יותר נכון הידור מצוה.מפולס כתב:חביבות מצווה בעלמא !
חכם באשי כתב:לשאלתך הראשונה, עי' בספרו של זימר, עולם כמנהגו נוהג, המקדיש לעניין פרק שלם.
מפולס כתב:חביבות מצווה בעלמא !
ובקשר לגור ניראה שאין להקשות דא"כ מאי שנא נמי ירושלים משאר ערי הארץ לגבי ענין זה.
בברכה המשולשת כתב:חכם באשי כתב:לשאלתך הראשונה, עי' בספרו של זימר, עולם כמנהגו נוהג, המקדיש לעניין פרק שלם.
ויש לי הקטן מה להעיר על דבריו שם, במח"כ, ויהי רצון שאזכה להעלות את הדברים על הכתב.
תוכן כתב:להרבה פסלים מהתקופה הרומית יש לזכרים פאות.
המהדיר כתב:תוכן כתב:להרבה פסלים מהתקופה הרומית יש לזכרים פאות.
התואיל לבאר?
פסלים מאיפה?
צאנזער כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?p=83900#p83900
שיבר כתב:העיר קורא אחד במכתבים למערכת של אחד העיתונים השנה לפני ל"ג בעומר, כי החפץ לקיים את מנהג החלאקה עליו לספר את בנו בקרחת מס' אפס (או מס' אחד). במספר גדול יותר לא עובר על בל תקיף גם אם יספר הצדעים, כי כל זמן שאפשר לכוף ראשו לעיקרו אין זה תספורת. ואם כן, לחינם עמל ונסע למירון... כן עורר שרצוי על כל אדם להסתפר לכה"פ פעם אחת בחייו במס' אפס, כדי לזכות לקיים מל"ע של לא תקיף.
המהדיר כתב:יש מאמר של לדרמן, בספר היובל לזימר.
דווקא זכורים לי מחמאות על מאמר זה בביקורת של ח' סולוביצ'יק על הספר בJQR.
תוכן כתב:אצל רוב החסידים לא נוגעים בזקן אבל חותכים הפאות ובהתאם למה שמבואר שהאר"י קיצר פאותיו. ולפלא בעיני, שהרי איפכא מסתברא שזקן מותר במספרים כעין תער, ובפאות הראש אסור גם מספרים כעין תער. וא"כ לכאורה עדיף היה לא לגעת בפאות ולקצר הזקן.
סטפנסקי כתב:היש עניין המנהג בני הישיבות הלטאיים שיש פאות ארוכות אבל בעניין הם לא על כל שטח הפאות? לכאורה מנהג שטות
ומותר לו לגלח הפאות כולן במספרים וכך עושים אנחנו תמיד, ר"ל נגלח פאתי הראש במספרים, לפי שלא נאסר אלא השחתה של תער ולא צווינו לגדל הצדעים, כמו שחושב ההמון, אלא הנזיר הוא אשר צווה לגדל השער, ולכן אם גלח, ביטל מצות עשה ועבר על מצות לא תעשה ואין הדבר בפאות כך, אלא הוא מצות לא תעשה לבד, ולפיכך אינו חייב לגדלן, אלא אסורה עליו ההשחתה לבד. וכתב משה.
משה נטע כתב:סטפנסקי כתב:היש עניין המנהג בני הישיבות הלטאיים שיש פאות ארוכות אבל בעניין הם לא על כל שטח הפאות? לכאורה מנהג שטות
בדרך כלל זה בגלל התקנות של הישיבה שצריכים שיהיו פאות ויהיו מאחורי האוזניים, וככה זה יוצא להם נח.
גביר כתב:א. ב"ה זכיתי ללמוד בישיבות ומימי לא שמעתי על תקנה כזו, באיזה ישיבות היא קיימת?
קראקובער כתב:מענין לענין הרב"צ קוק שליט"א בשם הגרי"ש אלישיב
זצ"ל שהמגדל פאות לכאורה אסור לו ליכנס למקדש או
לעבוד עבודה משום פרוע ראש, והוסיף הגרי"ש שזהו דבר פלא.
קראקובער כתב:מענין לענין הרב"צ קוק שליט"א בשם הגרי"ש אלישיב
זצ"ל שהמגדל פאות לכאורה אסור לו ליכנס למקדש או
לעבוד עבודה משום פרוע ראש, והוסיף הגרי"ש שזהו דבר פלא.
קראקובער כתב:לפחות אצל כהנים זה לא היה ולפי"ז זה עשה שאינו בכל...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 191 אורחים