גם זו לטובה כתב:מספר ההורדות כפול ומכופל ממספר הצפיות?
5678 כתב:טרם שיש לעיין באופן השתמשות בדרך היתר בענין עלעקטרי''ק בש''ק, יש כאן שאלה כללית, האם הותר להשתמש בתיבת ח-ש-מ-ל בעיקר ויסוד, הלא זה שם מלאך,כמבואר בש''ס חגיגה דף י''ג עי''ש, ומעתה על איזה יסוד של היתר משתמשים במילה הזאת ? אתמה.
5678 כתב:עיין בספר שער המצות לרבינו מהרח''ו פרשת שמות,
כתב שם להדיא מפורש, שאסור להוציא שמות המלאכים מפיו, רק שמות מלאכים, אשר נקראו שמות בני אדם מותר. עיי''ש היטב.
לוצאטי כתב:בנביא כתוב כעין חשמל. והיינו שמראה הנבואה היה כעין מראה חושי ידוע.
5678 כתב:עיין בספר שער המצות לרבינו מהרח''ו פרשת שמות,
כתב שם להדיא מפורש, שאסור להוציא שמות המלאכים מפיו, רק שמות מלאכים, אשר נקראו שמות בני אדם מותר. עיי''ש היטב.
5678 כתב:טרם שיש לעיין באופן השתמשות בדרך היתר בענין עלעקטרי''ק בש''ק, יש כאן שאלה כללית, האם הותר להשתמש בתיבת ח-ש-מ-ל בעיקר ויסוד, הלא זה שם מלאך,כמבואר בש''ס חגיגה דף י''ג עי''ש, ומעתה על איזה יסוד של היתר משתמשים במילה הזאת ? אתמה.
יוסף אומץ1 כתב:5678 כתב:טרם שיש לעיין באופן השתמשות בדרך היתר בענין עלעקטרי''ק בש''ק, יש כאן שאלה כללית, האם הותר להשתמש בתיבת ח-ש-מ-ל בעיקר ויסוד, הלא זה שם מלאך,כמבואר בש''ס חגיגה דף י''ג עי''ש, ומעתה על איזה יסוד של היתר משתמשים במילה הזאת ? אתמה.
גם אני חשבתי רבות על שאלה זו וראיתי:
5678 כתב:טרם שיש לעיין באופן השתמשות בדרך היתר בענין עלעקטרי''ק בש''ק, יש כאן שאלה כללית, האם הותר להשתמש בתיבת ח-ש-מ-ל בעיקר ויסוד, הלא זה שם מלאך,כמבואר בש''ס חגיגה דף י''ג עי''ש, ומעתה על איזה יסוד של היתר משתמשים במילה הזאת ? אתמה.
משה פרץ כתב:5678 כתב:טרם שיש לעיין באופן השתמשות בדרך היתר בענין עלעקטרי''ק בש''ק, יש כאן שאלה כללית, האם הותר להשתמש בתיבת ח-ש-מ-ל בעיקר ויסוד, הלא זה שם מלאך,כמבואר בש''ס חגיגה דף י''ג עי''ש, ומעתה על איזה יסוד של היתר משתמשים במילה הזאת ? אתמה.
זכורני שכתב בזה בס' אהל יששכר למהרי"ד גולדשטיין
עזריאל ברגר כתב:מסתמא נדפס ב"שולחן מנחם".
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 337 אורחים