עמוד 1 מתוך 1
האם החוות דעת מזכיר בספרו על החכם צבי שהוא זקינו
פורסם: ב' אפריל 29, 2013 8:50 pm
על ידי יודל'ה
מצו"ב מאמר המבאר הטעם למה אין החוו"ד כותב על החכ"צ בספרו שהוא זקינו.
וילמדנו רבינו, [לדאבוני אני יודע את זה רק מחיפוש ממוחשב] הלא כמ"פ כן מביא את זקינו, בסי' קפח, קה, ועוד ועוד.
חוץ אם ההסבר הוא למה אין הוא מרבה לכתוב שהוא זקינו רק מעט מאוד.
---------
Re: האם החוות דעת מזכיר בספרו על החכם צבי שהוא זקינו
פורסם: ב' אפריל 29, 2013 8:53 pm
על ידי יודל'ה
בהזדמנות זו אבקש מידידיי חו"ר, לא מצאתי בחיפושים ע"כ, כפי הנראה אביו נפטר לפני הברית, כי הוא קרוי על שמו, ועוד פלא, הוא קרוי יעקב לבד בזמן שאביו נקרא יעקב משה, מה פשר דבר זה ומי תיאר השתלשלות העניינים.
--------
מלוה מלכה הנ"ל הוא ספרו של הגאון בעל להורות נתן, 'שיחות מלוה מלכה', נמצא באוצר.
Re: האם החוות דעת מזכיר בספרו על החכם צבי שהוא זקינו
פורסם: ב' אפריל 29, 2013 9:18 pm
על ידי הכהן
יודל'ה כתב:בהזדמנות זו אבקש מידידיי חו"ר, לא מצאתי בחיפושים ע"כ, כפי הנראה אביו נפטר לפני הברית, כי הוא קרוי על שמו, ועוד פלא, הוא קרוי יעקב לבד בזמן שאביו נקרא יעקב משה, מה פשר דבר זה ומי תיאר השתלשלות העניינים.
כמדומה שבסיפורי הגרי"ז שליט"א איתא שאביו היה שקוע בלימוד כשהגיע המברך ל"ויקרא שמו" וחשב ששואלים אותו לשמו.
Re: האם החוות דעת מזכיר בספרו על החכם צבי שהוא זקינו
פורסם: ב' אפריל 29, 2013 9:47 pm
על ידי הגהמ
בזכרוני שראיתי בש"ס 'המתיבתא' שבהוצאת עו"ה במדור 'פניני הלכה' לחולין דף צז: ענין קריאת שם ע"ש סב או אב העודנו חי ושם הובאו מקורות למעשה הנ"ל עם בעל החוו"ד. קחנו משם.
Re: האם החוות דעת מזכיר בספרו על החכם צבי שהוא זקינו
פורסם: ב' אפריל 29, 2013 10:00 pm
על ידי זאגער ישן
שאלתי פעם לאחד ממצאצאיו (הצדיק ר' הרש'ל לוברבוים זצ"ל, למי שזוכר אותו), ואמר לי שאין בידם דבר ברור בטעם הדבר.
ואחר כל המעשיות והמוסרים, בפשטות השם יעקב נוסף אח"כ בעת חולי, וכידוע אז לא הוסיפו שמות מיוחדים.
--------
שאלת הגר"נ גשטטנר היא למה אינו מזכירו בתואר זקיני כנהוג. אמנם מצאתי שבמק"א מוזכר בבית הספק אות לז, אבל הוא תשובת חכ"א, ולא מחבר החוו"ד.
Re: האם החוות דעת מזכיר בספרו על החכם צבי שהוא זקינו
פורסם: ב' אפריל 29, 2013 10:07 pm
על ידי מחולת המחנים
יודל'ה כתב:בהזדמנות זו אבקש מידידיי חו"ר, לא מצאתי בחיפושים ע"כ, כפי הנראה אביו נפטר לפני הברית, כי הוא קרוי על שמו, ועוד פלא, הוא קרוי יעקב לבד בזמן שאביו נקרא יעקב משה, מה פשר דבר זה ומי תיאר השתלשלות העניינים.
בספר מאורי גליציה כתב בערכו של רבינו שאביו נפטר לפני הולדתו, אבל זכור לי שראיתי במקומות אחרים (כעת אינני זוכר מקומם) הכותבים ששמו העיקרי של אביו היה ר' משה, ואת השם יעקב הוסיפו לו אחר לידת רבינו, אולי עקב מחלה, וכנראה שהוא ההסבר היותר מתקבל על הדעת.
Re: האם החוות דעת מזכיר בספרו על החכם צבי שהוא זקינו
פורסם: ב' אפריל 29, 2013 11:21 pm
על ידי למאי_נמ?
הכהן כתב:כמדומה שבסיפורי הגרי"ז שליט"א איתא שאביו היה שקוע בלימוד כשהגיע המברך ל"ויקרא שמו" וחשב ששואלים אותו לשמו.
גם אני הקטן זוכר כן.
Re: האם החוות דעת מזכיר בספרו על החכם צבי שהוא זקינו
פורסם: ב' אפריל 29, 2013 11:42 pm
על ידי יודל'ה
זאגער ישן כתב:שאלתי פעם לאחד ממצאצאיו (הצדיק ר' הרש'ל לוברבוים זצ"ל, למי שזוכר אותו), ואמר לי שאין בידם דבר ברור בטעם הדבר.
ואחר כל המעשיות והמוסרים, בפשטות השם יעקב נוסף אח"כ בעת חולי, וכידוע אז לא הוסיפו שמות מיוחדים.
--------
שאלת הגר"נ גשטטנר היא למה אינו מזכירו בתואר זקיני כנהוג. אמנם מצאתי שבמק"א מוזכר בבית הספק אות לז, אבל הוא תשובת חכ"א, ולא מחבר החוו"ד.
דו"ק במה שכתבתי, אחר חיפוש מצאתי כמ"פ בסי' קפח, קה ועוד שכתב אא"ז על החכ"צ, בחיפוש זקני אכן נמצא רק בבית הספק כאשר כתבת.
אמנם אא"ז כתב גם כתב.