מי אנוכי כתב:ולגבי הערתך שזה הרי מהרח"ו חיסרו ולא מהר"ש - אולי אפש"ל שזה טעות המדפיס שהדפיס את הברכ"י (שהביאו השע"ת) וכתב מהר"ש במקום מהר"ח ונמשכו אחריו כל הדפוסים (וזה פלא שאף אחד לא תיקן זאת...) וצ"ע.
לא, זו לא טעות.
ה'שער' העוסק בענייני כוונות התפילה, שחיברו
מהרח"ו בתוך חיבורו הגדול 'עץ חיים' - נקרא שער
התפלה.
לאחר מכן ערכו בשנית (בדומה לעוד ז' שערים מלבדו)
הרש"ו בנו, הוסיף לו קטעים משערים אחרים מחיבור הרח"ו, ומן שמועות החברים, והוא אשר קראו 'שער
הכוונות'.
החיד"א עצמו מבדל (בשם הגדולים כמדומני) בין עריכת הרח"ו ועריכת הרש"ו, והדברים ידועים ומפורסמים לכל מי שמעט עסק בסדרי עריכות תורת האר"י.
ישנן פעמים בהן מכונה שעה"כ גם בתור 'ספר הכוונות', הן בחיד"א, הן ברש"ש ומפרשיו, והן בשאר ספרים, והכוונה היא
לשער הכוונות. ושם יש לחפש בראשונה את הדברים והלשונות (אא"כ ברור הדבר שלפני אותו מחבר לא היה שעה"כ כלל, כגון (בהכללה) חכמי אשכנז משלהי שנות הש' עד אמצע שנות הת"ר), ואם לא מוצאים - יש לשוב ולחפש בספר הכוונות (לכאו' עדיף לחפש קודם בספר הר"מ טרינקי הנ"ל, ואח"כ במה שהוציאו אהבת שלום (שהיה פחות נפוץ, ולא יצא קודם לכן בדפוס כלל, אלא היה רק בכת"י כמדומני), ואולי גם במה שהוציאו בקול בטחה (לא עמדתי על טיבו ומי עורכו המקורי, אבל הם בכ"ז קוראים לו בסתם 'ספר הכוונות')).