עמוד 1 מתוך 1

ארבעים יום קודם יצירת הוולד מהו?

פורסם: ה' יוני 13, 2013 1:06 am
על ידי כתונת_פסים
ארבעים יום קודם יצירת הוולד, עד כמה שידוע לי, כוונתו, ארבעים יום הראשונים טרם יצירת הוולד בפועל, (כלומר, תחילת ההיריון) ומשום דעד ארבעים יום עדיין אינו נחשב לוולד, האם ידוע למישהו שמפרש באופן שונה, כלומר, ארבעים יום לפני ההיריון.

Re: ארבעים יום קודם יצירת הוולד מהו?

פורסם: ה' יוני 13, 2013 1:23 am
על ידי עשוי לנחת
כתונת_פסים כתב:ארבעים יום קודם יצירת הוולד, עד כמה שידוע לי, כוונתו, ארבעים יום הראשונים טרם יצירת הוולד בפועל, (כלומר, תחילת ההיריון) ומשום דעד ארבעים יום עדיין אינו נחשב לוולד, האם ידוע למישהו שמפרש באופן שונה, כלומר, ארבעים יום לפני ההיריון.

ראה כאן
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 31_236.pdf
ועוד מ"מ
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 457_23.pdf

Re: ארבעים יום קודם יצירת הוולד מהו?

פורסם: א' נובמבר 03, 2024 5:58 pm
על ידי מיללער
עשוי לנחת כתב:
כתונת_פסים כתב:ארבעים יום קודם יצירת הוולד, עד כמה שידוע לי, כוונתו, ארבעים יום הראשונים טרם יצירת הוולד בפועל, (כלומר, תחילת ההיריון) ומשום דעד ארבעים יום עדיין אינו נחשב לוולד, האם ידוע למישהו שמפרש באופן שונה, כלומר, ארבעים יום לפני ההיריון.

ראה כאן
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 31_236.pdf
ועוד מ"מ
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 457_23.pdf

יש לציין כאן דברי הדרישה בסי' קצ"ד (סק"ה) שביאר את הארבעים יום קודם יצירת הולד דהיינו בשעת ההריון.

ובדרך אגב, מה שהוסיף שם הדרישה לפרש שבע"כ דברי חז"ל הם על יצירת 'הנקיבה' שמכריזין עליה למי תינשא ולא על יצירת הזכר והאריך שם בראיות, וצ"ע שהתוס' ריש סוטה (ב. ד"ה קודם) מפרשים בפירוש שקאי על יצירת הזכר דוקא ועיי"ש בח"א למהרש"א שביאר את דברי התוס' וההכרח לדבריהם.

Re: ארבעים יום קודם יצירת הוולד מהו?

פורסם: א' נובמבר 03, 2024 6:36 pm
על ידי י. אברהם
עי' שיטה על מו"ק לתלמידו של ר"י מפאריש

ומה שהערת על הפרישה, העיר כן בתורת השלמים שם ועוד

Re: ארבעים יום קודם יצירת הוולד מהו?

פורסם: א' נובמבר 03, 2024 6:40 pm
על ידי מיללער
י. אברהם כתב:עי' שיטה על מו"ק לתלמידו של ר"י מפאריש

שיטה על מו''ק לתלמידו של ר''י מפריש.pdf

יישר כח

וגם בדבריו נראה שהכרוז הוא על הזכר ולא על הנקיבה שכתב "ואז נגזר עליו האשה העתידה לו"

Re: ארבעים יום קודם יצירת הוולד מהו?

פורסם: א' נובמבר 24, 2024 7:32 am
על ידי מיללער
מיללער כתב:
עשוי לנחת כתב:
כתונת_פסים כתב:ארבעים יום קודם יצירת הוולד, עד כמה שידוע לי, כוונתו, ארבעים יום הראשונים טרם יצירת הוולד בפועל, (כלומר, תחילת ההיריון) ומשום דעד ארבעים יום עדיין אינו נחשב לוולד, האם ידוע למישהו שמפרש באופן שונה, כלומר, ארבעים יום לפני ההיריון.

ראה כאן
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 31_236.pdf
ועוד מ"מ
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 457_23.pdf

יש לציין כאן דברי הדרישה בסי' קצ"ד (סק"ה) שביאר את הארבעים יום קודם יצירת הולד דהיינו בשעת ההריון.

ובדרך אגב, מה שהוסיף שם הדרישה לפרש שבע"כ דברי חז"ל הם על יצירת 'הנקיבה' שמכריזין עליה למי תינשא ולא על יצירת הזכר והאריך שם בראיות, וצ"ע שהתוס' ריש סוטה (ב. ד"ה קודם) מפרשים בפירוש שקאי על יצירת הזכר דוקא ועיי"ש בח"א למהרש"א שביאר את דברי התוס' וההכרח לדבריהם.


י. אברהם כתב:עי' שיטה על מו"ק לתלמידו של ר"י מפאריש
שיטה על מו''ק לתלמידו של ר''י מפריש.pdf

ומה שהערת על הפרישה, העיר כן בתורת השלמים שם ועוד


כיון שהעליתי הדיון כאן ארשה לעצמי לכתוב מה שאמרתי בדרך צחות לפרש דברי המדרש בפר' חיי עה"ה מה' יצא הדבר - מהיכן יצא, מהר המוריה ורבנן אמרי מהכא ותהי אשה לבן אדוניך, והוא פלאי.

ועפ"י מה שמצינו דעות חלוקות על הכרוז של בת פלוני לפלוני אם זה על לידת הזכר או בלידת הנקיבה, ובזה נחלקו רבותינו במדרש מה' יצא הדבר שהרי הכריזו בשמים בת פלוני לפלוני אבל השאלה הוא מהיכן יצא, בלידת רבקה או בלידת יצחק, ע"ז השיב במדרש מהר המוריה דהיינו בלידת רבקה שנולדה בשעת העקידה, אבל רבנן אמרי מהכא ותהי אשה 'לבן אדוניך' דהיינו בלידת יצחק וכמו שביאר המהרש"א דברי התוס' על בת פלוני 'לפלוני' דמזה ראיה שהכרוז הוא על הזכר ודו"ק.