סינון כתב:אני מכיר שמביאו פ"א בהלכות שופר בביה"ל לבאר אמאי שמים השופר לצד ימין (או שמאל איני זוכר) ומביא טעם בזה בשם האור שמח. ואיפה יש עוד מקום?
בית שביעי כתב:שמעתי שהח"ח עשה למען אשר שלא ידבר בהועידה.
ר' אוצר, לא כדאי להכנס לויכוחים כאלה, אבל אעיר רק שאין המכוון כאן ח"ו להמעיט מגדלותו התורנית של הח"ח, ובודאי אף אחד לא אמר שהיה קטן בתורה, הס מלהזכיר, מה שנאמר כאן הוא רק הכרת ערך גדלותו של האו"ש בתורה שהיתה למעלה מכל בני דורו. וביחס לזה, דברי רמ"ש מתקבלים על הדעת. ודי בזה.אוצר החכמה כתב:ולעצם העניין איני יודע מה חשבו על הח"ח בזמנו, אבל אין לכל מי שלומד דבריו ובעצם לכל ישראל ספק בגדלותו העצומה בתורה, כך שההלכה נתקבלה כמוהו לא על אף מיעוט כוחו בתורה, אלא בגלל כוחו הגדול בבירור דברים לאמיתתם וספרו ביאור הלכה יוכיח.
גילוי כתב:ר' משה שפירא
האו"ש במיוחד לא החזיק מהח"ח, ואילו היה נכנס מישהוא ומספר לו שבעוד דור ושנים ההלכה תקבע לפי ספר מ"ב הוא היה ממש לועג לו ומבקש ממנו לעזוב את החדר
בשעתו הח"ח בלימוד כלפי האו"ש היה אינו משנה בין בדרגת הבנת התורה, ובין בדרגת ידיעת התורה, הח"ח היה עמוד העבודה והאו"ש עמוד התורה
אף אחד לא היה מעלה על דעתו לבקש הסכמה מהח"ח להתיר עגונה
אף אחד לא שלח שום שאלה לח"ח [והוסיף הגרמ"ש ואעפ"כ נתקבלה הלכה כמ"ב ואכמ"ל]
[ולפ"ז אפשר להבין את כעסו של האו"ש על הח"ח ואכמ"ל ]
אוצר החכמה כתב:מה קרה כאן בימים האחרונים שנפתחים כאן אשכולות הדנים במקומם של ת"ח ובמה שהתקיפו אותם, אולי אפשר לדון בזה מדי פעם, אבל לעסוק רק בזה?!.
כין שאין כאן נידון על גדלות המ"ב לכן לא הבעתי את דעתי האישית מי גדול ממי
הרב שפירא לכ' נתכון באמת שהאו"ש היה יותר גדול בתורה - ואעפ"כ לענין הכרעת ההלכה כלל ישראל קיבל את המ"ב ומעתה כל ההלכות נקבעות על פיו - זה עיקר נקודת החידוש שרצה הגרמ"ש להבהיר שאין סתירה בין הדברים
גילוי כתב:דברי הרב שפירא נאמרו בשיעור [,שמעתי מהקלטה]
היא שיחתי כתב:היכן ניתן להשיג ההקלטה?
מה שם השיעור?
גילוי כתב:ר' משה שפירא
האו"ש במיוחד לא החזיק מהח"ח, ואילו היה נכנס מישהוא ומספר לו שבעוד דור ושנים ההלכה תקבע לפי ספר מ"ב הוא היה ממש לועג לו ומבקש ממנו לעזוב את החדר
בשעתו הח"ח בלימוד כלפי האו"ש היה אינו משנה בין בדרגת הבנת התורה, ובין בדרגת ידיעת התורה, הח"ח היה עמוד העבודה והאו"ש עמוד התורה
אף אחד לא היה מעלה על דעתו לבקש הסכמה מהח"ח להתיר עגונה
אף אחד לא שלח שום שאלה לח"ח [והוסיף הגרמ"ש ואעפ"כ נתקבלה הלכה כמ"ב ואכמ"ל]
[ולפ"ז אפשר להבין את כעסו של האו"ש על הח"ח ואכמ"ל ]
מרחביה כתב:היא שיחתי כתב:היכן ניתן להשיג ההקלטה?
מה שם השיעור?
[זהו שיעור על מסכת אבות, על המשנה (ד ח) 'אל תהי דן יחידי... ואל תאמר קבלו דעתי'. והקלטתו נפוצה למדי.]
בית שביעי כתב:ס"ה כתוב בתשובות שאין זה לאו, אבל זה מצות עשה גמורה, וא"כ שמענו טעם א' כי א"א ליזהר במצוות התלויות בארץ, וא"כ איך גרים כ"כ יהודים הזהירים?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 400 אורחים