אפרקסתא דעניא כתב:צודק. גם משמע שזה היה קרבן יומיומי.
ומה חשחן ובני תורין ודכרין ואימרין לעלוון לאלה שמיא חנטין מלח חמר ומשח, כמימר כהניא די-בירושלם להוי מתייהיב להום יום ביום--די-לא שלו. די-להוון מהקרבין ניחוחין, לאלה שמיא, ומצליין לחיי מלכא ובנוהי.
יפה מאוד!!!
[אם כי אין הכרח שאלו אותם הקרבנות, מה גם שבעזרא מוזכרת תפילה ואפשר שאין זה מגוף הגדרת הקרבן]
נמצא אם כן שקרבן התמיד לאורך כל מאות השנים של בית שני הוקרב לחיי המלך
אבל הדבר תמוה,
בשלמא לחיי המלך הפרסי מובן שהרי הוא אישר את בניית ביהמ"ק והקציב להם העולות אם הבנתי נכון הפסוקים בעזרא
אבל לא נראה שהקיסרים סייעו ממונית בקרבנות
עצם הגדר בנביא צריך ביאור, איך אפשר לקחת קרבן יחיד ולהגדירו כמיועד לחיי המלך ובניו?
אך לזה אפשר ליישב על פי מה דאיתא בגמ' בר"ה דף ד
תנא: הוא כורש, הוא דריוש, הוא ארתחשסתא. כורש - שמלך כשר היה, ארתחשסתא - על שם מלכותו, ומה שמו - דריוש שמו. מכל מקום קשיא! - אמר רבי יצחק: לא קשיא; כאן - קודם שהחמיץ, כאן - לאחר שהחמיץ. - מתקיף לה רב כהנא: ומי החמיץ? והכתיב +עזרא ו+ ומה חשחן ובני תורין ודכרין ואמרין לעלון לאלה שמיא חנטין מלח חמר ומשח כמאמר כהניא די בירושלם להוא מתיהב להם יום ביום די לא שלו. אמר לו רבי יצחק: רבי, מטונך! די להון מהקרבין ניחוחין לאלה שמיא ומצלין לחיי מלכא ובנוהי. - ומאן דעבד הכי לאו מעליותא היא? והתניא: האומר סלע זו לצדקה בשביל שיחיו בני, ובשביל שאזכה בה לחיי העולם הבא - הרי זה צדיק גמור! - לא קשיא; כאן - בישראל, כאן - בנכרים. ואיבעית אימא וכו'
ולפי"ז אפשר לומר שהיו הקרבנות מגדר של צדקה, שנתן את זה מממונו והיה זה כצדקה והמצוות צדקה הייתה לחיי המלך ובניו ולא גוף הקרבן
אך מן התימה על יוסף מן מתתיהו שכותב שהיו מביאים מכספי ציבור לחיי המלך
וזו לא שמענו, שהרי אין כאן גדר של צדקה ואין אפשרות להגדיר קרבן ציבור עבור היחיד