אום אני חומה כתב:לזה קוראים: הוצאת דברים מהקשרם.
(כל חידוש תורני כל תירוץ על קושיה של רעק"א וכדומה זה בבחינת מקום הניחו לי מן השמיים, וכל אחד שמוציא ספר יכול לכתוב ככה בהקדמה, ולקחת את הדברים למקום של 'גילוי שמימי' זו סתם ציניות, במחילה)
אום אני חומה כתב:לזה קוראים: הוצאת דברים מהקשרם.
(כל חידוש תורני כל תירוץ על קושיה של רעק"א וכדומה זה בבחינת מקום הניחו לי מן השמיים, וכל אחד שמוציא ספר יכול לכתוב ככה בהקדמה, ולקחת את הדברים למקום של 'גילוי שמימי' זו סתם ציניות, במחילה)
לא ידען כתב:אני חושב שאין מקום כאן בפורום לפשקווילים מסוג זה.
לא ידען כתב:אני חושב שאין מקום כאן בפורום לפשקווילים מסוג זה.
גם זו לטובה כתב:אף לעניין דם הבא מחמת לקיחת כדורים [שאינו דם מכה] מורה להקל שלא לבדוק בז"נ
חובב_ספרים כתב:מי היו רבותיו בכלל ובהל' נדה בפרט?
ישבב הסופר כתב:גם זו לטובה כתב:אף לעניין דם הבא מחמת לקיחת כדורים [שאינו דם מכה] מורה להקל שלא לבדוק בז"נ
הנה כל רואה דברי גם זו לטובה יזדעזע האיך מתירים לאשה שלא תבדוק ז' נקיים. ובפנים בצילום רואים שהכוונה שתבדוק בראשון ובשביעי, וכמובא בפוסקים לאשה שיש לה מכה. (הוא מציין לביאורים, יש לעיין שם נימוקו. מסתמא זה קשור לטבע המניעה שגורם שקשה לבדוק מחמת יובש.) איני פוסק או אפי' ת"ח, ואני לא בא להגן על הרב הנידון, אבל נא להזהר לכתוב דברים מדוייקים.
אוצר החכמה כתב:א. יתכן שהוא סובר שדם מחמת כדורים נחשב כדם מכה רק כיוון שאינו מבורר אם תלוי בכדור שכן יוצא מאותו דבר ממש (להבדיל ממכה שהוא עניין אחר) אי אפשר לתלות בו ולכן עשה עצה כזו. אם כן הוא אי אפשר לטעון את טענתך כפי שטענת אותה.
כמובן שאם זו דעתו זהו חידוש גדול שאיני יודע מנין לו ולפי הנראה זו אכן קולא גדולה.
מצד שני האם המסקנה מדבריך היא שאשה שלוקחת כדורים (או אפילו אינה לוקחת רק עלולה לראות מאיזה סיבה) ובדקה בראשון ושביעי בלבד אינה מותרת בדיעבד?? זו חומרא גדולה שלא כדין המפורש בשו"ע ומנין לך.
אוצר החכמה כתב:א. יתכן שהוא סובר שדם מחמת כדורים נחשב כדם מכה רק כיוון שאינו מבורר אם תלוי בכדור שכן יוצא מאותו דבר ממש (להבדיל ממכה שהוא עניין אחר) אי אפשר לתלות בו ולכן עשה עצה כזו. אם כן הוא אי אפשר לטעון את טענתך כפי שטענת אותה.
כמובן שאם זו דעתו זהו חידוש גדול שאיני יודע מנין לו ולפי הנראה זו אכן קולא גדולה.
מצד שני האם המסקנה מדבריך היא שאשה שלוקחת כדורים (או אפילו אינה לוקחת רק עלולה לראות מאיזה סיבה) ובדקה בראשון ושביעי בלבד אינה מותרת בדיעבד?? זו חומרא גדולה שלא כדין המפורש בשו"ע ומנין לך.
חובב_ספרים כתב:איך אפשר לומר שדם מחמת כדורים נחשב כדם מכה. דם מכה אינו מהמקור משא"כ דם מחמת כדורים.
יתרה מזאת, מסתבר מאוד שמי שמוחזקת לראות דם מחמת כדורים באמת אינה נטהרת גם בדיעבד, והרי זו כמי שעצמה עיניה גם כשיודעת שזב דמה, השאילה היא רק מה רמת הספק שבו יש להתירה מחמת שאינה מוחזקת לראות כל שעה
אוצר החכמה כתב:יתרה מזאת, מסתבר מאוד שמי שמוחזקת לראות דם מחמת כדורים באמת אינה נטהרת גם בדיעבד, והרי זו כמי שעצמה עיניה גם כשיודעת שזב דמה, השאילה היא רק מה רמת הספק שבו יש להתירה מחמת שאינה מוחזקת לראות כל שעה
כאמור החמרת חומרא מסברא דידך נגד הדין הפשוט, וכשם שא"א להקל סתם מסברא אינך יכול להחמיר סתם מסברא, הרי אם היא מוחזקת לראות כל שעה לא יועיל לה מה שלא תבדוק שהרי ייראה בבגדיה הלבנים, כך שמדובר במקרה שיש רק איזה חשש כמו שמצוי בשאר נשים לפעמים שיש שרואות בז"נ מדי פעם, וע"ז נפסק שבדיעבד די בבדיקה בראשון ושביעי ולא פסקינן שמי שמצוי אצלה שלפעמים רואה בז"נ אינה מותרת בדיעבד כשאר הנשים.
ועליך להביא ראייה להחמיר.
אוצר החכמה כתב:לגבול ים
אם טענתך היא שלקיחת הכדורים הוא כמו וסת ומחייב בדיקה אין זה שייך כלל לז"נ דווקא.
.
גימפעל כתב:חובב_ספרים כתב:מי היו רבותיו בכלל ובהל' נדה בפרט?
ר' העניך פאדווא.
גם זו לטובה כתב:יש גם רעה חולה שכנראה קשורה גם למדריכי חתנים, שהמון העם חושב ש"לשם שמים" יש לחפש את הרב הכי מיקל. [אילו קומץ אנשים מבאי ביתו היו עושים על פיו ... אבל שמעתי שציבור גדול של אברכים ליטאים יר"ש נוהרים לפתחו.]
חובב_ספרים כתב:גימפעל כתב:חובב_ספרים כתב:מי היו רבותיו בכלל ובהל' נדה בפרט?
ר' העניך פאדווא.
שמעתי שהוא שימש הגרה"פ בענין מראות, אבל לא ברור שהוא קיבל גישתו לגמרי בפרט בשאר דברים.
עינתי קצת וראיתי שבאורחת טהרה פרק א' הוא מבטל הרגשות בזמנינו לגמרי וכתב להדיא - "וכל אישה שמרגישה זיבת דבר לח או הרגשה אחרת לא תשים לב ולא תתייחס כלל להרגשה זו, ובדאי שלא תבדוק את עצמה אחרי הרגשה", ואילו בחשב האפוד ח"ג סי' ע"ד נקט כדבר פשוט שיש חיוב בדיקה אחר הרגשה, עד כדי כך שהוא הורה שאם הרגישה ולא בדקה את עצמה ואח"כ ראתה מתחלת למנות מזמן ההרגשה, והזמן הזה הוא זמן וסתה.
מאידך בחשב האפוד שם סי' צ"ט הורה שאין לעשות בדיקה אחר מציאות כתם שאינו מטמא, שהוא אחד מהפסקים באו"ט שערערו עליו.
הגרי"י פישר גער בנשים שבאו לפניו עם בדיקה שלאחר כתם, שלא לבדוק אלא הבדיקות המחוייבות מדינא.איש_ספר כתב: על בדיקה אחר כתם ערערו עליו?! זה הרי (עד כמה שידוע לי בעניי) דין חדש שנקרא על שם החו"ב, ואף הגריש"א ואחרים שחשו לזה לא הורו שהוא מדינא.
קולא שלא לבדוק בז"נ אלא בראשון ושביעי הוא ידוע אצל המורים במקרים רבים. ואף שיש לחלק כמובן בין המקרים, פשוט שעל ענין כזה לא מפרסמים בעיתון.
אם רוצים לפתוח אשכול לגופו של ספר, א"א לעלות פה כל מיני כתבים אנונימיים, שהם בבחינת מכה רעהו בסתר.
איש_ספר כתב:חובב_ספרים כתב:מאידך בחשב האפוד שם סי' צ"ט הורה שאין לעשות בדיקה אחר מציאות כתם שאינו מטמא, שהוא אחד מהפסקים באו"ט שערערו עליו.
על בדיקה אחר כתם ערערו עליו?! זה הרי (עד כמה שידוע לי בעניי) דין חדש שנקרא על שם החו"ב, ואף הגריש"א ואחרים שחשו לזה לא הורו שהוא מדינא.
קולא שלא לבדוק בז"נ אלא בראשון ושביעי הוא ידוע אצל המורים במקרים רבים. ואף שיש לחלק כמובן בין המקרים, פשוט שעל ענין כזה לא מפרסמים בעיתון.
אם רוצים לפתוח אשכול לגופו של ספר, א"א לעלות פה כל מיני כתבים אנונימיים, שהם בבחינת מכה רעהו בסתר.
יעקב כהן כתב:
יעקב כהן כתב:
איש_ספר כתב:כבר אמרו לך שגם הגר"י פישר התנגד לבדיקות שאינם מעיקר הדין, ומשפט כמו שכתבת שכל המורים מורים, הוא משפט שקשה מאד עד בלתי אפשרי לבסס אותו.
נוה הלבנון כתב:יעקב כהן כתב:
היכן מתי ואיפה זה התפרסם?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 407 אורחים