עמוד 1 מתוך 1
פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג
פורסם: ג' פברואר 11, 2014 9:06 pm
על ידי סוקר
מישהו מכיר ויכול לכתוב על מהות הפירוש כמה מילים?
פירוש מסורתי? (או בשיטת המבטלים דברי התלמוד וכו' רח"ל)
Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג
פורסם: ג' פברואר 11, 2014 9:23 pm
על ידי סוקר
בנתיים כבר הספקתי לעיין וראיתי ששאלתי טפשית לגמרי. זה כנראה כמו לשאול אם פירוש על תנ"ך מחוקר מקרא מהאונ' העברית יכול להיות מסורתי.
Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג
פורסם: ד' פברואר 12, 2014 11:32 am
על ידי איש.dot
התלבטתי אם להגיב, כי אם לא אגיב עוד תוכל למחוק את הודעתך האחרונה, עכשיו תוכל רק לערוך. נו נו.
במחילה, שמך 'סוקר' אינו יאה לך. ההכללה, ההגדרה, לא תמיד נובעות מחכמה או אפילו מאדיקות. אם היית שואל כדי לדעת באופן סטטיסטי האם ספר זה ראוי לשכון על מדפי ישיבה - היתה תשובתך נכונה. אך רק מצד דין 'רוב', או 'חזקה'; אם אתה רוצה לדון לגופו של דבר - אל תכליל. גם פירוש על תנ"ך מחוקר מקרא יכול להיות מסורתי. וכי לא היה הרב מרדכי ברויאר מסורתי ומעלה???
Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג
פורסם: ד' פברואר 12, 2014 12:04 pm
על ידי סוקר
הבנת הנקרא, ידידי.
כתבתי שהספקתי לעיין וראיתי שם דברים מכוערים מאד ("מזימתו של הבבלי לייחס לתנאים דעה וכו' לא עלתה בידו בלי להפך הטקסטים וכו' וכו'). ושוב הרהרתי שבאמת השאלה אך למותר היתה למרות חריגים (כמו ר' שאול ליברמן, או כמו ר' מרדכי ברויאר שאיני יודע על איזה חוג בדיוק באקדמיה הוא נמנה)
Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג
פורסם: ד' פברואר 12, 2014 12:28 pm
על ידי איש.dot
שאלתך לא טפשית כלל וכלל, ידידי. יש מקום לשאול מבינים ויודעים האם הספר נגוע בבעיות ביקורת המקרא ואז אין ללמדו, או שיש לשם מה לפתחו. משום כך, גם לאחר שראית שם דברים מכוערים, אין זה נוגע לפעולת ההכללה, שהיא מעט מוקצנת בעיני.
מכל מקום, בזכותך אם יקלע הספר לידי אדע לא לפתחו. ייש"כ.
Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג
פורסם: ד' פברואר 12, 2014 12:33 pm
על ידי אוצר החכמה
"מזימתו של הבבלי לייחס לתנאים דעה וכו' לא עלתה בידו בלי להפך הטקסטים וכו' וכו')
לא ראיתי את הספר, אבל עד כמה שביטוי זה מדוייק, ביטוי כזה מעורר שאלה לא על רמת יראת השמים של המחבר אלא על רמת השפיות שלו.
Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג
פורסם: ד' פברואר 12, 2014 12:53 pm
על ידי איש.dot
קצת מפליא אותי שאתה חורץ דינו של מחבר על סמך ציטוט חתוך (במכוון?) של חצי שורה.
להביא כאן ציטוטים חתוכים מספרים "מקובלים" באורך חצי שורה ונדון על המחברים לפיהם???
Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג
פורסם: ד' פברואר 12, 2014 1:00 pm
על ידי אוצר החכמה
לא חרצתי אלא הדגשתי וכתבתי עד כמה שביטוי זה מדוייק, אדרבה ייתכן שהתשובה הנכונה היא שהביטוי אינו מדוייק ועוול עשה המעתיק.
Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג
פורסם: ד' פברואר 12, 2014 4:04 pm
על ידי בברכה המשולשת
אוצר החכמה כתב:"מזימתו של הבבלי לייחס לתנאים דעה וכו' לא עלתה בידו בלי להפך הטקסטים וכו' וכו')
לא ראיתי את הספר, אבל עד כמה שביטוי זה מדוייק, ביטוי כזה מעורר שאלה לא על רמת יראת השמים של המחבר אלא על רמת השפיות שלו.
איני מדבר על הספר הנ"ל (בו לא עסקתי מעולם) אבל ניסוחים מעין אלו אינם חריגים בחוגים מסויימים באקדמיה (ואני כותב זאת מהיכרות רבת שנים, כידוע)