וראיתי מי שפירש "יחיינו מיומים" רמז לשני ימים של ר"ה שהמה ימי דין, "ביום השלישי" הוא יו"כ שהוא רחמים גמורים "יקימנו ונחיה לפניו"
במסתרים כתב:אהבת ציון לבעל נו"ב דרוש ב'
https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=41350&pgnum=6וראיתי מי שפירש "יחיינו מיומים" רמז לשני ימים של ר"ה שהמה ימי דין, "ביום השלישי" הוא יו"כ שהוא רחמים גמורים "יקימנו ונחיה לפניו"
מי המפרש?
(במהרש"א ר"ה באופן אחר: יומים ר"ה, ביום הג' צום גדליה)
גם השיב הרי"ף ז"ל, כך נראה אינו דומה מי שלוה וכו' ואינן מטלטלין באותו מקום למי שאמר הלוני עד שיבא בני, אלא הדבר תלוי בדינרי זהב או באותן הפירות שלוה, וכדמתרצי רב דינרי הוו ליה. ואם אין ללוה מאותו המין אם זהב אם פירות ואם זולתן אלא יש בשוק באותה העיר דינרין שיש להם שער חתוך שאימתי שירצה ליקח בדמים יקח ויקנה ויפרע, גם בזה מותר. אבל אי לית ליה מאותו המין ולא אית בשוקא מאותו המין, אף על גב דאית ליה נכסיה דשוו כמה[ו] אסור להפרע ממנו סאה בסאה, ע"כ.
מיללער כתב:בספר פני מבין עמ"ס סנהדרין (נדפס בקובץ מפרשים - וינגרטין) על דף כא: בד"ה רב יצחק רמי, ציין לעיין 'להרב כלי יקר' שפירש את דברי הגמרא להיפך מפירושי היד רמ"ה והמהרש"א עיי"ש
סליחה על הבורות, למי הכוונה האם המחבר כלי יקר חיבר ספר עמ"ס סנהדרין, או אולי פירוש על נ"ך ושם הביא את דברי הגמרא בסנהדרין עם פירושו - מי יודע פשר דבר?
דוב גרין כתב:מיללער כתב:בספר פני מבין עמ"ס סנהדרין (נדפס בקובץ מפרשים - וינגרטין) על דף כא: בד"ה רב יצחק רמי, ציין לעיין 'להרב כלי יקר' שפירש את דברי הגמרא להיפך מפירושי היד רמ"ה והמהרש"א עיי"ש
סליחה על הבורות, למי הכוונה האם המחבר כלי יקר חיבר ספר עמ"ס סנהדרין, או אולי פירוש על נ"ך ושם הביא את דברי הגמרא בסנהדרין עם פירושו - מי יודע פשר דבר?
ראה כלי יקר להר"ש לאניאדו עה"פ במלכים.
עושה חדשות כתב:ז"ל הקדמת מור וקציעה -
וחדוש יותר גדול נפלא מאד, נמצא בכתוב בעולי הגולה, שהביאו קרבן אשם על איסור של דברי קבלה, עיין מש"כ בס"ד בספר אם לבינה (סוף ספר עזרא).
לא מצאתי.
דמשק כתב:עושה חדשות כתב:ז"ל הקדמת מור וקציעה -
וחדוש יותר גדול נפלא מאד, נמצא בכתוב בעולי הגולה, שהביאו קרבן אשם על איסור של דברי קבלה, עיין מש"כ בס"ד בספר אם לבינה (סוף ספר עזרא).
לא מצאתי.
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=695398#p695398
י. אברהם כתב:רבי לוי ב"ר דוד - אמשטרדם תקכ"ט
בשביל זה יש אוצה"ח
והנה בספר חמ"י (חלק שבת פרק ח' דף ס"ב ע"א בדפוס קושטא) העתיק לשון הרמ"ע מפאנו ז"ל שכתב שעל ידי ברכת המזון עולים ניצוצות הקדושה מתוך המאכל. ושם (דף ס"א ע"ב) כתב בשם אביו וז"ל: וא"א מורי ז"ל לא הניח מימיו לסלק כלום מעל השלחן, לא בחול ולא בשבת, עד אחר ברכת המזון, כי אמר שניצוצי הקדושה שבבהמה והפירות אינם עולים כי אם על ידי ברכת המזון שמברכים על השלחן, ולפיכך אין להסירם משם עד שיברכו עליהם, ושמה יהיו עד שיעלו, וחלילה להטיל אותם לכלבים לפני ברכת המזון. אלא המאיס עליה להשאירן שם, יאספם אליו תחת השלחן עד אחר ברכת המזון, עכ"ל. ובמפתחות הספר, תחת הכותרת חידושים שחידש המחבר כתב: הזהיר שלא לסלק העצמות עד אחר ברכת המזון, ע"כ. ומזה מובן כוונתו שכתב ניצוצי הקדושה "שבבהמה והפירות" ר"ל בעצמות ובקליפין, וכפי שהבינו וכתבו הפוסקים שהביאו דבריו.
יהודה בן יעקב כתב:מי כתב שהרמ"ע היה מורו?
בחמדת ימים כותב ואבי אדוני מורי ז"ל.
יהודה בן יעקב כתב:מי כתב שהרמ"ע היה מורו?
בחמדת ימים כותב ואבי אדוני מורי ז"ל.
פרנצויז כתב:יהודה בן יעקב כתב:מי כתב שהרמ"ע היה מורו?
בחמדת ימים כותב ואבי אדוני מורי ז"ל.
כבר ידוע ומפורסם בשער בת רבים, שספר חמדת ימים (נדפס בשנת תצ"א) אינו אלא ליקוט, והוא שליקט מכל הספרים (ולא להיפך).
וגם הוכח שגם כשכותב "אני תיקנתי" "אני חיברתי" וכו', וכן כשכותב דברים בשם "מורי" או "אבי מורי" וכו' אינו נכון, והוא העתיק מאחרים.
viewtopic.php?f=7&t=43776&p=584900&hilit=#p584900
כדאי לעיין בקובץ עץ חיים (באבוב) גליון ט"ו (תמוז-אב תשע"א) עמ' שמט-שסו.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:הבא"ח מזכיר.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:הגאון החיד"א ז"ל בספרו חומת אנך [ישעיה מט, ז] כתב בביאור הפסוק [שם]: "כה אמר ה' גואל ישראל קדושו לבְזֹה נפש למתעב גוי לעֶבֶד מֹשְׁלִים מלכים יראו וקמו שָֹרִים וישתחוו למען ה' אשר נאמן קְדֹש ישראל ויבחרך", וזה לשונו: "אפשר, דהכוונה "כה אמר השם גואל ישראל", והגאולה העיקרית להוציא ממסגר אסיר, ניצוצי הקדושה אשר היו טמעי"ם בסיטרא-אחרא, וטרפו גם גנבו גם כחשו, הסיטרא-אחרא. וזהו הגאולה אמיתית. וזהו שאמר: "גואל ישראל קדושו", כי הוא גואל קדושת ישראל אשר נפוצו בין הקליפות, "לבְזֹה נפש" דייקא, כלפי השר של מעלה, כי כל ישעו וכל חפצו לבוז בז נפש ישראל. ומכניס בלב אומתו לרעו"ת ביעקב, לבלע ולהשחית זרע ישראל, וכמו שאמרו בזוהר הקדוש, דהשר של מצרים היה נותן בלב המצרים להרע לישראל. וזהו שאמר "לבזה נפש" - לאותו הבוזז הנפש, הוא השר שהוא מתעב גוי, שמכניס בלב האומה לתעב ולשקץ ישראל חס-ושלום, והיינו דקאמר: "למתעב גוי". ועל-ידי-זה, העבד ישראל מושלים בגופו ונפשו השר והאומה, וזהו שאמר: "לעבד מושלים". הנה יום בא לה', חיל בלע ויקיאנו, ויצאו לאור ניצוצות הקדושה, בהתגבר תוקף הרחמים כמו שהיה ביציאת מצרים. וזהוא שאמר: "מלכים יראו וקמו", כי עיקר הניצוצות הם משבעה מלכים, כמו שכתב רבנו האר"י זכר צדיק לברכה, ואלה המלכים יראו המאורות הגדולים, "וקמו" מעמקי הקליפות, "שרים" - הם שרי האומות, "וישתחוו למען ה' אשר נאמן" בהבטחותיו לגאול נפשנו, "קדוש ישראל ויבחרך" - לעבוד עבודתו". ע"כ. היכן בזהר?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:היכן בזהר?
סדנא דארעא כתב:החיד"א בספרו פני דוד (פרשת יתרו אות ב) מביא ד"ז ("דשר של מצרים היה מכניס בלב ודעת פרעה להרע לישראל והוא היה שלוחו להרע להם") בשם ס' מענה לשון (להגאון ר' יעקב ישראל אלגאזי לשון תורה מערכת מ ד"ה מלך מצרים).
פרנצויז כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:היכן בזהר?סדנא דארעא כתב:החיד"א בספרו פני דוד (פרשת יתרו אות ב) מביא ד"ז ("דשר של מצרים היה מכניס בלב ודעת פרעה להרע לישראל והוא היה שלוחו להרע להם") בשם ס' מענה לשון (להגאון ר' יעקב ישראל אלגאזי לשון תורה מערכת מ ד"ה מלך מצרים).
ראה קהלת יעקב לשון תורה
https://tablet.otzar.org/pages/?&pagenu ... ook=163602
אות תרי"ט
סדנא דארעא כתב:פרנצויז כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:היכן בזהר?סדנא דארעא כתב:החיד"א בספרו פני דוד (פרשת יתרו אות ב) מביא ד"ז ("דשר של מצרים היה מכניס בלב ודעת פרעה להרע לישראל והוא היה שלוחו להרע להם") בשם ס' מענה לשון (להגאון ר' יעקב ישראל אלגאזי לשון תורה מערכת מ ד"ה מלך מצרים).
ראה קהלת יעקב לשון תורה
https://tablet.otzar.org/pages/?&pagenu ... ook=163602
אות תרי"ט
הוא אשר ציינתי.
סדנא דארעא כתב:החיד"א בספרו פני דוד (פרשת יתרו אות ב) מביא ד"ז ("דשר של מצרים היה מכניס בלב ודעת פרעה להרע לישראל והוא היה שלוחו להרע להם") בשם ס' מענה לשון (להגאון ר' יעקב ישראל אלגאזי לשון תורה מערכת מ ד"ה מלך מצרים).
פרנצויז כתב:ראה קהלת יעקב לשון תורה
https://tablet.otzar.org/pages/?&pagenu ... ook=163602
אות תרי"ט
סדנא דארעא כתב:הוא אשר ציינתי.
ביקורת תהיה כתב:ביאור הגר"א אהע"ז קכט נא: וע' בא"ת פ' לך לך שדחק עצמו שם מאוד ע"ז.
מאן איהו?
י. אברהם כתב:במצפה איתן תענית ה, ב כתב עי' בספר ת"צ
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 568 אורחים