אדג כתב:יש לדון בנושא זה בזהירות המתבקשת, כיון שכאמור מקורתינו כמעט ואינם עוסקים בנושא:
א. דבר ברור, לענ"ד, שהשחתת הטבע ובזבוז וכילוי המקורות הרי הם נגד מה שציוותה התורה "לשבת יצרה". שהרי (כמו שכתבת) אם לא נקפיד בתכלית השמירה על העולם שסביבנו, הרי תוך זמן מועט יחסית לא יוכלו להתקיים כל מיני הבריאה, נגד תכלית בריאת העולם, יישוב העולם.
ב. מאידך, יש להמנע ממה שרבים מעמי הארץ מחשיבים "שמירה על הטבע" כערך עליון ומטרה בפני עצמה. לא כן היא דעת תורה, אלא בוודאי שמטרת הבריאה כולה וכל מיני בעלי החיים הם לשימוש ותועלת האדם, ולא להיפך. ולכן, אין שימור הטבע מטרה - כי אם אמצעי. ולכן, יש לשקול במאזני הדעת ובבירור מוחלט שאכן הסיבה היא לא "שמירת הטבע" פר-סה, כי אם בכדי לשמר את קיום העולם והמין האנושי.
ג. הסיבה הפשוטה, וכמדומני שהיא ברורה לכל בר דעת, שלא מצינו בדברי חז"ל אודות ענין זה, כי בכלי הטכנולוגיה שהיו בידיהם, עד לפני כמאה וחמישים שנה לא היה בכוחם (כמעט) להשחית ולקלקל את מה שעשה הבורא, רק מעט מזעיר, באופן שלא השפיע לטווח ארוך. וממילא, לא היה צורך להזהיר על כך, אבל לא חלילה שאין לכך חשיבות.
וכמדומני שבחיפוש נכון ימצאו מאמרי חז"ל לרוב המזהירים את האדם שיתקן את מה שקיבל מן הבורא ולא חלילה ישחית, כי בכוחו לתקן ולהשלים (כביכול) את מה שברא הקב"ה, וגם ביכולתו להשחית רח"ל, ברוחניות כמו גם בגשמיות.
יגדיל תורה כתב:כל סערת המיחזור התעוררה אחרי שהתחכם האדם ושיבש את העולם בהמצאותיו הסינטטיות, הטבע כשלעצמו ממחזר את עצמו באופן המושלם ביותר.
אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱל' אֶת הָאָדָם יָשָׁר וְהֵמָּה בִקְשׁוּ חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים
יגדיל תורה כתב:כל סערת המיחזור התעוררה אחרי שהתחכם האדם ושיבש את העולם בהמצאותיו הסינטטיות, הטבע כשלעצמו ממחזר את עצמו באופן המושלם ביותר.
אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱל' אֶת הָאָדָם יָשָׁר וְהֵמָּה בִקְשׁוּ חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים
שי אבי דוד כתב:הערים החרדיות לרוב בראש טבלת הערים המלוכלכות ביותר
איש גלילי כתב:ואגב, לנושא האשכול, מעניין לציין שכשבאו ליהושע עם מצוקת דיור, הפתרון שהוא נתן היה לכרות את היערות!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 587 אורחים