איתא במדרש רבה במדבר (יד א): ואלו הן ארבעה חרשים, דוד בא ומפרש, לי גלעד זה אליהו, שהיה מתושבי גלעד. לי מנשה זה משיח שעומד מבניו של מנשה, שנאמר לפני אפרים ובנימין ומנשה. אפרים מעוז ראשי זה משוח מלחמה שבא מאפרים, שנאמר בכור שורו הדר לו. ויהודה מחוקקי זה הגואל הגדול שהוא בא מבני בניו של דוד".
ולא הבנתי מהו שאמר "משיח שעומד מבניו של מנשה", שהרי אחר שאמר שמשיח מלחמה בא מאפרים ועיין בהגהות הרש"ש שם, ומשיח הגואל הגדול בא מבני דוד, ואם כן מיהו ומהו משיח העומד מבניו של מנשה, והמפרשים על הדף סתמו ולא פירשו.
ולכאורה בעל כרחין צריך לומר שהכוונה למשיח בן יוסף, ולפי זה יוצא שמשיח בן יוסף ממנשה בא, וצא ופרנס לי מקרא מלא בספר ישעיה (יא יג): אפרים לא יקנא את יהודה, ויהודה לא יצר את אפרים, ופירש רש"י: אפרים לא יקנא את יהודה, משיח בן יוסף, ומשיח בן דוד, לא יקנאו זה בזה, הרי שמשיח בן יוסף מאפרים בא ולא ממנשה, והכי איתא בספר הזהר הקדוש ח"ב (קכ א ברע"מ) בגין דלא ימות משיח בן אפרים, ועיין בניצוצי זהר שם, ובזהר חדש (פר' בלק נו ב): ומשיחא דא משבטא דאפרים ומזרעא דירבעם בן נבט מבריה אביה", וראה באריכות בספר שערי זהר סוכה נב א עמ' 100.
ועוד הרי יעקב אבינו אמר (בראשית מח יט): וימאן אביו ויאמר ידעתי בני ידעתי גם הוא יהיה לעם וגם הוא יגדל, ואולם אחיו הקטן יגדל ממנו וזרעו יהיה מלא הגוים" ועיין מלבי"ם והעמק דבר, ולהאמור שמשיח בן יוסף ממנשה יבוא, נמצא שמנשה גדל מאפרים.