אוצר החכמה כתב:סליחות כתב:למען הסר ספק, כל ספר הלכה שיד רבים ממשמשת בו (ק"ו בתוספת כל המעלות שפורטו בתגובתו של רון), וימצא בו בכרך אחד יותר משתי טעויות בציון מקומות, יזכה ממני לאשכול. ללא משוא פנים. אפילו יהיה זה ספרו של מורי ורבי המובהק. אם תעשה את אותו הדבר, אהיה הראשון לתמוך בך.
.
אתה יכול כבר לפתוח על הספרים האלה. בית יוסף שולחן ערוך הגהות הרמ"א לשולחן ערוך. מג"א באר היטב פ"ת משנה ברורה ועוד ועוד ללא סוף.
אוצר החכמה כתב:אופס.. אז התכוונת לכל ספר הלכה שיד הרבים ממשמשת בו והמחבר עודנו בחיים...
כיוון שאיני רגיל בספרי מחברי זמנינו איני יודע לתת לך שמות, אבל אני מעריך שכמעט כל ספר שתבחר יהיו בו יותר משתי שגיאות בציון מ"מ בכל כרך. (למה לחשוב שמחברי זמנינו טובים מרבותינו נוחם עדן? )
אבל אז אולי תגיד שהתכוונת לכל מחברי זמנינו שחיברו ספר הלכה שיד הרבים ממשמשת בו ויש בו לפחות כך וכך כרכים. או שהמחבר הוא מחבר ספרים בן מחבר ספרים..
לי לא מפריע בכלל שמעירים על טעויות בספר. ואני חושב שהמחבר צריך לשמוח בזה שמתקנים את דבריו. כמו שהב"י וודאי היה שמח על כל התיקונים שעשו בספריו. מה שבעיני תמוה הוא ההתבטאות.
אוצר החכמה כתב:אופס.. אז התכוונת לכל ספר הלכה שיד הרבים ממשמשת בו והמחבר עודנו בחיים...
כיוון שאיני רגיל בספרי מחברי זמנינו איני יודע לתת לך שמות, אבל אני מעריך שכמעט כל ספר שתבחר יהיו בו יותר משתי שגיאות בציון מ"מ בכל כרך. (למה לחשוב שמחברי זמנינו טובים מרבותינו נוחם עדן? )
אבל אז אולי תגיד שהתכוונת לכל מחברי זמנינו שחיברו ספר הלכה שיד הרבים ממשמשת בו ויש בו לפחות כך וכך כרכים. או שהמחבר הוא מחבר ספרים בן מחבר ספרים..
לי לא מפריע בכלל שמעירים על טעויות בספר. ואני חושב שהמחבר צריך לשמוח בזה שמתקנים את דבריו. כמו שהב"י וודאי היה שמח על כל התיקונים שעשו בספריו. מה שבעיני תמוה הוא ההתבטאות.
סליחות כתב:אוצר החכמה כתב:אופס.. אז התכוונת לכל ספר הלכה שיד הרבים ממשמשת בו והמחבר עודנו בחיים...
כיוון שאיני רגיל בספרי מחברי זמנינו איני יודע לתת לך שמות, אבל אני מעריך שכמעט כל ספר שתבחר יהיו בו יותר משתי שגיאות בציון מ"מ בכל כרך. (למה לחשוב שמחברי זמנינו טובים מרבותינו נוחם עדן? )
אבל אז אולי תגיד שהתכוונת לכל מחברי זמנינו שחיברו ספר הלכה שיד הרבים ממשמשת בו ויש בו לפחות כך וכך כרכים. או שהמחבר הוא מחבר ספרים בן מחבר ספרים..
לי לא מפריע בכלל שמעירים על טעויות בספר. ואני חושב שהמחבר צריך לשמוח בזה שמתקנים את דבריו. כמו שהב"י וודאי היה שמח על כל התיקונים שעשו בספריו. מה שבעיני תמוה הוא ההתבטאות.
1. לא עסקתי בהערכות אלא בעובדות. אני עקבי בדברי וחוזר ואומר שלא אשא פנים לשום ספר שידי רבים ממשמשות בו ואמצא בו באקראי יותר משתיים שלוש טעויות בכרך אחד. יש בו מבחינה סטטיסטית סיכוי גבוה מאוד לטעויות. וחובה לפרסם כדי למנוע מכשול למי שרוצה להסתמך על ציוניו. דא עקא, שאין בידינו זמן לשבת ולהגיה ספרים (בשונה מאנשי מכונים שיושבים ועושים מלאכתם), ולשם כך בדיוק יש פורומים שאפשר לרכז בהם מידע מועיל זה על ידי המשתתפים ולברר יחדיו טיב הגהתם של ספרים.
2. אני חוזר ואומר: טעויות בציונים בספרים נפוצים צריך לפרסם ולא משנה מה. אישית, הייתי מוקיר תודה גדולה למי שהיה מעמיד אותי על טעות בציון מ"מ בספר שהייתי כותב.
3. לא ישבתי וחיפשתי בספר הנ"ל טעויות. הן נמצאו באופן אקראי ביותר באמצעות שימוש באוצר בנושא שבו עסקתי. לא צריך לקחת את זה באופן אישי, עדתי או פוליטי. איני מתכוון להצטדק עוד בנושא זה.
כמעיין המתגבר כתב:
מזל טוב על ההודעה ה-500
למה חובה לפרסם? לעולם אל תסמוך על שום מקור בספר ותעתיק ממנו, גם מפני הטעויות וגם מפני מלאכת ה' רמיה, אם לא ראית את הספר בפנים אל תציין אותו. וחבל על אלה שמעתיקים ערימות של מקורות, וסומכים על האנשים שיבינו שהם פתחו את כל הספרים האלה, אך שוב מתגלה קלונם שהם העתיקו הכל מהיביע אומר וילקוט יוסף. ויש רבים כאלה (אחד מהם העתיק מבר אילן תשובה מיביע אומר ומרוב פזיזותו שכח למחוק עת ה+ וה/).
וכן כתב המהר"ח פלאג'י בשם החקרי לב (חאו"ח סימן ד)....
סליחות כתב:כף זכות:
החיבור ילקוט יוסף הוא יצירה גדולה ואי אפשר שיהיה לבר בלא תבן. וכפי שאמרו באשכול אחר מלאכת ההגהה הייתה כנראה עליו בלבד, בשונה מ'הלכה ברורה' שהגיהו אותו מספר מגיהים וניכר שהציונים בו מדויקים יותר.
כמעיין המתגבר כתב:למי שיש תיקונים, מוזמן לשלוח להרב המחבר, הוא עובד כעת על הוצאת החלקים הראשונים מחדש. ואני מאמין שישמח על כל תיקון.
יוצא פוניבז' כתב:כמעיין המתגבר כתב:למי שיש תיקונים, מוזמן לשלוח להרב המחבר, הוא עובד כעת על הוצאת החלקים הראשונים מחדש. ואני מאמין שישמח על כל תיקון.
ומה הוא יעשה כאשר ל"תיקונים בציוני המקורות" ישנה גם השפעה על עצם הפסיקה?
כמעיין המתגבר כתב:לגבי ההלכה ברורה שציינת, גם שם מצאתי טעויות במקורות, וזאת למרות שיש לזה כמה עורכים ומגיהים, וכשם שאי אפשר... נאמר גם על ספר זה.
דרופתקי דאורייתא כתב:מתוך שלחן המערכת ח"ב עמוד תד.וכן כתב המהר"ח פלאג'י בשם החקרי לב (חאו"ח סימן ד)....
האמת היא שזה ציטוט מדברי הגר"ח פאלאג'י בשו"ת חקקי לב חאו"ח סימן ד, שמביא בשם זקינו בעל החקרי לב, בתשובה שנדפסה בשו"ת סמיכה לחיים.
אבני גזית כתב:לא מבין את התלונה. ר' חיים פלאג'י מביא בשם החקרי לב.
המחבר לא הזכיר היכן כתב זאת ר' חיים פלאג'י. כעת הבאת מקור. נורמלי לחלוטין.
ezranuriel כתב:יותר נראה שכשכתב לעצמו כתב הגר"ח פלאגי'(ושכח לרשום חקקי לב)(חלק או"ח סי' ד) בשם שו"ת חקרי לב.(בלא ציון מקום מדוייק) וכשנתן להקלדה חשבו המקלידים שהמראה מקום הוא של החקרי לב כי על הגר"ח פלאג'י לא נרשם שם הספר.
או לחלופין שרשם מהזיכרון.
הפצת המעיינות כתב:"קבלה" בידי אנשים מסויימים לדון את הראשון לציון לכף חובה כמה דאפשר
דרופתקי דאורייתא כתב:ezranuriel כתב:יותר נראה שכשכתב לעצמו כתב הגר"ח פלאגי'(ושכח לרשום חקקי לב)(חלק או"ח סי' ד) בשם שו"ת חקרי לב.(בלא ציון מקום מדוייק) וכשנתן להקלדה חשבו המקלידים שהמראה מקום הוא של החקרי לב כי על הגר"ח פלאג'י לא נרשם שם הספר.
או לחלופין שרשם מהזיכרון.
יש מצוה לדון לכף זכות. אין מצוה להיות טיפש.
הפצת המעיינות כתב:יבין גם למה הקדשת את חייך לבזות ת"ח?
אולי תכתוב מפורש את הסיבה...
הוא גופי' לא חייש להא. ואם נדון לכף זכות, עכצ"ל דאינו מקפיד בכיו"ב.ezranuriel כתב:כנראה שגם מושך לפעמים נימה של זלזול בגלל שחולק על רבנים וחבל שכזו עלתה בידנו.
הפצת המעיינות כתב:השנאה מקלקלת את השורה
דרופתקי דאורייתא כתב:
הכיצד? פשוט מאד. חיפוש מהיר באוצה"ח, רואים חקקי-חקרי לב, מעתיקים וממשיכים.
הפצת המעיינות כתב:בניו ותלמידיו של הגריח"ס
אבני גזית כתב:הפצת המעיינות כתב:בניו ותלמידיו של הגריח"ס
בניו לא מדשדשים במדמנה הזו, כמיטב ידיעתי
גם הרב דרופתקי, ת"ח מצד עצמו. חבל שנכנס למלכודת מוות הזו.
אבני גזית כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:
הכיצד? פשוט מאד. חיפוש מהיר באוצה"ח, רואים חקקי-חקרי לב, מעתיקים וממשיכים.
רוב ספרי הגר"י יוסף התחברו טרום עידן אוצר החכמה, החל משנת תשכ"ט. במחילה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 714 אורחים