כדכד כתב:שאלה אחרת:
מי האיש שהתלונן שאחרים מבקשים משהו נגדו
וגם הוא ביקש מה' את אותה בקשה נגדו
אך היא לא התקבלה
דוד?
כדכד כתב:שאלה אחרת:
מי האיש שהתלונן שאחרים מבקשים משהו נגדו
וגם הוא ביקש מה' את אותה בקשה נגדו
אך היא לא התקבלה
לבנון כתב:שאלה לפרשת נח
מהמאורע הנזכר בחמישי משנים העשר, הנקרא בעשירי. בפרשתינו תמצא שלשה מהם - השליח, מקום שליחותו, ומקום ניסתו.
לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:מהי הכמות הגדולה ביותר של מילים נרדפות שנמצאות בפסוק אחד?
מצאתי פסוק שמוזכרת בו אחת מרוחות השמים ב3 שמות!
יחזקאל פרק-כא פסוק ב:ואיני יודע אם יש יותר מזה.בֶּן־אָדָ֗ם שִׂ֤ים פָּנֶ֙יךָ֙ דֶּ֣רֶךְ תֵּימָ֔נָה וְהַטֵּ֖ף אֶל־דָּר֑וֹם וְהִנָּבֵ֛א אֶל־יַ֥עַר הַשָּׂדֶ֖ה נֶֽגֶב
נחום ב יב, שלשה (ואולי ארבעה) משמות האריה.
אַיֵּה֙ מְע֣וֹן אֲרָי֔וֹת וּמִרְעֶ֥ה ה֖וּא לַכְּפִרִ֑ים אֲשֶׁ֣ר הָלַךְ֩ אַרְיֵ֨ה לָבִ֥יא שָׁ֛ם גּ֥וּר אַרְיֵ֖ה וְאֵ֥ין מַחֲרִֽיד׃
אריה, כפיר, לביא, ואולי גור (עיין במצודות שם).
גם באיוב ד י, יש שלשה משמותיו.
שאגת אריה וקול שחל ושני כפירים נתעו:
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:שאלה אחרת:
מי האיש שהתלונן שאחרים מבקשים משהו נגדו
וגם הוא ביקש מה' את אותה בקשה נגדו
אך היא לא התקבלה
דוד?
עזריאל ברגר כתב:לבנון כתב:שאלה לפרשת נח
מהמאורע הנזכר בחמישי משנים העשר, הנקרא בעשירי. בפרשתינו תמצא שלשה מהם - השליח, מקום שליחותו, ומקום ניסתו.
י (שאף בפרשתנו הוא (עיין רש"י) שליח), נ (עיין רש"י שהיא היא), ת (אם כי בפרשה זהו שם אבי-האומה ולא שם מקום - בו כנראה התגוררה אומה זו).
כדכד כתב:חידה אחרת:
מצינו בהלכות איסור והיתר הרבה את הכלל חתיכה נעשית נבלה.
באלו הלכות נידון המקרה ההפוך: נבלה נעשית חתיכה?
נחומצ'ה כתב:מיהודה ועוד לקרא. מדאורייתא.
מילי דחסידותא עד נשיאה.
זה לתפילה. וזה לתלמודא.
כדכד כתב:שאלה אחרת:
מי האיש שהתלונן שאחרים מבקשים משהו נגדו
וגם הוא ביקש מה' את אותה בקשה נגדו
אך היא לא התקבלה
כדכד כתב:שאלה אחרת:
שני ארועים שונים קשורים לתעלה אשר נמצאת במסילה.
מה הם?
חלא בר חמרא כתב:שבע מילים רצופות בתפילה המסתיימות באות זהה?
חלא בר חמרא כתב:שבע מילים רצופות בתפילה המסתיימות באות זהה?
חלא בר חמרא כתב:לא ראיתי שם 8 אלא 12 או 24.
אבל שם זה ע"י אמירת משפט אחד ג' פעמים, ואני שואל על קטע טבעי בלי חזרות וכפלויות
לבנון כתב:חלא בר חמרא כתב:שבע מילים רצופות בתפילה המסתיימות באות זהה?
בנשמת יש שמונה
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:כולנו מכירים את שבעת המינים וארבעת המינים.
מי מכיר שבעה מומים ובמקום אחר ארבעה מומים?
יעוין בעל הטורים דברים יא,טז, אשר מציין לשבעה מומים שהוזכרו בתהילים קטו, אבל בתהילים קלה הוזכרו רק ארבעה מומים.
לבבכם וסרתם ועבדתם אלהים אחרים והשתחויתם להם. ז' ממי"ן בס"ת וכנגדן פתחי לי אחותי רעיתי יונתי תמתי שראשי ז' יודין בס"ת לומר כל המודה בע"ז ככופר בעשרת הדברות שנתנו למ' יום וכן ז' ממי"ן כי ז' מומין כתיבי בעכו"ם פה להם ולא ידברו וגומר
כדכד כתב:חידה חדשה:
מי ראה מגילה עפה, מי הצטווה לאכול מגילה ומי הכתיב דברים למגילה שנשרפה? (כולם במקרא)
כדכד כתב:יפה
ועתה חידה נוספת: מי האיש אשר הוא והלחם שאכל כונו באותו כינוי?
"ירא את ה' [מאד]"?כדכד כתב: . . אני לא זוכר את ציוני הפסוקים
וזו אכן כוונת חצאי־הריבוע...כדכד כתב:על חזקיהו לא כתוב "מאד"
כדכד כתב:מה המשותף לאישים הבאים:
אברהם
יעקב
משה
כלב
דוד
ישעיהו
נבוכדנצר
זרובבל
המשיח?
מקדש מלך כתב:כדכד כתב:מה המשותף לאישים הבאים:
אברהם
יעקב
משה
כלב
דוד
ישעיהו
נבוכדנצר
זרובבל
המשיח?
כמדומה שחיסרת כאן את אליקים בן חלקיהו...
לבנון כתב:שתי מילים בפרשת ויצא, שוות באותיותיהן ובנקודן, אך שונות לחלוטין במשמעותן. (מילים משלוש אותיות ומעלה).
שתי תשובות לשאלה זו.
הבטחתי כתב:לבנון כתב:שתי מילים בפרשת ויצא, שוות באותיותיהן ובנקודן, אך שונות לחלוטין במשמעותן. (מילים משלוש אותיות ומעלה).
שתי תשובות לשאלה זו.
א. לבן
ב. לוז
מקדש מלך כתב:כדכד כתב:מה המשותף לאישים הבאים:
אברהם
יעקב
משה
כלב
דוד
ישעיהו
נבוכדנצר
זרובבל
המשיח?
כמדומה שחיסרת כאן את אליקים בן חלקיהו...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 278 אורחים