שמש כתב:עמקן כתב:אין פתרון מושלמת אבל בכל זאת יש כמה עצות.
א. להגביל חזרה על אותן טענות פעם אחר פעם אחר פעם, באריכות גדולה ונפלאה. אם מישהו חושב שהוא כבר ענה על משהו אפשר ליתן קישור.
ב. מעתיק דברים, הן של אחרים הן שלו שכתב כבר במקום אחר, יהיה חייב לציין מקור דבריו.
ג. השמצות לא מבוססות אסורות בהחלט. לדוגמא להאשים כל מה שלא מתאים לך כזיוף, בלי שום ראיה.
וכ"ש שלא לכנות מכתב של רבנים מפורסמים פשקוויל.
ולא צריך להעתלם מעובדה שא"א להכחיש, שבגדול הבעיות התחילו אחר שהגיע ניק אחד שכמעט אינו משתתף בנושאים רגילים, שכנאה יש לו השקפה לא כ"כ מקובלת בעולם החרדי, שהשתלט על כל הנושאים שהוזכרו שהיה בהם בעיות [לא רק כאן, אלא אף בפורומים אחרים]. הצנועים משכו ידם פחות ויותר. וגם כמה מתגובות הלא כ"כ ראויות של אחרים היו בעקבות האוירה החדשה שהוא הביא.
מן הסתם שכחת (ולא התעלמת בזדון) מלציין גילוי נאות, שאתה בר פלוגתא של הרב עו"ש והתווכחת אתו במשך עשרות עמודים כשאתה בעצמך ממחזר טענות שוב ושוב (אמנם באריכות מעט פחותה אך זאת רק עקב העובדה שברוב המקרים נותרת ללא תשובה עניינית לטענותיו), ומאחר שהובסת על ידו שוק על ירך אתה מנצל את ההזדמנות להמשיך להכפישו ולהשמיצו כשהוא אפילו לא יכול להגיב לך עקב חסימתו הלא מוצדקת.
כך שכעת נוכל כולנו להבין כיצד תפרת את ה'קריטריונים' בהתאם להאשמות השווא שאתה מבקש לטפול עליו.
כפי שאתה לא מבין.פלפול התלמידים כתב:בס"ד
כבוד המנהל, כפי שאני מבין אתה בעצם טוען שהאובססיה שלו לענות כסיל כאיוולתו מחריבה את המקום ע"י שאותם משוגעים לא עומדים בכך והגיע הדבר עד 40 הטרדות טלפון בלילה אחד. אם כן ההחלטה שלך היא כניעה לטרור, ואז יוצא שהם הצליחו להשתלט על השיח האינטרנטי כמו שהם מצליחים להשתלט בבריונות על השיח הציבורי וחבל
איש_ספר כתב:ביליציר, מבוטח לך שאם תנצל את הפורום לזעקות בין של אמת ובין של שקר אתה תימחק ועמם יספו כל הודעותיך.
ביליצר כתב:איש_ספר כתב:ביליציר, מבוטח לך שאם תנצל את הפורום לזעקות בין של אמת ובין של שקר אתה תימחק ועמם יספו כל הודעותיך.
כבוד המנהל ,נזיפה זו על שום מה ?
הבעיה במילה זעקה?האם כבודו מצא עוד תקדימים של זעקות בהודעותיי ?
יש לי הרגשה שחשוד אני בעיניך כחלק מארגון של תעמולה נגד הפלאפונים ,
מוכן אני להזדהות לחלוטין ויברר כבודו אם כנים הדברים .
יאיר כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=511345#p511345
אוהב אוצר כתב:ברשות ההנהלה והחכמים דכאן, אביע גם אני את דעתי העניה.
אם יש לנו מקום כזה, לא כדאי, וחבל מאד אם לא נוכל לדון, לשאול ולהתפלפל בכל מיני הנושאים למיניהם.
אוכל לומר שיש פה נידונים שלא קיבלתי מענה עליהם בכויילל או שלא יכולתי לשאול, רק כאן שיש פה ת"ח שכל אחד מהם מבין בענין אחר יותר מחבירו וכד' וקיים מגוון מיוחד של אברכים יקרים, אפשר לקבל תשובה או לכל הפחות מ"מ.
פשוט וברור שא"א להמשיך בצורה כזו שיש מצב, בו אנשים להעביר את דעותיהם בצורה של 'קבלו דעתי' 'אתם הטועים' וזו המשנה הסדורה לכלל הציבור, שלא נדבר על הכפשות ופניות בצורה זולה וכו' וכו'.
לכאורה, הציבור האיכותי שכאן לא יכול להיענש בגלל אותם בודדים, ולדעתי הפתרון הפשוט מאד שאני לא מחדש בזה כלום, הוא לחסום אותם ולמחוק את מרכולתם - זה הפתרון היחיד. ולא לוותר עד שיתייאשו ולא ימשיכו ויעזבו.
יאיר כתב:תשובתי בפרטי
אהוביון כתב:עובר ושב =שמש???
יואל שילה כתב:אני הקטן הייתי מציע שתהיה התראה אדומה ומודגשת באשכולות שהמנהלים יבחרו - שהכותב מילה אחת המכילה ביטוי אישי ולא התייחסות תורנית בלבד [בסגנון מקורות או שאלות ותשובות] - הודעתו זו תמחק לאלתר ללא התרעה, אף אם עבד עליה כמה שעות.
מקדש מלך כתב:אני רוצה להוסיף שתי נקודות.
א)בעיקר בפורום, 'דיון עניני' כביכול מציק הרבה יותר מהטחות דברים אישיות, שבסך הכל משעשעות ומבזות את כותביהן. דיון אמור להיות כששני המתדיינים מחפשים את נקודת האמת ולשכנע אחד את שני, מתוך הבנה הדדית וחיפוש הדדי של האמת.
כשיש מישהו שכל דיון איתו הופך לעימות אמנם עניני (כלומר בלי השמצות אישיות), אבל כמו של שני עו"ד מול שופט (כשכל צד, או לפחות אחד מהצדדים, נעול על טובת הלקוח). כשידוע מראש שאין סיכוי בכלל להבנה הדדית, וכמובן המילה האחרונה תהיה שלו, וכל זאת בצורה רחוקה מאוד מדיון עניני אמיתי, הרי זו בעיה.
כל כותב יכול להיכשל בזה, אבל כשזו התנהלות קבועה, הרי זה פשוט אתגר רציני לעבודת המידות של חכמי הפורום...
ב) כמדומני, ויתקנו אותי החכמים אם אני טועה, שיש כאן אדם שסבור באמת ובתמים, או ככה עכ"פ משמע מההודעות השלו, שהצורה ה'אידיאלית' של הציבור שלנו אמורה להיות עם מכוניות, פיאות ארוכות ויפות, וסמארטפונים מוגנים, ולזה צריך לשאוף. הדיון ההלכתי או העובדתי (למשל מה האינטרסים של ועדות הרבנים...) מתחיל אחרי ההנחה הזו. אפשר להתווכח עם ההנחה הזו ואפשר להסכים (אשמח לשמוע מי מסכים), אבל צריך לקלוט את הנקודה הזו. היא חשובה לדיון.
מענה איש כתב:בחלק גדול מהמקרים מדובר באנשים שיש להם עודף זמן שמחפשים בסה''כ עניין בחיים והבמה הזאת פשוט מספקת להם את זה לא באמת אכפת להם לא מפאות ארוכות ולא מסמארטפונים מעניין אותם דבר אחד 'דיון לשם אקשן' בלבד ויכוחים תגובות וכו', כך שהדיון סביב ניהול הפורום ביחס לאלו הוא לא יעזור החברה האלה תמיד יש להם יותר זמן והם כבר יפתחו אסטרטגיה אחרת איך בכל זאת לנדדנד להטריל וכו' כו', יש להם ארסנל מלא של נושאים שונים ומשונים.
ותמיד טוב לזכור שבענינים האלה מי שיש לו עודף זמן "ידו על העליונה"
בעיני העצה הכי טובה זה פשוט ליבש את החברה האלה, ברגע שעולה דיון בעייתי בלי שום חידוש או נושא שנכתב נוסח בצורה שבאה לעורר פרובוקציה פשוט הרוב השפוי מתבקש לא להגיב ולתת לנושא לשקוע במצולות האינטרנט.
בשביל למחוא כפים מספיק שתי ידים.מענה איש כתב:בעיני העצה הכי טובה זה פשוט ליבש את החברה האלה, ברגע שעולה דיון בעייתי בלי שום חידוש או נושא שנכתב נוסח בצורה שבאה לעורר פרובוקציה פשוט הרוב השפוי מתבקש לא להגיב ולתת לנושא לשקוע במצולות האינטרנט.
מענה איש כתב:מקדש מלך כתב:אני רוצה להוסיף שתי נקודות.
א)בעיקר בפורום, 'דיון עניני' כביכול מציק הרבה יותר מהטחות דברים אישיות, שבסך הכל משעשעות ומבזות את כותביהן. דיון אמור להיות כששני המתדיינים מחפשים את נקודת האמת ולשכנע אחד את שני, מתוך הבנה הדדית וחיפוש הדדי של האמת.
כשיש מישהו שכל דיון איתו הופך לעימות אמנם עניני (כלומר בלי השמצות אישיות), אבל כמו של שני עו"ד מול שופט (כשכל צד, או לפחות אחד מהצדדים, נעול על טובת הלקוח). כשידוע מראש שאין סיכוי בכלל להבנה הדדית, וכמובן המילה האחרונה תהיה שלו, וכל זאת בצורה רחוקה מאוד מדיון עניני אמיתי, הרי זו בעיה.
כל כותב יכול להיכשל בזה, אבל כשזו התנהלות קבועה, הרי זה פשוט אתגר רציני לעבודת המידות של חכמי הפורום...
ב) כמדומני, ויתקנו אותי החכמים אם אני טועה, שיש כאן אדם שסבור באמת ובתמים, או ככה עכ"פ משמע מההודעות השלו, שהצורה ה'אידיאלית' של הציבור שלנו אמורה להיות עם מכוניות, פיאות ארוכות ויפות, וסמארטפונים מוגנים, ולזה צריך לשאוף. הדיון ההלכתי או העובדתי (למשל מה האינטרסים של ועדות הרבנים...) מתחיל אחרי ההנחה הזו. אפשר להתווכח עם ההנחה הזו ואפשר להסכים (אשמח לשמוע מי מסכים), אבל צריך לקלוט את הנקודה הזו. היא חשובה לדיון.
בכל סוג של ציבור יש חסרונות או מעלות לבוא להתמקד באותו חסרון אחד פעם אחר פעם, ומאידך כאשר ינסו להתעסק בחסרונות של ציבור אחר מיד להזדעק על התנשאות וגזענות זה פשוט לא פר.
אהוביון כתב:עובר ושב =שמש???
אוצר החכמה כתב:אני מצטרף לנקודה שעלתה כאן בדברי מקדש מלך.
על אף שהויכוחים בענייני חסידים ומתנגדים ובנושאים נוספים כאלה לא גרמה לי וכנראה לאף אחד אחר לשנות את דעתו. אבל זה הרחיב את ההיכרות שלי עם דעות שונות ממה שאני מכיר.
שמש כתב:אהוביון כתב:עובר ושב =שמש???
טוב, אז כדי להרגיע את כל השואלים כאן ובעיקר בפרטי (הרוב היו מנומסים יותר ממך ומחסידו של ה'מחבת הגדול בעולם') הנני להצהיר בזאת כי אינני הרב המכונה כאן 'עובר ושב' ואף איני מכיר אותו כלל מלבד כתיבתו באתרא (קדישא?) הדין.
מי שקשה לו לעכל שיש החושבים אחרת ממנו (ואפי' ה"י תומכים בחלק מדעותיו ה'קלוקלות' של עו"ש) יכול לברר אצל המנהלים שירגיעוהו שאכן מדובר בשני אנשים שונים, אני עכ"פ נרשמתי דרך כתובת הדוא"ל הרשמית שלי בשמי המלא.
אוצר החכמה כתב:ביליצר כתב:איש_ספר כתב:ביליציר, מבוטח לך שאם תנצל את הפורום לזעקות בין של אמת ובין של שקר אתה תימחק ועמם יספו כל הודעותיך.
כבוד המנהל ,נזיפה זו על שום מה ?
הבעיה במילה זעקה?האם כבודו מצא עוד תקדימים של זעקות בהודעותיי ?
יש לי הרגשה שחשוד אני בעיניך כחלק מארגון של תעמולה נגד הפלאפונים ,
מוכן אני להזדהות לחלוטין ויברר כבודו אם כנים הדברים .
אני לא יודע מה התכוון איש ספר אבל התגובה שלו ברורה ואינה קשורה אליך אישית או לכתיבתך אלא למה שכתבת פה באשכול.
כאן באשכול כתבת שיש צורך להרים את הזעקה הזו. ועל זה בדיוק נאמרו הדברים.
משולש כתב:שמש כתב:אהוביון כתב:עובר ושב =שמש???
טוב, אז כדי להרגיע את כל השואלים כאן ובעיקר בפרטי (הרוב היו מנומסים יותר ממך ומחסידו של ה'מחבת הגדול בעולם') הנני להצהיר בזאת כי אינני הרב המכונה כאן 'עובר ושב' ואף איני מכיר אותו כלל מלבד כתיבתו באתרא (קדישא?) הדין.
מי שקשה לו לעכל שיש החושבים אחרת ממנו (ואפי' ה"י תומכים בחלק מדעותיו ה'קלוקלות' של עו"ש) יכול לברר אצל המנהלים שירגיעוהו שאכן מדובר בשני אנשים שונים, אני עכ"פ נרשמתי דרך כתובת הדוא"ל הרשמית שלי בשמי המלא.
אך דעותיכם שוות להפליא (אפי' בנוגע לנושאים צדדיים כמו דרגתו של רב פלוני וכדומה) וכנראה נולדתם באותו מזל.
אולי מעכשיו תשים לב לחלוק על עו"ש מידי פעם כדי להזים את השמועה.
חרסון כתב:אוצר החכמה כתב:אני מצטרף לנקודה שעלתה כאן בדברי מקדש מלך.
על אף שהויכוחים בענייני חסידים ומתנגדים ובנושאים נוספים כאלה לא גרמה לי וכנראה לאף אחד אחר לשנות את דעתו. אבל זה הרחיב את ההיכרות שלי עם דעות שונות ממה שאני מכיר.
וכמו שכבר העירו כאן בעבר, אין היום 'ספרי ויכוח' תורניים כמו לפני מאה ומאתיים שנה, או 'מועדוני דיבייט' כמו שהיו נפוצים פעם בעולם החיצוני. יכול להיות שיש שכבה אינטלקטואלית מסויימת שיש לה באורח קבע דיונים שכאלו פנים אל פנים, אבל אנשים כערכי, אין לנו בסביבתנו מקום אמיתי להחלפת דיעות ולמפגש אמיתי עם הבנות נוספות במגוון התחומים. רובנו, כמאמר העולם, קוראים רק את העיתון שאנחנו מסכימים איתו... כך שבמובן זה דווקא 'אספקלריא' הוא בהחלט שכיית חמדה שהרווח בביטולה איננו שווה לנזק!
אבל דווקא משום כך, חשוב למצוא את הדרך כדי שתלמידי חכמים דכאן ירגישו גם שם בנוח להתווכח ולהתדיין, ולמצוא את שביל הזהב הנכון כדי להותיר אותו בין כתלי ביהמ"ד.
ונעילה סדרתית של הנושאים הנפיצים הידועים לפרק זמן של חודש-חודשיים לארגעה, נשמעת הגיונית.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 519 אורחים