוד הרבה להאריך בזה.
אמנם ישנו עוד ענין שחשוב לדעת אותו, חלק מהיופי של עם ישראל הוא ריבוי השבטים והזרמים שבו, אם נביט נכון על כל הצדדים של הקהלות והמגזרים בעיניים טובות ולא בעינים רעות, נמצא כי בכל קהלה יש מעלות נפלאות. כל קהלה תורמת לכלל ישראל משהו אחר משלה, וכך על ידי ההרמוניה של כולם ביחד ישנה שלימות גדולה. קהלה אחת אמונה על דקדוק עצום בהלכה, קהלה שנייה מוסיפה לרגש היהודי העז, קהלה שלישית חסד וכן הלאה וכן הלאה. כך הוא עם ישראל בתפארתו בשלימותו. אם תהא הרמוניה, אם חסיד יעריך ליטאי וכן להיפך אם אשכנזי יעריך ספרדי וכן להיפך, אם חסיד חב"ד יוכל לשבת בשולחן אחד עם ליטאי וחסיד ברסלב, וכן הלאה וכן הלאה. היו הגוונים הרבים נותנים את אותותם אחד בשני והיו אנשים מושלמים יותר. אני יודע שהגן עדן הזה יקרה רק בביאת המשיח, אבל ביכולתינו לבוא לקראת זה, ולפחות היחידים בעם יכולים לעשות זאת טרם בא המשיח.
ועכשיו לעניינינו:
קהלת החזונישניקעס, קהלת הגר"א - זילברמן ועוד. תורמים המון לדורינו. דור המלומדה, דור השטחיות, דור המתירנות, דור הלגיטימציה של כל עוול, ועוד ועוד. האדיקות שלהם להלכה הצרופה, בלי לשים לב לשום דבר, בלי לחשבן איך זה יראה, בלי לחשבן כמה טירחה זה יגרום, ועוד ועוד, יכול ללמדינו המון. אם נביט נכוחה עליהם, ונעריך אותם, ידבק בנו משהו מהדבר הזה. ודאי שהאדיקות הזו באה על חשבון משהו, ככה זה איננו אנשים מושלמים, אין אדם שמדקדק גם בבין אדם לחבירו דקדוק עצום וגם בבין אדם למקום [שוב יש, אבל יחידים, לא קהלות, קהלות, צריכות לשים דגש על דבר מסויים, והדגש בא על חשבון דברים אחרים ככה זה].
אז במקום ללגלג עליהם ולהאשים אותם בכך שהם מטיחים בכלל ישראל אשמות של עבירות וכודמה. יש להעריך אותם ולהעריך את התרומה האדירה שקהלה זו תורמת להרמוניה הכללית של כלל ישראל. לעומת זאת אשכולות מעין אלו שנפתחו כאן גורמות את ההיפך הם גורמות ללגלוג ולחוסר הערכה, וחבל.
עם ישראל בתפארתו על כל גווניו הרבים מהווה פזל מושלם של כל המעלות הנפלאות גם יחד, אם נשכיל להביט במעלות של כל חברה וקהלה נזכה שגם בנו בכל אחד ידבוק משהו משם ונעשה מרוממים יותר.
אביא דוגמא, אני לפעמים מתפלל בבית כנסת ספרדי של אנשים פשוטים זקנים, כמה שהתפלה שלהם מלמדת אותי, פעמים אני יושב בשבת אחים בשטיבל חסידי, כמה שזה תורם לי, פעמים אני יושב בהתוועדות חבדי"ת, כמה שזה תורם לי, באורח קבע אמנם אני יושב בבית כנסת ליטאי שם הוא מקומי וזו דרכי, אך אני מקפיד מקפיד מאד להתבשם מכל הקהלות גם יחד, והאמינו לי זה כדאי.
מי שחסר חוט שדרה וחושש מזה שהוא ישתנה - יתקלקל, שיכנס כמו נחש חסר חוט שדרה למערה שלו... ויתחפר בעפר...
יש לנו עם ישראל נפלא ויפה רק פתחו את העיניים ותראו אותו.
ואז אולי אולי נזכה גם לקרב את הגאולה.

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ב' אוגוסט 28, 2017 4:37 pm
על ידי דרומי
השיר והשב"ח - לחי עולמים

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ב' אוגוסט 28, 2017 10:40 pm
על ידי גימפעל
עוד חומרה שמטרתה להוציא להעז על עם ישראל - דיו לנצח.

Re: נהרא נהרא ופשטיה

פורסם: ו' ספטמבר 01, 2017 12:30 am
על ידי חזון-איש'ניק
אליעזר בלוי כתב:זמן רת
מעמיד דמעמיד

האשכול נפתח על חומרות שיש בהם משום הוצאת לעז, ואיך העזת להעלות כאן חומרא שיסודתו מראשונים ומנהג רובא דרובא של כלל ישראל לדורותם, אדרבה, את המקילים צריכים ליישב, ויש יישובים, אבל מכאן עד לקרוא למי שמחמיר ונוהג כמו שנהגו תמיד חומרא כשאר החומרות הדרך רחוק.
גם חומרא דמעמיד דמעמיד יסודתו ע"י מרנא בעל החזו"א, ואין כאן הוצאת לעז כי גם לשיטתו יצאו בדיעבד.