באמונתו כתב:בן אליהו כתב:באמונתו כתב:הצד השווה הוא, אשר שיטת רב"ב כשיטת רבו הגר"ח זצ"ל, ש"אני לא קיים" (אם תרצו: "ביטול היש"), שכלי וסברתי אינם רלוונטיים.
אם רב"ב בנה על מספר מילים סתומות של הגר"ח זצ"ל שיעור שלם, תלמידיו בנו השיעורים על מילה אחת שברש"י או ברשב"א.
אלו ואלו, לא יתנו מקום להגיונם ודעתם בסוגיה.
תוכל להדגים ולהראות מתוך תורתם של הגר"ח והגרב"ד, כיצד בתורתם בא לידי ביטוי עניין זה ש"אני ושכלי לא רלוונטיים"?
מפורסמות א"צ ראיה, ובכ"ז עיין המצורף פה. נוסף בשביל להבין הסיפור, כי הרב מפוניבז' זצ"ל, תלמיד טלז היה (אתריה דרבי שמעון).
המעשה הזה, השחוק והטחון עד דק, שתמציתו היא נוסחת הפלאים: "שואלים מה ולא למה" מוכר לכל.
נשאר רק דבר אחד: למצוא מתנדב שיצליח לנסח קריטריון שעל פיו ניתן לסווג מה נקרא מה ומה נקרא למה?
נדמה לי שהעולם כולו ממתין לכך כבר מיום צאת מעשייה זו לאור עולם, ומשום מה טרם נמצא המתנדב שיפצח את הנוסחה הסודית. מעניין מדוע?