אברהם כתב:יש לציין לדעת המג"א שיש איסור ספייה להאכיל קטן חוץ לסוכה, ואע"פ דשם אפילו לשיטת הפנ"י דהוי איסור אכילה חוץ לסוכה מ"מ אינו אלא מחמת מצות הישיבה בסוכה, ולפי סברת הדברי יחזקאל לא שייך בזה ספייה.
(שוב נזכרתי שהמג"א עצמו בהל' שבת מחמיר בספייה קודם קידוש ולא ס"ל דכיון שאינו חייב בעשה כו', אע"פ דשם בודאי אינו אלא איסור דרבנן לחזק העשה, עיי"ש במג"א אם אין הזכרון משובש, וממילא יתכן דדוקא איהו לשיטתו כתב כן גם גבי סוכה, אבל אה"נ המקלים בספייה קודם קידוש יקלו ג"כ חוץ לסוכה).
איש_ספר כתב:בדברי יחזקאל סי' טו כתב לחדש שהלאו של אכילה ביוה"כ (כל הנפש אשר לא תעונה וכו' עיין יומא פא) הוא נועד רק לחזק העשה, כמוש"כ הרמב"ן על מעקה וכו', ולפי"ז קטנים שאינם בכלל המצוה אינם בכלל הלאו.
ובזה ביאר מה דספינן אוכלים לקטנים.
עיקר החידוש שאין ספיה באיסור שמגיע מכח עשה כבר כתבו כמה אחרונים לענין איסור טעימה קודם קידש (חקרי לב ופרי יצחק ועוד)
אבל לא מצאתי מי שיבאר כן גדר דאיסור אכילה ביוה"כ שאינו אלא עשה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 545 אורחים