אישאחד כתב:ראיתי פעם שהביאו (אולי ר"מ שטרנבוך) ראיה להגר"א ממתני' בנדריםהנודר משובתי שַבָּת, אסור בישראל ואסור בכותים. מאוכלי שום, אסור בישראל ואסור בכותים. מעולי ירושלים, אסור בישראל ומותר בכותים. (נדרים לא, א)
אי תקנת שום הוא לנשוי בלבד, אמאי אסור בכל ישראל ולא רק נשואים? אלא על כרחך שהתקנה היא בין נשוי ובין שאינו נשוי (ולכאורה אף נשים).
המקור לראיה זו הוא רנ"ה הלוי שהו"ל סידור הגר"א, וצירף למעש"ר לקוטי דינים וביאורים.