חכם באשי כתב:המיזם הנ"ל שבק חיים לכל חי, בקיצור ימים ושנים.
והסיבה, כי חברת ג'ימייל עצמה סגרה לנו את זה, כנראה בגלל שהם עלו על זה שזה שיתוף קבצים (מחמת שכל אחד שלח קבצים מתוך התיבה עצמה ולא מתיבה חיצונית).
ברצוני להמשיך במיזם הנ"ל, אשמח לשמוע על רעיונות (חשבתי לפתוח עמוד בפייסבוק, אבל הוא חסום לבעלי רימון ואתרוג שהם רוב מניינו ובנינו של הציבור המשתתף כאן).
ותשועה ברוב יועץ.
[מנהלים יקרים, אנא, השאירו את ההודעה הנוכחית, למרות שאולי היא לא בדיוק לפי הגדרות הפורום(?)]
.גוראריה כתב:כפי שכבר נכתב בעבר, במושכל ראשון אינם עולים בקנה אחד עם המורשת הנפוצה של הציונות הדתית בכמה וכמה תחומים.
ישוטטו רבים.
נוטר הכרמים כתב:.גוראריה כתב:כפי שכבר נכתב בעבר, במושכל ראשון אינם עולים בקנה אחד עם המורשת הנפוצה של הציונות הדתית בכמה וכמה תחומים.
ישוטטו רבים.
הבה נשוטט ונבחין בסתירות הרבות שצפות ועולות מבין בתרי הדברים, בין השקפת ואורחות הראי"ה לבין משנתה של הציונות הדתית.
יד. שני בני הישיבה סידרו שעור בכוזרי בשעה שתים עשרה ביום שאז הלימוד בישיבה בכל תוקפו. שאלתי אותו על זה, אמר שבודאי לא. והמשיך ואמר: ואני עסקתי בלימודים רוחניים אלו לא יותר משעה ביום. ובשם הנצי"ב מולזין ע"ד המאמר במדרש "לכו לחמי בלחמי ושתו יין משרתי" לחם זו הלכה, יין אגדה. יין מיעוטו יפה אבל להיות שיכור (פיינצע) לא. .
האם זה עולה בקנה אחד עם ריבוי לימודי האמונה והמחשבה, עם העסוק הבלתי פוסק בכתבי הראי"ה עצמו, אף בעולמות ואסכולות שונות, התופס חלק גדול ממרכז הכובד במוסדות הדת"ל?
נוטר הכרמים כתב:וראו להלן איזו שמרנות וקידוש הישן.
לח. בהפרעות (בשנת תרפ"ט) בחברון מצאתיו ביום ראשון יושב ובוכה והבליט מפיו שמא מפני שהכניסו תלבושת והנהגה חדשה בארץ (היה מתנגד לגלוח הזקן (כמובן במכונה או בסם) ובלורית ואולי גם בגדים קצרים, ובישיבה העיר כ"פ ע"ז (אבל קשה היה לשנות ההרגלים שבחו"ל). .
האם הוא רבן ואביהן של 'דור הכיפות הסרוגות' לבושי המכנסים הקצרות, חסרי הגרביים, נעדרי כל מלבוש עליון, וכל כיו"ב?
למאי_נמ? כתב:א. שמעתי שב'לנבוכי הדור' ישנה פסקה שצונזרה בספר המודפס, ובה יחס חיובי לגילוח הזקן. אשמח אם יעלו זאת לאשכול.
נוטר הכרמים כתב:.דראל כתב:הבה נניח לכל הבקיאים בתורת הראי"ה, בהיסטוריה של ישיבת 'מרכז הרב', במניית חכמיה (שכמובן אינם יודעים הלכה), ונניח אשכול שיכל להיות תפארת, והפך להיות גועל נפש כפורום שלא נזכיר את שמו.
דראל, מתבקשת תשובה ענינית לדברים השקולים והמתונים דלעיל. לא כל מה שמעורר בך וברבים אחרים אי נוחות הוא גועל נפש. אין שום קשר בין העלאת שאלות נוקבות לפורום ההוא, והמשוואה על אחריותך בלבד.
כדי לשאול את השאלות הנ"ל, שמתבקשות מאוד, לא צריך להיות בקי בתורת הראי"ה, די להציץ מעט בקרב הציבור הדת"ל, ולו התורני יותר, שנתלה באילן הגדול, בענפים תלושים והזויים מאוד.
גם כדי לדעת האת העוול הנוראי שעשתה ישיבת מרכז הרב בהנהגתה ביובל האחרון לרב אריאלי, לא צריכים להיות בקיאים בתולדותיה ודברי ימיה, דומני, כי זהו מקום תורה הראשון שהלך לערכאות, דבר שלבושתנו ולחרפתנו נפרץ לגמרי לאחרונה.
אף אחד לא עסק כאן במניית חכמיה, שאכן היו גדולים וטובים שלמדו בה בעבר, ולא נשתנו במאומה מחבריהם בשאר הישיבות הקדושות, לא בלבוש ובהנהגה, וכמעט שלא בהשקפה, עד שבאו הרצי"ה ותלמידיו והפכו את הקערה על פיה.
לא דובר גם על מידת בקיאותם בהלכה של הלומדים בישיבה מאז ועד עתה, אלא על מרכז הכובד ועיקר ההתענינות.
אם יש לך תשובה- תענה, ואם לאו-יפה השתיקה, אין עליך חובת מחאה, שכן אם על כבודי (כבוד גדולי התורה בישיבה הנ"ל) לא מחיתם וכו'.
נוטר הכרמים כתב:.גוראריה כתב:כפי שכבר נכתב בעבר, במושכל ראשון אינם עולים בקנה אחד עם המורשת הנפוצה של הציונות הדתית בכמה וכמה תחומים.
ישוטטו רבים.
הבה נשוטט ונבחין בסתירות הרבות שצפות ועולות מבין בתרי הדברים, בין השקפת ואורחות הראי"ה לבין משנתה של הציונות הדתית.
יד. שני בני הישיבה סידרו שעור בכוזרי בשעה שתים עשרה ביום שאז הלימוד בישיבה בכל תוקפו. שאלתי אותו על זה, אמר שבודאי לא. והמשיך ואמר: ואני עסקתי בלימודים רוחניים אלו לא יותר משעה ביום. ובשם הנצי"ב מולזין ע"ד המאמר במדרש "לכו לחמי בלחמי ושתו יין משרתי" לחם זו הלכה, יין אגדה. יין מיעוטו יפה אבל להיות שיכור (פיינצע) לא. .
האם זה עולה בקנה אחד עם ריבוי לימודי האמונה והמחשבה, עם העסוק הבלתי פוסק בכתבי הראי"ה עצמו, אף בעולמות ואסכולות שונות, התופס חלק גדול ממרכז הכובד במוסדות הדת"ל?
האם לא שכורים הם ולא מיין, ואין כמעט דורש ומבקש ללימודי ההלכה, משאת נפשו של הראי"ה, משנה ברורה והלכה ברורה במקום אחד?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 520 אורחים