עמוד 1 מתוך 1
פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: ש' יוני 30, 2012 11:13 pm
על ידי ברסלב
הרמב"ן הקדוש כותב לומר במוצאי שבת קודש פטום הקטורת המציל מן המגיפה מאידך ראיתי פעם בשם האר"י שלא כדאי לומר אותו במוצאי שבת.
האם מישהו יודע בזה דברים מוסמכים.
כמו כן נתבקשתי לכתוב פטום הקטורת עם פירוש, כאשר מישהו מבקש לאומרו עם פשט פשוט, ופעם ראיתי פירוש טוב על מעשה רוקח וממולח טהור קודש ועוד כהנה דברים קשים בפרשת כי תשא.
את אחי אנוכי מבקש אם מישהו יודע או שמע על כך, אם ניתן לכתוב פטום הקטורת על קלף עם פירוש, אם מותר לעשות כן, והאם זה ממשיך להועיל להציל מן המגיפה.
ייש"כ למפרע
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: א' יולי 01, 2012 6:56 pm
על ידי מורה צדק
על קלף כבר נידון ביבי"א, וכתב שראוי לספרדי להמנע מלכותבו, אך התיר לקנות מסופר אשכנזי.
לגבי מוצ"ש, היכן באר"י מוזכר ע"ז?
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: א' יולי 01, 2012 7:02 pm
על ידי חכם באשי
ברסלב כתב:הרמב"ן הקדוש כותב לומר במוצאי שבת קודש פטום הקטורת המציל מן המגיפה מאידך ראיתי פעם בשם האר"י שלא כדאי לומר אותו במוצאי שבת.
אני מבין שאתה מחפש מישהו שיכריע בין הרמב"ן והאריז"ל, אז אני מבשר לך שבדיוק פגשת את האדם הנכון!
בחלומי והנני רואה את המלאך <....*> אשר גובהו מהארץ ועד לבין האופנים, ואמר לי: חכם באשי בני! חכם באשי בני! דע, כי סוד הפטום בלילי הראשון שבסוד <....> בבחינת <....> כמו שנרמז בסוד <....> לא נמסר אלא למי ששמו פותח ומסיים באות
בי"ת.
ואתה דע לך!
* נמחק בעקבות הוראת רבותינו הקדושים, שאין לגלות אלא לצנועים.
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: א' יולי 01, 2012 7:04 pm
על ידי חכם באשי
ואגב,
יחוס סגולת אמירת 'פיטום הקטורת' במוצ"ש לרמב"ן אמיתי בדיוק כמו שאר הסגולות המיוחסות לו.
כמה וכמה מחכמי הדורות נתחבבו על בעלי סגולות למיניהם, והם ייחסו את סגולתיהן להן בלא כל יסוד. כמו: ר' יהודה החסיד, הרמב"ם (שהתנגד לסגולות!), ר' אברהם אבן עזרא, רמב"ן ועוד ועוד.
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: א' יולי 01, 2012 7:24 pm
על ידי חקר
שמא תוכל להצביע על סגולה אחת שמיוחסת לרמב"ם?
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: א' יולי 01, 2012 11:19 pm
על ידי צביב
לא הבנתי
א. מניין שכתיבת פרשת הקטורת מועילה להציל ממגיפה
[אכן בעניין קמיע, פירש רבי אליהו גוטמכר זצ"ל, שזו תפילה בר"ת]
ב. לאחר שנוהגים לכתוב את כל הברייתא על קלף
מדוע יאסר לכתוב פירוש נכון
ועוד עניין
כתב בסדר היום לומר את פיטום הקטורת מתוך קלף
האם מספיק לכתוב רק את הפסוקים
ולא הברייתא, משום דהוי דברים שבע"פ, שאין תועלת בכתיבה
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: ב' יולי 02, 2012 12:29 am
על ידי חכם באשי
חקר כתב:שמא תוכל להצביע על סגולה אחת שמיוחסת לרמב"ם?
עי' לדוגמא בספר הסגולות (ן' אברהם) וספר רפאל המלאך (רוזנברג).
לזכרוני, העותקים בה"ב (וכנראה גם באוצה"ח) חפישים וניתן למצוא בהם במהרה איזו סגולה רמב"מית...
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: ב' יולי 02, 2012 11:42 am
על ידי ברסלב
צביב כתב:לא הבנתי
א. מניין שכתיבת פרשת הקטורת מועילה להציל ממגיפה
[אכן בעניין קמיע, פירש רבי אליהו גוטמכר זצ"ל, שזו תפילה בר"ת]
ב. לאחר שנוהגים לכתוב את כל הברייתא על קלף
מדוע יאסר לכתוב פירוש נכון
ועוד עניין
כתב בסדר היום לומר את פיטום הקטורת מתוך קלף
האם מספיק לכתוב רק את הפסוקים
ולא הברייתא, משום דהוי דברים שבע"פ, שאין תועלת בכתיבה
כידוע לך כבר הארכתי בזה, ויש בעניין ספר שלם ניתן לפנות לאשכול נא שגבם.
כל הבקי בחיפוש בספרי האויצר ימצא את מבוקשו.
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: ב' יולי 02, 2012 3:48 pm
על ידי ברסלב
קיבלתי באישי שמסוכן לומר פטום הקטורת במוצאי שבת.
א. אכן כך ידוע בשם האר"י הקדוש, אך הרמב"ן כפי הנראה כן אמר לאומרו במוצאי שבת. ולפחות כך מודפס בסידורים.
ב. איני בטוח אם האר"י הק' אסר לומר פטום הקטורת במוצאי שבת מטעם שאסור לומר פסוקים בלילה או היה לו טעם מיוחד בפסוקי פטום הקטורת דווקא. ויש לעיין מדוע האר"י הק' התיר לומר ויתן לך במוצאי שבת וכבר דנו בזה הפוסקים.
בכל אופן, כפי הנראה פסוקי פטום הקטורת בפירוש והבנה, מהו מעשה רוקח ומהו ממולח טהור קודש וכו' גם לדעת האר"י הקדוש אין בזה בעיה.
---
ואני ראיתי אצל אחד מגדולי הדור שאמר במוצאי שבת פסוקי נגע צרעת
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: ג' יולי 03, 2012 4:00 pm
על ידי משה ששון
צביב כתב:לא הבנתי
א. מניין שכתיבת פרשת הקטורת מועילה להציל ממגיפה
ולא הברייתא, משום דהוי דברים שבע"פ, שאין תועלת בכתיבה
שמעתי שכתוב בזוהר הקדוש שאם היו יודעים בני אדם במעלת הקטורת היו נוטלים כל תיבה עטרה לראשם
הרי שכתיבת הקטורת מועילה בעצמה
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: ג' יולי 03, 2012 4:06 pm
על ידי ברסלב
בקיצור יש לי ספר שלם על זה. על כל הנושא. ובעז"ה יבוא יום ויכנס לאויצר.
לו יחיה גבר שנין אלפין.
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: ג' יולי 03, 2012 4:10 pm
על ידי הבונה
ברסלב כתב:בקיצור יש לי ספר שלם על זה. על כל הנושא. ובעז"ה יבוא יום ויכנס לאויצר.
לו יחיה גבר שנין אלפין.
נדמה לי שיהיה הרבה יותר קצר וחסכון בזמן, אם תרשום את הנושאים שעליהם לא כתבת.
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: ג' יולי 03, 2012 7:42 pm
על ידי מורה צדק
ברסלב
כדאי שתראה את ספרו של הרב פנחס זביחי על העניין.
Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת
פורסם: ה' אוקטובר 15, 2015 10:28 am
על ידי שיף