זקן ששכח כתב:באשי וונדערליך, יתכן ומובאותיכם אינם מתרצים את התמיהה, אלא מוסיפים שמן למדורה. מה באמת הסבר הענין?
בצלאל כתב:זקן ששכח כתב:באשי וונדערליך, יתכן ומובאותיכם אינם מתרצים את התמיהה, אלא מוסיפים שמן למדורה. מה באמת הסבר הענין?
מה לך תמיהה וכיצד מדורה? במה נשתנו תפילין וציצית משאר כל מצוות עשה שנשים צדקניות תקפדנה לקיימן, כמו סוכה ושופר? ואל תשיבני שהתעטפות בטלית יש בה משום "לא תלבש", כי אשיב לך שטלית שהתעטפו בה אותן נשים היה בגד מיוחד לנשים, ולא נראה שבתפילין יש משום לא תלבש, כי אינו מיוחד לאנשים, אלא מיוחד הוא למצווה. כפי שאין בנטילת לולב משום לא תלבש.
זקן ששכח כתב:בצלאל כתב:זקן ששכח כתב:באשי וונדערליך, יתכן ומובאותיכם אינם מתרצים את התמיהה, אלא מוסיפים שמן למדורה. מה באמת הסבר הענין?
מה לך תמיהה וכיצד מדורה? במה נשתנו תפילין וציצית משאר כל מצוות עשה שנשים צדקניות תקפדנה לקיימן, כמו סוכה ושופר? ואל תשיבני שהתעטפות בטלית יש בה משום "לא תלבש", כי אשיב לך שטלית שהתעטפו בה אותן נשים היה בגד מיוחד לנשים, ולא נראה שבתפילין יש משום לא תלבש, כי אינו מיוחד לאנשים, אלא מיוחד הוא למצווה. כפי שאין בנטילת לולב משום לא תלבש.
אולי באמת תוכל לפתור את התמיהה במה נשתנו אותן מצוות כמו סוכה ולולב שרוב רובן של בנות ישראל מקפידות לקיימן, ואילו ציצית המצויה בכל בית יהודי, בזה לא קבלו עליהן?
גלילי כתב:וא' מן הטעמים (מופיע גם בח"ס הנ"ל) שציצית היא להזכיר על תרי"ג מצוות, ואשה אינה מחוייבת במצוות.
בצלאל כתב:שנשים צדקניות תקפדנה לקיימן, כמו סוכה ושופר
מרחביה כתב:גלילי כתב:וא' מן הטעמים (מופיע גם בח"ס הנ"ל) שציצית היא להזכיר על תרי"ג מצוות, ואשה אינה מחוייבת במצוות.
וכל איש כן מחויב בתרי"ג (שבהן מצוות כהונה וכיו"ב)?
זקן ששכח כתב:אולי באמת תוכל לפתור את התמיהה במה נשתנו אותן מצוות כמו סוכה ולולב שרוב רובן של בנות ישראל מקפידות לקיימן, ואילו ציצית המצויה בכל בית יהודי, בזה לא קבלו עליהן?
חכם באשי כתב:לא הבנתי את תמיהתך.
אם הנך תמה כיצד אשת ה'אור החיים' נתעטפה בטו"ת, הרי מצינו כזאת בגמרא, על ברוריה אשת ר"מ.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 440 אורחים