עיק כתב:לגבי עצם הנחתו של פותח האשכול שאחיזת יד איש באשתו היא "טרייף", איני יודע טעמו. ויעויין כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 40&hilite=
כמה שאתה צודק...
היית מציע לידידיך לצעוד יד ביד עם האשה ברחוב בני ברקי או טוב יותר ירושלמי?!
עיק כתב:לגבי עצם הנחתו של פותח האשכול שאחיזת יד איש באשתו היא "טרייף", איני יודע טעמו. ויעויין כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 40&hilite=
עיק כתב:לגבי עצם הנחתו של פותח האשכול שאחיזת יד איש באשתו היא "טרייף", איני יודע טעמו. ויעויין כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 40&hilite=
זקן ששכח כתב:עיק כתב:לגבי עצם הנחתו של פותח האשכול שאחיזת יד איש באשתו היא "טרייף", איני יודע טעמו. ויעויין כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 40&hilite=
כמה שאתה צודק...
היית מציע לידידיך לצעוד יד ביד עם האשה ברחוב בני ברקי או טוב יותר ירושלמי?!
לעומקו של דבר כתב:עיק כתב:לגבי עצם הנחתו של פותח האשכול שאחיזת יד איש באשתו היא "טרייף", איני יודע טעמו. ויעויין כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 40&hilite=
למה אסור, זה כמובן על בסיס הרמ"א שהוזכר למעלה שאין לעשות מעשי חיבה ברבים
אלא שהבאת את שו"ת הנ"ל שכתב חילוק שיש הרבה לעיין בו
ובפרט הראיה מכך שאנשים שאינם שומתומ"צ הולכים כן ברחוב זו ראיה שאין זה חיבה כ"כ, צע"ג הלא הם רגילים גם בחו"נ בפרהסיא בעוה"ר
עיק כתב:לעומקו של דבר כתב:עיק כתב:לגבי עצם הנחתו של פותח האשכול שאחיזת יד איש באשתו היא "טרייף", איני יודע טעמו. ויעויין כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 40&hilite=
למה אסור, זה כמובן על בסיס הרמ"א שהוזכר למעלה שאין לעשות מעשי חיבה ברבים
אלא שהבאת את שו"ת הנ"ל שכתב חילוק שיש הרבה לעיין בו
ובפרט הראיה מכך שאנשים שאינם שומתומ"צ הולכים כן ברחוב זו ראיה שאין זה חיבה כ"כ, צע"ג הלא הם רגילים גם בחו"נ בפרהסיא בעוה"ר
לענ"ד החילוק ברור. וגם רוב מי שאינם שומ"צ אינם רגילים בפרהסיא בחו"נ דרך תאוה וחיבת ביאה (להוציא דרך נימוס כנהוג אצלם), וממילא ראיה ממנהגם באחיזת ידיים.
לעומקו של דבר כתב:עיק כתב:לעומקו של דבר כתב:למה אסור, זה כמובן על בסיס הרמ"א שהוזכר למעלה שאין לעשות מעשי חיבה ברבים
אלא שהבאת את שו"ת הנ"ל שכתב חילוק שיש הרבה לעיין בו
ובפרט הראיה מכך שאנשים שאינם שומתומ"צ הולכים כן ברחוב זו ראיה שאין זה חיבה כ"כ, צע"ג הלא הם רגילים גם בחו"נ בפרהסיא בעוה"ר
לענ"ד החילוק ברור. וגם רוב מי שאינם שומ"צ אינם רגילים בפרהסיא בחו"נ דרך תאוה וחיבת ביאה (להוציא דרך נימוס כנהוג אצלם), וממילא ראיה ממנהגם באחיזת ידיים.
לא יודע מה זה "חו"נ דרך תאווה וחיבת ביאה", וכי שני סוגים יש ומה שונים הסוגים זה מזה
(והאם יש סוג חו"נ שכן מותר ברבים?!...)
עיק כתב:לגבי עצם הנחתו של פותח האשכול שאחיזת יד איש באשתו היא "טרייף", איני יודע טעמו. ויעויין כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 40&hilite=
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 132 אורחים