אבישי מספריית הרמבם כתב:הספרן הוותיק והמסור של ישיבת מרכז הרב עדיאל לוין ז"ל הראה לי פעם שר' אברום שפירא זצ"ל הסתמך על סעיף מפורש בשו"ע שיש לשמור על חודש ניסן כולו כ"בין הזמנים". ברם מדובר בסעיף שאינו ב"אורח חיים" ורק בקיאותו של ר' אברום דלתה אותו מאי-שם והביאה אותו כהוכחה. לדאבוני, אינני זוכר את המקור הנ"ל ואשמח אם יש מי שיעמיד אותי על "דברי תורה".
עזריאל ברגר כתב:במוצאי פורים סיפרתי לכמה יהודים בבית הכנסת את הסיפור המפורסם על מרדכי היהודי שלאחר גזירת המן ראה את הילדים יוצאים מבית הספר ושאלם "פסוק לי פסוקיך", והם ענו לו אל תירא מפחד פתאום וגו', עוצו עצה ותופר וגו', ועד זקנה אני הוא וגו'.
הגיב לי אחד השומעים: מכאן ראיה שבאותם ימים לא היה בין הזמנים, בחודש ניסן אלא למדו גם בי"ג ניסן - ערב בדיקת חמץ!
אהרן תאומים כתב:דרשה ששמעתי היום בקול הלשון מהרב המשגיח ר' דן סגל שליט"א https://www.kolhalashon.com/new/Media/P ... ang=Hebrew
ולראשונה שמעתי האשמה חדשה מהסטייפלער זצוקלל"הה על החסידים שהם אשמים בהיווצרותו של בין הזמנים, וזה כמדומני עורבא פרח, בכל אופן בכמה מעדות החסידים נמצא בין הזמנים בתהליך של ביטול עד כמעט לחלוטין
אהרן תאומים כתב:יש"ע על התימלול והזריזות, ואני מחכה שמישהו יסביר מה התכוון בדבר המוזר הזה, כי בכלל בעבר "בחורים" לא היו נוסעים לרבאים החסידים לחגים, וזה התחיל בשנים האחרונות לפני המלחמה בפולין שהאמרי אמת עודד שבחורים יסעו נסיעות, ועוד הכמות הזניחה של בחורים חסידיים שלמדו בישיבות ליטאיות לא יתכן שגררו את הישיבה אחריהם ביסוד כזה דבר,
בשבילי הפרשה פרשת ואתחנן גליון 512 כתב:ביטול נסיעת המשגיח ל'דאטשע'
המנהג בישיבת מיר ובשאר הישיבות באירופה היה שבתקופת הקייץ היו ראשי הישיבה והמשגיח נוסעים ל'דאטשע' [לנופש], ואילו הבחורים תלמידי הישיבה היו נשארים בבית המדרש ללמוד, אך ללא שיעורים מרבני הישיבה. רק בחורים מעטים היו נוסעים לביתם בימי בין הזמנים, בדר"כ אחת למס' שנים.
בשעת תרפ"ו, ככל הנראה כתוצאה מכך שהחל רפיון בישיבות בתקופת בין הזמנים כאשר צוות הישיבה היה בנופש, הודיע מרן המשגיח הגאון הרב ירוחם ליוואויץ זצללה''ה כי השנה הוא מבטל את נסיעתו והוא ישאר בישיבה עם תלמידיו. באותם ימים במחנות הנופש, היו נפגשים גאוני עולם מכל רחבי אירופה והיו מלבנים ביניהם סוגיות סבוכות בהלכה ודנים בענייני הציבור. ביטול נסיעתו של מרן המשגיח היה צעד מרחיק לכת שגרם טלטלה עזה בישיבה ואף במחוזות נוספים.
על השפעתו של המעשה ניתן ללמוד ממכתב ששלח באותה תקופה הבחור חיים זאב פינקל, שלימים היה משגיח הישיבה הקד', לידידו דוד ליפשיץ, ואלו דבריו:
"הידיעה מאי נסיעת אדמו"ר המשגיח שליט"א לקייטא בתור מחאה על המצב המתהווה בישיבות מהנסיעה לקייטות – באה אלי כהפתעה ממש!! כמדומני שזה אמצעי קיצוני למדי, ויש לדון עד כמה דבר זה עלול להכניס פרק חדש בחיי הישיבות – קצבת ימי חופש רשמיים. זה היה אצלי מעין 'צא ולמד' גדול ממעשיהם של גדולים שהם בבחינת רואה את הנולד."
אישצפת כתב:לא gdn אלא jdn שהוא ראשי תיבות של Jewish Daily News
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 230 אורחים