עמוד 1 מתוך 2

סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 4:13 pm
על ידי 000
מוגשים לפניכם חמישה קבצים לביקורת (לאפוקי ליצנות וכד') .
קבצים אלו הם סיכום מסודר ע"פ נושאים (לאפוקי שיחות) של עשרות שיחות של הרב יעקובזון שליט"א שנאמרו במשך עשרים שנה האחרונות .

להלן מספר דברים :
1. סיום עריכת הקבצים היה לקראת פסח ע"ב הוי אומר זמן הוצאתו של הספר החשוב "אל תחטאו בילד" של הרב י. יעקובזון שליט"א.
2. הספר הנ"ל מתרכז בנושא החינוך בלבד וכן מוגש בצורה מאד עיונית. לעומת זאת בקונטרסים הנ"ל הדברים מוגשים באופן שוטף ותמציתי.
3. הקונטריסים מוגשים לביקורת לפני הגהות מקצועיות וכן לפני עימוד מיקצועי, נשמח לקבל הצעות והארות גם לקראת שלבים אלו.
4. בכל אופן מאחר והדברים נכתבו לתועלת הציבור, במידה ויש תועלת באופן ההגשה הנוכחי והיה זה שכרינו.

אשת חיל.pdf
(691.71 KiB) הורד 5183 פעמים

חינוך.pdf
(734.21 KiB) הורד 1232 פעמים

מעמד האשה.pdf
(449.41 KiB) הורד 1100 פעמים

שבת ומועד.pdf
(612.85 KiB) הורד 1062 פעמים

תורה ועבודת השם.pdf
(1.68 MiB) הורד 1221 פעמים

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 4:50 pm
על ידי סתם
מתוך הדברים:
שקר החן ללא אחיזה בפנימיות והבל היופי ללא קשר לפנימיות, אשה יראת ה' כפשוטו
היא תתהלל בחן ויופי .

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 5:21 pm
על ידי עשוי לנחת
לא כ"כ הבנתי את מטרת הקונטרסים. מה מעלת החומר של 'ערכים' ו'עיוני מאוד' לעומת 'אופן שוטף ותמציתי'. כשרוצים להעביר דברים כאלו, בוודאי המטרה היא להנחיל דרך בחינוך וכדו', א"כ מה תועלת בהבזקים קצרים, וכי באנציקלופדיית חינוך עסקינן?!
עכ"פ כדאי להרחיב יותר לגופו של רעיון.
לגופן של ערכים, כדאי מאוד לתת לעורך רציני שיסדר את הדברים בצורה מסודרת יותר. ניסוח קליל יותר וברור יותר. ובצד הטכני, תיקון שגיאות הקלדה ודפוס.
ניכר שהמטרה היא לשם שמים, ולכן ברכתי לרב העורך שיזכה לראות ברכה בעמלו הקדוש!

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 6:32 pm
על ידי אוצר החכמה
משמעות הברכה שעשאני כרצונו לפי המהרח"ו)( )שאינו חשוד בחנופה או סילוף האמת,
ובנוסף בזמנו עוד לא הייתה תנועה פמיניסטית שצריך לרצותה( היא שעשאני כרצונו היינו
קרובה לרצונו פירוש בין אדם למלאך ולא מתחת לאדם


איה מקומו של פירוש המהרח"ו הזה?

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 9:23 pm
על ידי אוהב אוצר
פעם ההנהלה כתבה כאן שא"א להירשם בפורום ע"י מספרים בלבד, זה בוטל?

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 9:27 pm
על ידי אוהב אוצר
לעצם הענין: איני מבין איך מידי פעם מעלים פה ספר או פסק וכד' לביקורת מה הכוונה ולאן חותרים?
מי בקש זאת? איזו תועלת יש בזה? זה וודאי מותר? הרי מי שיכתוב פה דברים לא ראויים, יעבור על איסור, אז מי לוקח את האחריות הזאת, פותח האשכול? ההנהלה שמאפשרת?
יש הסבר לתופעה הזאת? חייבים לנצל את הדרך המקוונת בשביל דברים כעין אלו?
בעצם, אני צריך לפתוח ע"ז אשכול בנפרד, אולי כך יתייחסו יותר ברצינות וכובד ראש לדברים...

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 9:36 pm
על ידי אוצר בלום
אוצר החכמה כתב:
משמעות הברכה שעשאני כרצונו לפי המהרח"ו)( )שאינו חשוד בחנופה או סילוף האמת,
ובנוסף בזמנו עוד לא הייתה תנועה פמיניסטית שצריך לרצותה( היא שעשאני כרצונו היינו
קרובה לרצונו פירוש בין אדם למלאך ולא מתחת לאדם


איה מקומו של פירוש המהרח"ו הזה?


לכאורה אין כזה מהרח"ו. וראה קרוב לזה בהפלאה כתובות ח ע"א.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 9:55 pm
על ידי עט סופר
בקשר למהרח"ו שמעתי זאת מהרב שלמה ברויאר בשם רבותיו [בסתמא כשהוא אומר רבותיו היינו חמיו רבי גדליה אייזמן] לא ידעתי שהמקור כה קדום.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 10:15 pm
על ידי 000
אוהב אוצר כתב:פעם ההנהלה כתבה כאן שא"א להירשם בפורום ע"י מספרים בלבד, זה בוטל?

ואנכי לא ידעתי

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 10:16 pm
על ידי אוצר החכמה
כשהתקינו עדכון למערכת כנראה זה התבטל.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 10:17 pm
על ידי 000
אוהב אוצר כתב:לעצם הענין: איני מבין איך מידי פעם מעלים פה ספר או פסק וכד' לביקורת מה הכוונה ולאן חותרים?
מי בקש זאת? איזו תועלת יש בזה? זה וודאי מותר? הרי מי שיכתוב פה דברים לא ראויים, יעבור על איסור, אז מי לוקח את האחריות הזאת, פותח האשכול? ההנהלה שמאפשרת?
יש הסבר לתופעה הזאת? חייבים לנצל את הדרך המקוונת בשביל דברים כעין אלו?
בעצם, אני צריך לפתוח ע"ז אשכול בנפרד, אולי כך יתייחסו יותר ברצינות וכובד ראש לדברים...

מה השאלה ומה הבעיה?

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 10:27 pm
על ידי מזמור שיר
רעיון מזויע. כך הוא מגדיר [בקובץ מעמד האשה] את מי שמפרש את ברכת שעשני כרצונו כברכה של ניחום אבלים.
ולא ידע שזהו פירושם של האבודרהם והטור.
viewtopic.php?f=7&t=11337&hilit=%D7%A9%D7%A2%D7%A9%D7%A0%D7%99+%D7%9B%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%A0%D7%95

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 10:28 pm
על ידי אוצר החכמה
אוהב אוצר כתב:לעצם הענין: איני מבין איך מידי פעם מעלים פה ספר או פסק וכד' לביקורת מה הכוונה ולאן חותרים?
מי בקש זאת? איזו תועלת יש בזה? זה וודאי מותר? הרי מי שיכתוב פה דברים לא ראויים, יעבור על איסור, אז מי לוקח את האחריות הזאת, פותח האשכול? ההנהלה שמאפשרת?
יש הסבר לתופעה הזאת? חייבים לנצל את הדרך המקוונת בשביל דברים כעין אלו?
בעצם, אני צריך לפתוח ע"ז אשכול בנפרד, אולי כך יתייחסו יותר ברצינות וכובד ראש לדברים...


במקרה הזה לא כ"כ מובן מה הטענה. לפי הנראה מנוסח ההודעה, מי שהעלה את זה הוא כותב הדברים או מן השותפים לעריכה והוא מעוניין לשמוע ביקורת כדי לשפר. אין לך דבר ראוי מזה.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ב' יולי 01, 2013 10:33 pm
על ידי דניאל
עט סופר כתב:בקשר למהרח"ו שמעתי זאת מהרב שלמה ברויאר בשם רבותיו [בסתמא כשהוא אומר רבותיו היינו חמיו רבי גדליה אייזמן] לא ידעתי שהמקור כה קדום.

אם זה מהרח"ו, בסדר. אבל הרבנים אשר הזכרת (אחר נשיקת כפות רגליהם) זה נשמע קצת מוזר שיאמרו מליבם שהאשה היא בין אדם למלאך (!).
במחשבה שניה אפילו במהרח"ו זה תמוה, אני רוצה לראות דבר כזה בפנים לפני שאאמין.

אוצר בלום כתב:לכאורה אין כזה מהרח"ו. וראה קרוב לזה בהפלאה כתובות ח ע"א.

ממש לא מה שכתוב שם! הוא מפרש שעשני כרצונו כמו שעלה במחשבה לבראות את האיש והאשה שני גופים. מה הקשר למה שנכתב כאן?

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ג' יולי 02, 2013 12:39 am
על ידי אוהב אוצר
אוצר החכמה כתב:במקרה הזה לא כ"כ מובן מה הטענה. לפי הנראה מנוסח ההודעה, מי שהעלה את זה הוא כותב הדברים או מן השותפים לעריכה והוא מעוניין לשמוע ביקורת כדי לשפר. אין לך דבר ראוי מזה.


בהחלט! ודאי וודאי!
רק שירשום: אנחנו מהעריכה/ מההוצאה לאור ומעוניינים לקבל תגובות הערות וכו', לא כמו שעשו פה במקרים אחרים.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ג' יולי 02, 2013 1:48 am
על ידי אבק פורח
סתם כתב:מתוך הדברים:
שקר החן ללא אחיזה בפנימיות והבל היופי ללא קשר לפנימיות, אשה יראת ה' כפשוטו
היא תתהלל בחן ויופי .


אף אנו נאמר: אל יתהלל הגיבור בגבורתו- ללא אחיזה בפנימיות ואל יתהלל חכם בחכמתו כנ"ל וגו' ע"ז הדרך. כי אם בזאת יתהלל המהלל השכל וידוע אותי- יתהלל בגבורתו ועשרו וחכמתו...

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ג' יולי 02, 2013 1:50 am
על ידי היא שיחתי
אבק פורח כתב:
סתם כתב:מתוך הדברים:
שקר החן ללא אחיזה בפנימיות והבל היופי ללא קשר לפנימיות, אשה יראת ה' כפשוטו
היא תתהלל בחן ויופי .


אף אנו נאמר: אל יתהלל הגיבור בגבורתו- ללא אחיזה בפנימיות ואל יתהלל חכם בחכמתו כנ"ל וגו' ע"ז הדרך. כי אם בזאת יתהלל המהלל השכל וידוע אותי- יתהלל בגבורתו ועשרו וחכמתו...

כידוע זה מהגר"א שיראת שמים תתהלל בחן ויופי ונראה לי שאף הוזכר בפורום

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ג' יולי 02, 2013 2:01 am
על ידי אבק פורח
היא שיחתי כתב:
אבק פורח כתב:
סתם כתב:מתוך הדברים:
שקר החן ללא אחיזה בפנימיות והבל היופי ללא קשר לפנימיות, אשה יראת ה' כפשוטו
היא תתהלל בחן ויופי .


אף אנו נאמר: אל יתהלל הגיבור בגבורתו- ללא אחיזה בפנימיות ואל יתהלל חכם בחכמתו כנ"ל וגו' ע"ז הדרך. כי אם בזאת יתהלל המהלל השכל וידוע אותי- יתהלל בגבורתו ועשרו וחכמתו...

כידוע זה מהגר"א שיראת שמים תתהלל בחן ויופי ונראה לי שאף הוזכר בפורום


כוונתך לזה:
viewtopic.php?f=17&t=7131&p=115979&hilit=%D7%97%D7%9F+%D7%99%D7%95%D7%A4%D7%99#p63436
רק חבל שכתבו כן בשם הגר"א בפשיטות ולא ציינו שום מקור.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ג' יולי 02, 2013 2:25 am
על ידי הצב''י
טעות קטנה בקובץ על חינוך עמ' 23
שם כתוב בביאור המאמר 'אין עונשין אא"כ מזהירין' שאין עונשין עונש של מלקות מלאו של לא תעשה, אא"כ יש שני לאוין, והראשון מתפרש כאזהרה. וזו טעות, שעונש מלקות לוקין אף בלאו אחד, ורק הכוונה שלעונש מיתה לא די שהתורה תכתוב את העונש, אלא צריך לכך גם אזהרת לאו.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ג' יולי 02, 2013 2:52 am
על ידי יין המשמח
בתחילת הקובץ על תורה ועבודת ה' הוא כותב על יסוד המידות, ןוכותב שיסוד המידות הוא אמת ושקר. ובואפן אחר - דמיון ומציאות.

ולא זכיתי להבין כלל וכלל, ההשוואה שבין שני ניגודים אלו.

וזאת לבד שאם זה אמת ושקר, הרי יש חילוק בין אמת של האדם לאמת של התורה (עכ"פ באופן גלוי - וראה הל' גירושין ב, כ).

ואם זהו דמיון ומציאות, הרי שלרע אין מציאות, ומדוע צריך לעמול (הרק על קנית המציאות?!).

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ג' יולי 02, 2013 3:02 am
על ידי גילוי
"ללמד כל הכלל כולו יצא"

ברכת שעשאני כרצונו

אבודרהם והטור (ס' מו) -ונהגו הנשים לברך שעשאני כרצונו ואפשר שנוהגים כן שהוא כמי שמצדיק עליו הדין על הרעה.
הגר"א (יונה א יד) – כי אתה ה כאשר חפצת עשית – החומר מזגו רע ומה אנחנו חייבין, אתה עשית את החומר כרצונך ממקום מטונף ובזה מרומז ברכת הנשים שהשאני כרצונו שהוא משל אל החומר כנ"ל [לעיל מינה הביא שאשה משל לגוף והחומר ווכבזוהר ח"א קכב ויבא אברהם זו היא הנשמה לספוד לשרה זה הגוף ]
הגר"ח מוולוז'ין רוח אבות (סוף פ"ד) על שפלת העולם כוונו רז"ל בנוסח הקדיש כרעותיה והוא כענין ברכת שעשאני כרצונו בברכת האשה.

הרב י. אמר בשיחה אמר שחיפש בכל המקורות ...לא הבנתי היכן חיפש הרב הנ"ל אם לא פתח את אבודרהם והטור.
השאלה היא לא רק ההיסטוריה אלא מה יעשה הרב הנ"ל מעתה האם ישנה את תפיסתו בנוגע למעמד האשה? הרי הוא סבורא שהפירוש הנ"ל הוא "מזוויע" "ולא יעלה על הדעת"...

נ.ב את פירושו בשם מרח"ו עדיין לא מצאתי, ואף אם נמצא מי שיפרש כן, מי פתי יחשוב שזה הפירוש הפשוט.


כיון שנבראת נברא שטן
מדר"ר (בראשית יז ו)א"ר חנינא בריה דר' אידי מתחלת הספר ועד כאן אין כתיב סמ"ך כיון שנבראת נברא שטן- מהר"ל שאשה היא חומר והעדר , יפ"ת ע"י האשה נתעורר התאווה,
ועיין פירוש מחודש של הרב י. בתורה ועבודת השם עמ' 58 ולא ידעתי מנין לו פירושו המחודש, וכמד' שבשיחה הרב הנ"ל דיבר חריף מאוד כנגד אותם שפירשו דברי המדרש כפירוש הנ"ל [ודלא כפירוש שהוא המציא.]


האשה הולכת במנהגים אחר הבעל
הרב . מביא (מעמד האשה עמ' 8 ) הסבר חדש בשם הרמח"ל, קשה לי לחזור על הדברים ואיני מאמין שיצאו הדברים מפי רבינו הרמח"ל

מים גנובים וכו'
למה לפרש פירוש חדש בלא להזכיר את דברי רש"י על אתר?

ציטטות
אין כל קשר בין מציאת חן ליופי - האמנם?
ע"פ היהדות האשה חשובה לעצמה לא פחות מאף גבר- האמנם?
והוא ימשול בך מראה את כח השפעתה של האשה שאל"כ לא היה צריך ציווי מיוחד ע"ז.
ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס החריבה וכו' משום שנאת חינם אילולא היה עיוות בשנאת חינם לא היה עיוות בענווה.
צדיע ורע לו אין לבן אנוש תשובה וכו' אמנם יש התולים בגילגול ואינו נכון, גלגול אינו תירוץ לשום קושיה אמיתית
שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו -היינו בעוה"ז
"האדמו"ר מאמשינוב הזקן למד כל יום ד' שעות עם הגרי"ז "חסידות"


יש הרבה מה להאריך לסתור את דבריו של הרב הנ"ל, ולא ידעתי אם יש בזה צורך וטעם, ובכלל לא ידעתי מניין העוז לדבר בצורה כ"כ בוטחת כאילו רק הוא יודע מה האמת.

ברם יש להדגיש שיש כמובן הרבה דברים נפלאים ונכונים בתורתו של הרב י. והעיקר לדעת לקחת את התבן ולזרוק את הבר ולא לקבל כל דבר כסומא בארובה ותל"מ.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ג' יולי 02, 2013 4:50 am
על ידי מדהים ומהמם!
000 כתב:
מוגשים לפניכם חמישה קבצים לביקורת (לאפוקי ליצנות וכד') .
קבצים אלו הם סיכום מסודר ע"פ נושאים (לאפוקי שיחות) של עשרות שיחות של הרב יעקובזון שליט"א שנאמרו במשך עשרים שנה האחרונות .

להלן מספר דברים :
1. סיום עריכת הקבצים היה לקראת פסח ע"ב הוי אומר זמן הוצאתו של הספר החשוב "אל תחטאו בילד" של הרב י. יעקובזון שליט"א.
2. הספר הנ"ל מתרכז בנושא החינוך בלבד וכן מוגש בצורה מאד עיונית. לעומת זאת בקונטרסים הנ"ל הדברים מוגשים באופן שוטף ותמציתי.
3. הקונטריסים מוגשים לביקורת לפני הגהות מקצועיות וכן לפני עימוד מיקצועי, נשמח לקבל הצעות והארות גם לקראת שלבים אלו.
4. בכל אופן מאחר והדברים נכתבו לתועלת הציבור, במידה ויש תועלת באופן ההגשה הנוכחי והיה זה שכרינו.

עלו והצליחו, דבר מבורך מאוד, ברכה והצלחה!

לא ברור בדיוק מה מבקשים: רעיונת עריכה, ביקורת הבנה בדברי הרב יעקבזון, או בכלל ביקורת על דבריו (שאין מה לבקרו שזוהי משנתו), רעיון יצירתי, היינו קיצור דברים או הבהרת דברים באמצעות דברי הרב יעקבזון, או לשון מושכת וכו'. או סדר דברים במשנתו של הרב יעקבזון. וכדומה. הגדירו את המטרה שלכם במדיוק בשביל שיבינו רצונכם.

וכידוע כל דבר שרוצים שיצא מוצלח! יש לעבד ולערוך אותו כמה פעמים! כאשר עורכים עוד ועוד אזי שמים לב לסוג הבעיות הנמצאות בחומר. איך ומה לעשות וכו' וכו'

עלו והצליחו

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ג' יולי 02, 2013 9:49 pm
על ידי אבק פורח
היא שיחתי כתב:
אבק פורח כתב:
סתם כתב:מתוך הדברים:
שקר החן ללא אחיזה בפנימיות והבל היופי ללא קשר לפנימיות, אשה יראת ה' כפשוטו
היא תתהלל בחן ויופי .


אף אנו נאמר: אל יתהלל הגיבור בגבורתו- ללא אחיזה בפנימיות ואל יתהלל חכם בחכמתו כנ"ל וגו' ע"ז הדרך. כי אם בזאת יתהלל המהלל השכל וידוע אותי- יתהלל בגבורתו ועשרו וחכמתו...

כידוע זה מהגר"א שיראת שמים תתהלל בחן ויופי ונראה לי שאף הוזכר בפורום


עתה מצאתי בקול אליהו ויצא ל' (וכותב כן גם בהפסוק שאני הבאתי), רק שבקול אליהו מוסיף מילה שנשמטה משום מה על ידי הרב יעקובזון וז"ל אבל יראת ה' היא תתהלל ר"ל דגם החן והיופי תתהלל.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ד' יולי 03, 2013 1:10 pm
על ידי 000
הבאתי לידידי עורך הקונטרסים הנ"ל את דברי הכותבים דפו וזה תגובתו.
תגובה
1. ייש"כ על התגובות היפות והחשובות.
2. מטרת הקונטרסים היא :
א. לאפשר ליותר אנשים להנות מהחומר שהרי כל אחד כותב בסגנון אחר ואפילו לי היה הסגנון בספר קצת קשה, באשר הוא שונה מאד מסגנון השיחות.
ב. הקונטרסים מכילים נושאים רבים שהספר לא נוגע בהם.
ג. הקונטרס הוא כהבזק אור באפילה (כי החשך יכסה) ואח"כ אפשר לעיין לאט לאט ע"י נר.
ד. היסוד של החינוך הוא דרך חשיבה ולא דרך בחינוך, משום שינוי האישים ,הזמנים והמצבים.
3. השתדלתי לקצר מפאת אריכות הקונטרס בבחינת קצר וקולע, אמנם אם פוגע בהבנה בלי נדר אאריך מעט.
4. מטרת הביקורת הייתה להערות על התוכן כפי שהערתם, וכן הצעות כיצד כדי להפוך קונטרס זה לנחלת הכלל – היינו שיהא קריא ושימושי, כאשר ימצא המימון המתאים בעה"י.
5. מכלל לאו אתה שומע הן – שבסה"כ הקונטרסים חיוביים אלא שיש מה לתקן ולדייק.
לגבי עצם הדברים :
1. שקר החן -
א. מקור הדברים הוא הגר"א בקול אליהו (ויצא ל) ושם הוא מדגיש את הדגש שהרב בא להדגיש שאשה יראת השם תתהלל גם בחן ויופי ולא רק ביראת שמיים כפי שמבינים ההמון, כלומר לא בא הפסוק לשלול מעלת חן ויופי אלא להורות מהו אופן השימוש הרצוי בהם.
ב. נא לעיין בסוף אשת חיל בהסבר המורחב.
ג. אל יתהלל הגיבור – שם כתוב מפורש במה לא ובמה כן !?
ד. גבר יכול למצוא חן בעיני רואיו, וכן אשה בעיני בעלה וכד' ללא שיהיו יפים חיצונית וכן אסתר, ובנוסף מציאות חן הינה מציאה כשמה ואינה תלויה בנתונים היבשים אלא ברצון השם, וכן כולנו מתפללים ונמצא חן וכו' האם כולנו יפים או שאנו בעצם מבקשים יופי ?!
2. שעשאני כרצונו
א. מבוסס על המהר"ל ועוד, ע' באשכול ש"עשאני כרצונו" בדברי "אברהם גולדשמיט". ועוד שם בדברי "אוצר בלום".
ב. בהפלאה כתב שלבסוף נראית בשלימותה כפי שעלה במחשבה בתחילה.
ג. לגבי ההתבטאות השם יעזור שאמצא את המקום שמא זו טעות שלי, מ"מ כנראה כוונתו הייתה לאפוקי מהבנת הדברים כאילו שרצון חז"ל היה בהשפלת האשה, אלא כוונתם להכרה במצב של חוסר במצוות וכד' וסיוע לבעל וכו' כתפקיד, וכן על זה הדרך נסובים כל דבריו בשיחה (שנמסרה לנשים בנושא אשת חיל) והבאת דברי הטור והאבודרהם וכו' היה בהכרח מתפרש לדידן (בזמננו) כפגיעה.
ד. גבי חוסר והעדר - זה אותו מהר"ל לעיל א"כ צריך להבין כוונתו ואינה כפשוטה.
3. חשובה לא פחות מגבר –
כאדם עובד השם בודאי ותקבל שכר על מעשיה והתקדמותה מלידתה ואילך. למשל כל העובדים במפעל חשובים כשלעצמם ויקבלו שכרם על פעלם בהתאם לתפקיד וביצועו, לבעל התפקיד אין תחליף אמנם ישנם תפקידים חשובים יותר או פחות.
4. כח השפעתה של האשה ידוע.
5. ענוותנותו של זכריה –
פשוט ומוכרח מהסיפור בגיטין.
6. בגלגול –
לא יתכן שגלגול שאינו א' מהעיקרים יהווה תשובה מוכרחת ליסוד ביהדות, הרי מי שאינו מאמין בגילגול אינו כופר בעיקר.
7. שהאדם לא נברא וכו' –
מפורש מאד בדברי הרמח"ל במסילת ישרים.
8. להאריך ולסתור –
מדוע לסתור אם זה נכון, מה גם שאת הדברים הנ"ל קיבל הרב מגדולי ישראל שזכה לשמש, וכן קיבל מהם לעשות את תפקיד החינוך בעיון, וכן את במת הדיבור.
9. אחרי בעלה –
המציאות פשוטה וידועה, אמנם איני יודע מקור הדברים, אך הייתי יכול להבינם בסברה פשוטה.
10. אין עונשין –
יש"כ על ההערה.
11. אמת ושקר-
זה מהחזו"א ,ודמיון ומציאות זה מהרב דסלר ע"ש.
12. שזו היא משנתו –
לכאורה אם אינו נכון אין זו משנה, והטועה בדבר משנה חוזר.
13. מים גנובים –
איני יודע מקור אך מה לא מובן, אם ניטל טעם ביאה אזי איזה טעם נשאר לעבירה.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 12:48 am
על ידי גילוי
000 כתב: 8. להאריך ולסתור –
מדוע לסתור אם זה נכון, מה גם שאת הדברים הנ"ל קיבל הרב מגדולי ישראל שזכה לשמש, וכן קיבל מהם לעשות את תפקיד החינוך בעיון, וכן את במת הדיבור.
9 .
[/quote]

כאן טמונה שורש הבעייה "הדברים ודאי נכונים הרי קיבל מגדולי ישראל וכו'" - ואף בעל תגובה זו במקום להודות על האמת מנסה בק"נ טעמים..

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 1:02 am
על ידי אוהב אוצר
'החכמה הגדולה' פה שאף אחד לא עומד מולו ומוסתר תחת ניק ומעיר את הערותיו.
אני בטוח שאם גילוי היה מתגלה למול הרב יעקובזון שידיו רב לו ואיש חינוך מהגדולים היום, היה מקבל תשובות לכל הקושיות.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 1:48 am
על ידי גילוי
אוהב אוצר כתב:'החכמה הגדולה' פה שאף אחד לא עומד מולו ומוסתר תחת ניק ומעיר את הערותיו.
אני בטוח שאם גילוי היה מתגלה למול הרב יעקובזון שידיו רב לו ואיש חינוך מהגדולים היום, היה מקבל תשובות לכל הקושיות.


אני בטוח ..תשובות לכל הקושיות כידוע שהרב יעקובזון שלול מכל טעות.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 1:52 am
על ידי אוהב אוצר
איני יודע מהיכן העזות להרגיש שכבר הגעתי לקרסולי אותו האיש שכך מדברים.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 2:03 am
על ידי גילוי
אין טעם להמשיך...אלא אדרבה אם למישהו מחברי הפורום ואולי 000 יש גישה לרב י. אדרבה יציגו בפניו את הביקורת הנ"ל.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 10:26 am
על ידי אוצר החכמה
אוהב אוצר כתב:'החכמה הגדולה' פה שאף אחד לא עומד מולו ומוסתר תחת ניק ומעיר את הערותיו.
אני בטוח שאם גילוי היה מתגלה למול הרב יעקובזון שידיו רב לו ואיש חינוך מהגדולים היום, היה מקבל תשובות לכל הקושיות.


אם אי אפשר להתווכח אז בשביל מה ביקשו מחברי הפורום ביקורת?

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 11:56 am
על ידי אוהב אוצר
רבותי, אני יבהיר את עמדתי שוב:
מחוסר שימת לב שאנו פה שקועים עמוק בתוך הפורום [המכובד והמיוחד הזה]
מגיע מצב שאברכים יקרים! שלא הגיעו לא בגילם ולא בחכמתם לבוא להעיר ולבקר על ת"ח גדולים בכל המובנים. [במקרה הטוב היו כאלו שניסו 'לעזור' לגדולי הדור בפסקים שלהם]
קצת שימת לב! אנא, הכירו מקומכם! שזה בינינו, לא נורא, אבל בגלל שזה הרב יעקובזון ולא מרן הגריש"א זצ"ל, אפשר להרגיש שאני ברמה שלו ולדבר בצורה כזו?

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 12:32 pm
על ידי איש רגיל
000 כתב:הבאתי לידידי עורך הקונטרסים הנ"ל את דברי הכותבים דפו וזה תגובתו.
וכן על זה הדרך נסובים כל דבריו בשיחה (שנמסרה לנשים בנושא אשת חיל) והבאת דברי הטור והאבודרהם וכו' היה בהכרח מתפרש לדידן (בזמננו) כפגיעה.

אני מאמין שזאת התורה לא תהא מוחלפת.
ואף אם אינך חושב שראוי לומר בשיעור לנשים את פירושי הטור והאבודרהם, מ"מ אין זה מתיר לשלול פירוש זה - אף שלא בלשון של 'מזויע'.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 1:13 pm
על ידי מפנה קופות לאוצר
"כל הנוטל ("באמת") עצה מן הזקנים אינו נכשל!" אפשר בהחלט לומר את זה על הרב יעקבזון.

ידוע שגדולי ישראל סומכים על כל מוצא פיו. את כל תורת החינוך הוא יודע על כף היד בעיון!
כך שלבקר אותו זה ממש לא בשבילינו. (אפשר לומר לכולנו ואני בתוכם "כלך לך מדרך זו...")

(לא רציתי להאריך שלא נגיע מחוסר שימת לב לדבר על צדיק עתק...).

-----------------------------------------------------------------------------------------------

בקשר לקונטרסים, נראה שרצונם הוא כיצד להציג את זה לציבור מפאת הדברים שיש שם.

ורציתי להעיר מדוע לא מחלקים את תוכן הקונטרסים למדורים, היינו מספר פרקים שעוסקים בתחום הנפש, ומספר פרקים אחרים שעוסקים בעבודת ה'. ומספר פרקים אחרים שעוסקים בנושא החינוך גרידא, וכדומה, דבר שיקל מאוד על חפצם של האנשים המבקשים נושא מסויים.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 1:31 pm
על ידי איש רגיל
מפנה קופות לאוצר כתב:"כל הנוטל ("באמת") עצה מן הזקנים אינו נכשל!" אפשר בהחלט לומר את זה על הרב יעקבזון.

ידוע שגדולי ישראל סומכים על כל מוצא פיו. את כל תורת החינוך הוא יודע על כף היד בעיון!
כך שלבקר אותו זה ממש לא בשבילינו. (אפשר לומר לכולנו ואני בתוכם "כלך לך מדרך זו...")

(לא רציתי להאריך שלא נגיע מחוסר שימת לב לדבר על צדיק עתק...).

אף אחד לא מדבר על הרב יעקבזון, הביאו כאן את דבריו כדי שנשאל שאלות, ואנו שואלים.
אולי נזכה לקבל גם תשובות.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 4:30 pm
על ידי אבק פורח
אולי 000 מוכן להסביר לנו מה זאת אומרת?
. אחרי בעלה –
המציאות פשוטה וידועה, אמנם איני יודע מקור הדברים, אך הייתי יכול להבינם בסברה פשוטה.


הובאו בקונטרס דברים בשם הרמח"ל, הם כתובים שם או לא? [וכן בשם המהרח"ו]

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 5:54 pm
על ידי סתם
ציון וירושלים כתב:כך פירש הגר"א גם את "אלה ברכב ובסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר", שצריך גם להזכיר בשם ה' וגם את הרכב והסוסים.


הושע פרק יד ד: אַשּׁוּר לֹא יוֹשִׁיעֵנוּ עַל סוּס לֹא נִרְכָּב וְלֹא נֹאמַר עוֹד אֱלֹהֵינוּ לְמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ:
וצ"ע..

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 7:26 pm
על ידי סתם
ציון וירושלים כתב:
סתם כתב:
ציון וירושלים כתב:כך פירש הגר"א גם את "אלה ברכב ובסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר", שצריך גם להזכיר בשם ה' וגם את הרכב והסוסים.


הושע פרק יד ד: אַשּׁוּר לֹא יוֹשִׁיעֵנוּ עַל סוּס לֹא נִרְכָּב וְלֹא נֹאמַר עוֹד אֱלֹהֵינוּ לְמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ:
וצ"ע..

הפסוק בהושע בא נגד הכפירה בה', אך אין הוא סותר שילוב של אמונה בה' עם השתדלות גשמית.

מדוע לבטוח באשור אינו "השתדלות גשמית"?

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ה' יולי 04, 2013 9:39 pm
על ידי איש רגיל
הבטחון באשור משמעו ההבנה שאשור יכול לפעול מחמת עצמו, ואילו ההשתדלות משמעה שאדם עושה משהו לא מפני שחושב שהדבר ההוא יושיעו, אלא מחמת שזו דרך ההנהגה שטבע השי"ת בעולם. והדברים פשוטים ואינם צריכים להיאמר.
אגב, שמעתי פעם בשם צדיקים על מאמר חז"ל שיוסף הצדיק נענש על כך שהשליך יהבו על שר המשקים בבקשו שיעזרו לצאת מבית הכלא. והקשו, וכי זה חורג מדרך ההשתדלות שאדם מחוייב לה? ותירצו שיוסף אמר לשר המשקים 'כִּי אִם זְכַרְתַּנִי אִתְּךָ כַּאֲשֶׁר יִיטַב לָךְ וְעָשִׂיתָ נָּא עִמָּדִי חָסֶד וְהִזְכַּרְתַּנִי אֶל פַּרְעֹה וְהוֹצֵאתַנִי מִן הַבַּיִת הַזֶּה', וכיון שהשתמע מדבריו ששר המשקים יוציאו, נענש. שאין ההשתדלות פועלת את התוצאה, אלא אדם עושה את ההשתדלות, והקב"ה עושה את התוצאה.

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ו' יולי 05, 2013 1:02 am
על ידי מזמור שיר
"ארור הגבר אשר שם בשר זרועו ומה' יסיר לבו". האבן עזרא, כמדומה, מפרש שהאדם אשר שם בשר זרועו, אך לא מסיר לבו מה', אין זה חסרון באמונה, רק כאשר שם בשר זרועו וגם מה' יסיר לבו, אזי נאמר עליו "ארור".

Re: סיכום שיחות של הרב יעקובזון שליט"א - לביקורת

פורסם: ו' יולי 05, 2013 1:54 am
על ידי גילוי
בסוגית עבודת השם לדעת הענייה הרב י. אזיל (עכ"פ קצת) בתר שיטת "החסידים" ודלא כפי שחונכנו ע"י מרן החזו"א זיע"א ואכמ"ל.

הרב י. לא מדבר רק על "חינוך" אלא על הרבה "גופי תורה" ובזה שאלתי מניין שגם בכל "גופי תורה" הרי הוא "מרא דשמעתתא" שאין להרהר אחריו