שטיינער כתב:המפרשים, בראשם המהרש"ל ועד אחרוני האחרונים הזיזו הרבה מילים בגמרא רש"י ותוס'. ומסתמא לא בקלות הזיזו, רק אחר שיקול דעת רחב, אך עכ"פ יותר קל להזיז כוכב? בודאי בדרך גוזמא נאמר.
בינה נא זאת! כתב:שטיינער כתב:המפרשים, בראשם המהרש"ל ועד אחרוני האחרונים הזיזו הרבה מילים בגמרא רש"י ותוס'. ומסתמא לא בקלות הזיזו, רק אחר שיקול דעת רחב, אך עכ"פ יותר קל להזיז כוכב? בודאי בדרך גוזמא נאמר.
נסית פעם להעביר כוכב? אולי זה קל יותר מאשר מילה אחת ברש"י? תנסה.
לחם_יומם כתב:קח את מפת הכוכבים, בלוח "דבר בעתו" למשל, ותעביר בו כוכב ממקום אחד למשנהו.
הצלחת!
בנייר שלפניך אכן הכוכב זז, אבל במציאות לא עשית כלום.
כך גם בהגהה ברש"י!
צביב כתב:אצל הגר"א מצינו כן
שכתוב [כמדומה בעליות אליהו] שאמר הגר"א שבשם אחד אפשר להוריד לשלחן את הכוכבים
וכן ידוע על הגהות שכתב הגר"א
גם זו לטובה כתב:מה דעת חכמי הפורום על הפיתגם הנ"ל
בברכה המשולשת כתב:ולגוף האשכול, הרי יש לנו היום כתבי יד קדומים יחסית וטובים (לחלק מהמסכתות), ולמה ייגרע רש"י הקדוש משאר רבותינו הראשונים שספריהם הקדושים יוצאים לאור במהדורות מתוקנות?
בברכה המשולשת כתב:ולגוף האשכול, הרי יש לנו היום כתבי יד קדומים יחסית וטובים (לחלק מהמסכתות), ולמה ייגרע רש"י הקדוש משאר רבותינו הראשונים שספריהם הקדושים יוצאים לאור במהדורות מתוקנות?
לחם_יומם כתב:קח את מפת הכוכבים, בלוח "דבר בעתו" למשל, ותעביר בו כוכב ממקום אחד למשנהו.
הצלחת!
בנייר שלפניך אכן הכוכב זז, אבל במציאות לא עשית כלום.
כך גם בהגהה ברש"י!
תיקו כתב:וקול כסיל ברוב דברים.
אולי תציין שגיאה אחת בחומש אריאל?
ברסלב כתב:כתבו כללים ברש"י כמו אין מקרא יוצא מידי פשוט {אין נא אלא לשון בקשה}.
ועוד כהנה
והם לא ראו את הרא"ם שכותב פירוש שונה לגמרי, אצל אין נא אלא לשון בקשה, שאין הכוונה שכך הוא הכלל בכל מקום. ובזמנו כתבתי להם כמה וכמה הערות ולא התייחסו.
אם כי שאני בידידות מופלאה עם הרב אריאלי שליט"א
תיקו כתב:אם הצוהר לתיבה היה משתמש קצת בחומש אריאל היה לו ספר קצת מוצלח.
ברסלב כתב:כפי שהתולעת נושך שפתיים ומגיב באיפוק.
תיקו כתב:מה הקשר בין השתדלות לכאן. כשבן אדם מייצר משהו והוא רוצה שיקנו הוא מייצר את הכי טוב שהוא יודע.
ואם הוא עושה לשם שמים ודאי אינו ענין להשתדלות.
עכ"פ ר' דן ואדמורים אין ענינם לכאן, [כמו שאין ענינם של בעלי תפילה וזמרים שוחטים ומוהלים].
ומי שערך את הרמב"ן הוא הגרא"ז שודאי עשה עבודה רצינית ואחראית כמידת האפשר בתקופתו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 171 אורחים