תוכן כתב:יש גם מנהג זריקת מגבות על החזן של תפילת גשם. אולי זה קשור לזה.
ישבב הסופר כתב:שבטי - באר"י אין החזן אומר תפילת גשם בחזרת הש"ץ שלמוספין, אלא קודם אשרי. או אולי אין המנהגים שוים בזה?
בין גברא לגברא כתב:ישבב הסופר כתב:שבטי - באר"י אין החזן אומר תפילת גשם בחזרת הש"ץ שלמוספין, אלא קודם אשרי. או אולי אין המנהגים שוים בזה?
לפי לוח א"י בבהכנ"ס נוסח ספרד אומר תפילת גשם לפני קדושת כתר.
ישבב הסופר כתב:יש גם מנהג לזרוק מגבות על הגבאי שמדליק נרות חנוכה בביהכנ"ס. אומרים שזה כדי להראות שאין זה למצוה, כיון שמדליק שוב בביתו.
שבטי - באר"י אין החזן אומר תפילת גשם בחזרת הש"ץ שלמוספין, אלא קודם אשרי. או אולי אין המנהגים שוים בזה?
ידידיה כתב:
נ.ב. עדיין עניין השטריימלים מנקר בי, איני יודע אם במקורם הם שימשו כקישוט מפואר, אך כיום מאד לא נראה טוב, שקבוצת הגברים המגונדרת ביותר בעולם, שמסלסלת עצמה בפרוות צובל יקרות, ובחלוקי שיראין שכל אשה היתה מאחלת לעצמה שתקנה אם תזכה בפיס, (ראו תמונות חלוקי חלק מן הרבס') הם תלמידי הבעל שם, חסידים וצדיקים.
נ.ב. 2, האם רבי אלימלך ורבי זושא הלכו בשיטת הקרוין, או שמא קוגל?
בן החבורה כתב:למיטב ידיעתי גם הנוהגים בחו"ל לזרוק מגבות במוסף של שמחת תורה אינם נוהגים כן באר"י בגלל הרצינות של תפלת גשם.
שבטיישראל כתב:תוכן כתב:יש גם מנהג זריקת מגבות על החזן של תפילת גשם. אולי זה קשור לזה.
טעות, אין שום מנהג לזרוק מדבות על החזן בתפילת גשם !!!
ה"מנהג" הוא לזרוק על החזן בתפילת מוסף בשמחת תורה (בין שאר השטויות ומעשי תעתועים שעושים אז), בארץ ישראל שיש רק יום אחד חג, הרי שמע"צ ושמח"ת הם אותו יום, כך שמתפללים תפילת גשם בשמח"ת
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 497 אורחים