יאיר כתב:דיון בח"ח:
http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?t ... m_id=19616
אוצר החכמה כתב:ההקדמה באמת מדברת בהתקפה אישית ובלשון לא ראויה. אבל מעניין שבתוך הספר עצמו בדרך כלל (לפחות בכמה מקומות שראיתי) כותב בלשון סבירה אם כי חריפה, ודן בדברים לעניינם, ומבחינה זאת הספר מעורר טענות ודיונים ראויים בעצם כדרכה של תורה.
גילוי כתב:אוצר החכמה כתב:ההקדמה באמת מדברת בהתקפה אישית ובלשון לא ראויה. אבל מעניין שבתוך הספר עצמו בדרך כלל (לפחות בכמה מקומות שראיתי) כותב בלשון סבירה אם כי חריפה, ודן בדברים לעניינם, ומבחינה זאת הספר מעורר טענות ודיונים ראויים בעצם כדרכה של תורה.
תעיין שוב ותראה באיזה צורה הוא מדבר אל פוסק הדור - מזעזע
גופם של דברים אני סבור שחלק מטענות מענה לאגרות צודקות -ובזה אני מחפש האם ידוע עוד על ביקורת כלפי האגרו"מ.
תוכן כתב:דומה שהספר נכתב בעיקר לקנטר, ומכיון שכך פסולה היא מכל וכל, אפילו אם נכתבה נגד אברך צורב, ועאכו"כ כשנכתבה נגד רמ"פ.
בין גברא לגברא כתב: אומרים שישיבת תפארת ירושלים, הישיבה של הגרמ"פ, קנו כל כל החלקים שהשיגו וגנזו אותם.
לייטנר כתב:בין גברא לגברא כתב: אומרים שישיבת תפארת ירושלים, הישיבה של הגרמ"פ, קנו כל כל החלקים שהשיגו וגנזו אותם.
מעולם לא הבנתי את הכיוון במעשה שכזה. הרי אם כל ההוצאה נמכרה, מיד תודפס הוצאה נוספת...
בין גברא לגברא כתב:לייטנר כתב:בין גברא לגברא כתב: אומרים שישיבת תפארת ירושלים, הישיבה של הגרמ"פ, קנו כל כל החלקים שהשיגו וגנזו אותם.
מעולם לא הבנתי את הכיוון במעשה שכזה. הרי אם כל ההוצאה נמכרה, מיד תודפס הוצאה נוספת...
קושיא על מעשה. למעשה זה לא נדפס עוד פעם.
בין גברא לגברא כתב: זה ('מענה לאגרות') לא נדפס עוד פעם.
יאיר כתב:בין גברא לגברא כתב: זה ('מענה לאגרות') לא נדפס עוד פעם.
שומר כתב:מדוע הספר אינו באוצר
לייטנר כתב:יאיר כתב:בין גברא לגברא כתב: זה ('מענה לאגרות') לא נדפס עוד פעם.
וזו העובדה היחידה שאנחנו יודעים, כל השאר (כולל האפשרות שבישיבת תפארת ירושלים רכשו עותקים של הספר לצרכי גניזה) ספקולציות בלבד.
בין גברא לגברא כתב:אומרים שהמדפיס עיין קצת בהספר שכקיבלו להדפסה וכשראה התוכן הגיד זה להגרמ"פ שהרשה לו להדיא להדפיסו כיון שהיה זקוק לפרנסה. עכ"ז אומרים שישיבת תפארת ירושלים, הישיבה של הגרמ"פ, קנו כל כל החלקים שהשיגו וגנזו אותם.
מותיב ומפרק כתב:גופן של דברים כך היו..
בשעתו רצו לעשות מחאה אדירה לכבודו של מרן הגר"מ זצוק"ל, אך כשהגיעו הדברים לאזני ידיד נפשו חכימא דיהודאי ר"י קמנצקי מנע הדבר בעדם, באמרו "איר מאכט עם פאר א מאן דאמר"!!
אין ספק שאם אכן היו עושים פולמוס מזה, לא היו נחשבים כל אלה שיודעים על המענה לאגרות לידענים!!
בברכה המשולשת כתב:תוכן כתב:דומה שהספר נכתב בעיקר לקנטר, ומכיון שכך פסולה היא מכל וכל, אפילו אם נכתבה נגד אברך צורב, ועאכו"כ כשנכתבה נגד רמ"פ.
וכפי שנרמז בהקדמה לאגר"מ ח"ח
למאי_נמ? כתב:מדוע הספר הנ"ל מזעזע יותר מהמלחמות שעשו כנגד השש"כ?
גילוי כתב:המעיין היטב בספר ארחות שבת יראה שדעתו של האגרו"מ חשובה בעינהם פחות מהגרשז"א וכד'-האם כך מקובל אצל כל הלומדים? כמד' שאצל מרן הגריש"א פסקיו של האגרו"מ היה קודש קדשים .
שבטיישראל כתב:גילוי כתב:המעיין היטב בספר ארחות שבת יראה שדעתו של האגרו"מ חשובה בעינהם פחות מהגרשז"א וכד'-האם כך מקובל אצל כל הלומדים? כמד' שאצל מרן הגריש"א פסקיו של האגרו"מ היה קודש קדשים .
נו, זה אותו סיפור על הזלזול של הישראלים ברנ"צ פינקל זצ"ל וברח"פ שיינברג זצ"ל - משום הישראלים מתקשים להכיר באמריקאים כגדולי ישראל, ואכמ"ל
גילוי כתב:בברכה המשולשת כתב:תוכן כתב:דומה שהספר נכתב בעיקר לקנטר, ומכיון שכך פסולה היא מכל וכל, אפילו אם נכתבה נגד אברך צורב, ועאכו"כ כשנכתבה נגד רמ"פ.
וכפי שנרמז בהקדמה לאגר"מ ח"ח
תוכל לציין באיזה עמוד ?
בברכה המשולשת כתב:אין הספר תחת ידי כעת. זה בחיבור הנקרא מאן מלכי רבנן, המשמש כהקדמה מורחבת לאגרו"מ ח"ח, ויש שם פרק על כך שהקנאים שמו למטרה להיאבק במרן הגרמ,פ ולכן התקיפו את פסקיו שלא ממין העניין.
דוגמא להשגת מענה לאגרות האגרו"מ פוסק שתינוק עם חום 37.6 מעלות מותר לחלל עבורו [איסור דאוריתא] וכאן זועק מענה לאגרות זעקה גדולה ומרה ע"פ מה פסק כן האגרו"מ הרי מלבד שאין נראה כן באחרונים, הרי כל בר דעת יודע שחום זה אינו מסוכן כלל אצל תינוקות, האם האגרו"מ שאל איזה רופא לפני שהכריע כן? או שמא רוה"ק מדברת מתוך גרונו?
לכ' צדקו דברי מענה לאגרות, ומהראוי לעיין היטב בסוגיא זו ללמד זכות על רבן של ישראל.
אוצר החכמה כתב:ההקדמה באמת מדברת בהתקפה אישית ובלשון לא ראויה. אבל מעניין שבתוך הספר עצמו בדרך כלל (לפחות בכמה מקומות שראיתי) כותב בלשון סבירה אם כי חריפה, ודן בדברים לעניינם, ומבחינה זאת הספר מעורר טענות ודיונים ראויים בעצם כדרכה של תורה.
אוצר החכמה כתב:איפה כתב המענה לאיגרת את הביטויים החריפים שכתבת "האם האגרו"מ שאל איזה רופא לפני שהכריע כן? או שמא רוה"ק מדברת מתוך גרונו?" בהקדמה? כי במקם שמדבר ע"ז לא כתב אלא שזה דברי בורות כי היום הרופאים מסכימים שאין זה סכנה.
שבטיישראל כתב:כוונתי לא היה על הגר"ש גלבר או על שום אדם מסויים כי אם על ההשקפה הכללית של בני א"י (ובמיוחד אצל הבני תורה לעדת הליטאים) הנוטים לזלזל ברבנים ממוצא אמריקני, ותו לא מידי
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 253 אורחים