אלי_ש כתב:שו"ת הרא"ש המכונה ב'אוצר': "דפוס ראשון", אינו אלא מהדורה שניה (ונציה שי"ב-שי"ג). המהדורה הראשונה נמצאת באוצר! (קושטא רע"ז).
תוקן.
אלי_ש כתב:שו"ת הרא"ש המכונה ב'אוצר': "דפוס ראשון", אינו אלא מהדורה שניה (ונציה שי"ב-שי"ג). המהדורה הראשונה נמצאת באוצר! (קושטא רע"ז).
אלי_ש כתב:ספר 'פתח תשובה', מאת ר' גבריאל שוסבורג. המהדורה שנמצאת ב'אוצר' היא המהדורה השניה שנדפסה בברטיסלבה (פרשבורג) תרנ"ט, ולא כפי שנרשם שם: אמשטרדם תי"ג.
אלי_ש כתב:מלות ההגיון להרמב"ם, ונציה ש"י, מכונה ב'אוצר': "דפו"ר" [דפוס ראשון], אך זה אינו, שכן קדמה לו מהדורת בזל רפ"ז, שג"כ נמצאת ב'אוצר' (תחת השם "ההגיון - ספר מילות ההגיון").
תולדות כתב:הערה לקטלוג.
השם פארהאנד, נכתב בקטלוג אצל מחבר אחד כך, ואצל מחבר אחר פורהנד.
מן הראוי לאחד בין שני הכתיבים.
חכם באשי כתב:בקשוני להעיר:
כתב עת "הצופה לחכמת ישראל", נכנס לאוצר צילום משנת 1972, ובכרך השמיני לא כתוב בשער "שנה שמינית", וניתן לסמוך רק על האוצר שזו באמת השנה השמינית.
בהיברו בוקס http://www.hebrewbooks.org/37236 יש סריקה מהטופס המקורי ואכן כתוב בו שנה שמינית.
כיצד זה הספר מקוטלג כאילו הוא דפוס ראשון, ואינו אלא צילום כפי שכתוב בשער עצמו!
חכם באשי כתב:העירוני:
בספר "ברך יצחק", לר' יצחק די פאס, שאלוניקי תקס"ג, חסר באוצר העמוד שאחר השער ובו הקדמת המחבר. בהיברו בוקס עמוד זה קיים.
הבטחתי כתב:אני מעתיק כאן מה שכתבתי כהערה על חסרון דפים בספר דובב שפתי ישנים אזמיר תל"א, אולי מכאן תבוא עזרתי
חסר מדף קיט עד דף קכ"ה
בעותק שבאוצר עמוד קי"ח ע"ב מסתיים במילים אלכה אל מאמר הקודם ולא נמצא
בעותק כאן
http://www.hebrewbooks.org/19268
(עמוד 272 בדפדפן)
מתחילה שאלה על אודות קידושי שחוק
חיפשתי בביליוגרפיה ולא מצאתי שעמדו על זה, האם שני מהד' שונות הן, ומה טעם ההשמטה בחלק מן המהדורות
היודע פרטים נא ישיבני ותשוח"ח לו
גם המילים אלכה אל מאמר הקודם ולא נמצא טעונות הבהרה
\הוד_והדר כתב:מספר הספר באוצר 19121
א. כותרת הספר הינו ספר הקדמה ודרך לעץ החיים, שם הספר היא: סור מרע ועשה טוב וכך נודע שמו
ב. המהדורא הנסרקת לא נדפסה בגרמניה תש"ח אלא מאוחר יותר בירושלים על ידי אותו המו"ל, והוסיף פה כמה עמודים של תיקונים , וחסר שנת הדפוס, ראה בעמוד 161 מעמודי האוצר
מספר הספר באוצר 102075
אותו הערה לגבי כותרת שם הספר, צריך להיות: סור מרע ועשה טוב
צוות האוצר כתב:אלי_ש כתב:ספר 'פתח תשובה', מאת ר' גבריאל שוסבורג. המהדורה שנמצאת ב'אוצר' היא המהדורה השניה שנדפסה בברטיסלבה (פרשבורג) תרנ"ט, ולא כפי שנרשם שם: אמשטרדם תי"ג.
תוקן.
צוות האוצר כתב:צוות האוצר כתב:אלי_ש כתב:ספר 'פתח תשובה', מאת ר' גבריאל שוסבורג. המהדורה שנמצאת ב'אוצר' היא המהדורה השניה שנדפסה בברטיסלבה (פרשבורג) תרנ"ט, ולא כפי שנרשם שם: אמשטרדם תי"ג.
תוקן.
לפני 12 יום. עיין לעיל.
אלי_ש כתב:ספר 'קול שמחה' לרבי שמחה רפפורט הנמצא ב'אוצר' הוא מהדורה חדשה שיצאה בלונדון תשנ"ב. ב'אוצר' חסר דף השער, והספר מתחיל מצילום השער של המהדורה הראשונה. וע"כ לא נכתבו פרטי מקום ושנת הדפוס.
הוד_והדר כתב:בכותרת כתוב: סדר תפלה ישרה החדש וכתב נהורא השלם וצריך לומר כתר נהורא
אלי_ש כתב:סדר החכמים וקורות הימים לא. נויבאואר, מכיל רק את החלק השני (החלק הראשון נמצא בה"ב). הרישום בפרטי הספר "מבטיח" גם את מה שכולל החלק הראשון (אגרת רב שרירא גאון ועוד).
הוד_והדר כתב:בפועל יש שמה עוד 2 ספרים שאינם שייכים לכאן ואינם מופיעים בנפרד
אהבת שלום תניינא
לקוטי דברי תורה
צוות האוצר כתב:הוד_והדר כתב:בפועל יש שמה עוד 2 ספרים שאינם שייכים לכאן ואינם מופיעים בנפרד
אהבת שלום תניינא
לקוטי דברי תורה
שניהם מופיעים בנפרד, לקוטי דברי תורה היה עם 'י' והורדנו אותו כעת.
הוד_והדר כתב:בכל זאת צירפו 3 ספרים תחת כותר אחד שלא נדפס כך
צוות האוצר כתב:הוד_והדר כתב:בכל זאת צירפו 3 ספרים תחת כותר אחד שלא נדפס כך
שלושת השמות מופיעים בשער הראשי.
אלי_ש כתב:ספר 'מהלך שבילי הדעת'. ב'אוצר' נמצאת מהדורת לובלין שפ"ב, ומיד אחריה נסרקה מהדורה נוספת של הספר - המבורג תקמ"ה.
היה מן הראוי להפריד אותם לשני ספרים נפרדים (או לפחות לציין בפרטי הספר).
אלי_ש כתב:משנת ר' אליעזר, לרבי אליעזר ב"ר חיים די טולידו. בפרטי הספר של חלק א' שנדפס בשאלוניקי תרי"ג, נכתב: שאלוניקי תרי"ג-תרל"ב. ובחלק ב' שנדפס באזמיר תרל"ב, נכתב: אזמיר, תרי"ג-תרל"ב. זה קצת מבלבל וחסר תועלת.
אלי_ש כתב:ספר עיקרי הד"ט, מהדורת סדילקוב תקצ"ה. בכותר נכתב רק החלק הראשון: חלק או"ח. אולם למעשה בהמשך ישנו גם ח"ב: חלק יורה דעה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 119 אורחים