ג. מלאכים הם עכ"פ נבראים, אבל אינם נולדים, ואינם מתים, אבל וודאי שיש להם תכלה ולבסוף מתבטלים, מ"מ לא הכללתי בתשובתי כל המלאכים כיון שהשאלה נראה, על השוכנים כאן עלי חלד, משא"כ אלו הסתובבו פה עלי חלד, ואחד איננו אבל השני עדיין קיים כמבואר במדרשים
חד וחלק כתב:איזו מצוה אי אפשר לעשותה בכוונה, והמכוון בה לא קיימה?
ישועות ישראל כתב:מי היה הראשון שלמד חומש עם רש"י?
ישועות ישראל כתב:חד וחלק כתב:איזו מצוה אי אפשר לעשותה בכוונה, והמכוון בה לא קיימה?
מצות שכחה.
חד וחלק כתב:ישועות ישראל כתב:חד וחלק כתב:איזו מצוה אי אפשר לעשותה בכוונה, והמכוון בה לא קיימה?
מצות שכחה.
אכן לזה היתה כוונתי. אבל למען האמת לכאורה אפשר לכוון, בשעה שמפני המצוה אינו חוזר לקחת את השבלים שנפלו.
יאיר כתב:השאלה היתה צריכה להשאל אחרת. איזו מצוה א"א לכוון לעשותה (לקיימה טכנית).
יאיר כתב:חכם באשי, הפעם טעית..זה היה אביו...
ישועות ישראל כתב:יאיר כתב:חכם באשי, הפעם טעית..זה היה אביו...
נכון!
(אמנם כוונתי היתה על רבו שלמד עמו חומש),
כותב כתב:הכותב לא כתב שום דבר מסברא דנפשיה. כל מילה יש לה מקורות.
אוצר החכמה כתב:גם אני לא הבנתי את החידה
מצפים שנחשוב שידיעת הפסוק גם ושתי המלכה זה פתרון חידה.
אולי כמעשה שהיה כאן באחד הנושאים יש כאן איזו גימטריה שווה?
דראל כתב:כתוב אחד אומר כי "צרי יהודה ובנימין כתבו שטנה על על ישבי יהודה וירושלים" (עזרא ד א-ו), והכתוב השני מתאר את סנבלט, טוביה וגשם כפוגעים בירושלים (נחמיה ב י, ב יט, ג לג-לה, ד א ובפרק ו כולו). הכותב אכן איחד בין שניהם מתוך סברה הגיונית (אף כי קצת קשה כרונולוגית) כי הם הם 'צרי יהודה ובנימין'.
דראל כתב:דראל כתב:כתוב אחד אומר כי "צרי יהודה ובנימין כתבו שטנה על על ישבי יהודה וירושלים" (עזרא ד א-ו), והכתוב השני מתאר את סנבלט, טוביה וגשם כפוגעים בירושלים (נחמיה ב י, ב יט, ג לג-לה, ד א ובפרק ו כולו). הכותב אכן איחד בין שניהם מתוך סברה הגיונית (אף כי קצת קשה כרונולוגית) כי הם הם 'צרי יהודה ובנימין'.
כאשר כתבתי, כן הוכח בדברי הנ"ל.
דראל כתב:תשובה אחת לכל השאלות להלן:
א. מעם ישראל
ב. גוי
ג. לא מעם ישראל ולא גוי
ד. מעם ישראל וגוי גם יחד
מיהם/מיהו?
חכם באשי כתב:כיצד יתכן, ששני אחים מאותם אב ואם, הראשון יאמר 'יזכור' והשני - לא?
נאשער כתב:איך יכול להיות ששומעים ממישהו שאמר שגמר כל המנחות אף שבפועל הוא לא למד כ"א פרק אחד ומ"מ אינו שקרן? [יש רק שאלה של גניבת דעת...]!
אפרקסתא דעניא כתב:
למד פרק "כל המנחות" באות מצה...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 696 אורחים