מחולת המחנים כתב:נכתב כאן בהרחבה שהבראקל הוא צאצא של התרגול הפיומי, וזאת על פי הנחת החוקרים, האם יש מקור או הפניה למחקר בנושא, האם יש מסמכים או מאמרים התומכים בהנחה זו, (ויקיפדיה איננה מקור מהימן כמובן).
מחולת המחנים כתב:נכתב כאן בהרחבה שהבראקל הוא צאצא של התרגול הפיומי, וזאת על פי הנחת החוקרים, האם יש מקור או הפניה למחקר בנושא, האם יש מסמכים או מאמרים התומכים בהנחה זו, (ויקיפדיה איננה מקור מהימן כמובן).
יהושעבנמי כתב:מחולת המחנים כתב:נכתב כאן בהרחבה שהבראקל הוא צאצא של התרגול הפיומי, וזאת על פי הנחת החוקרים, האם יש מקור או הפניה למחקר בנושא, האם יש מסמכים או מאמרים התומכים בהנחה זו, (ויקיפדיה איננה מקור מהימן כמובן).
יהושעבנמי כתב:יהושעבנמי כתב:מחולת המחנים כתב:נכתב כאן בהרחבה שהבראקל הוא צאצא של התרגול הפיומי, וזאת על פי הנחת החוקרים, האם יש מקור או הפניה למחקר בנושא, האם יש מסמכים או מאמרים התומכים בהנחה זו, (ויקיפדיה איננה מקור מהימן כמובן).
זה לא משנה, כי אם לפיומי יש מסורת גם הבראקל כשר כי הם דומים בדיוק
יהושעבנמי כתב:מחולת המחנים כתב:נכתב כאן בהרחבה שהבראקל הוא צאצא של התרגול הפיומי, וזאת על פי הנחת החוקרים, האם יש מקור או הפניה למחקר בנושא, האם יש מסמכים או מאמרים התומכים בהנחה זו, (ויקיפדיה איננה מקור מהימן כמובן).
מחולת המחנים כתב: DNA.
ב. הם אינם דומים בדיוק, עיין כאן השוואה ביניהם viewtopic.php?p=396857#p396857
ברזלים כתב:ברור שהרבנים בזמננו לא יסמכו להכשיר עוף על סמך דברי מדענים שהוא כנראה צאצא של עוף זה או אחר.
תמונה של תרנגול מזן "שחף" שגם דומה לבראקל.
לענין כתב:לא הבנתי. איך הפיומי נהפך לבראקל, לא ע''י תערובת מין אחר?
יהושעבנמי כתב:מחולת המחנים כתב: DNA.
ב. הם אינם דומים בדיוק, עיין כאן השוואה ביניהם viewtopic.php?p=396857#p396857
מה ההבדל?
מחולת המחנים כתב:יש שינוי ניכר בצורת הזנב, שזנבו של הבראקל ארוך וגדול יותר, בעוד שהפיומי שנראה מפוטם זנבו קטן יותר.
יש גם שינוי בגודל הכרבולת, בעוד שאצל הפיומי היא גדולה יותר אצל הבראקל היא נמוכה ושטוחה יותר.
הברקל הוא אחד הגזעים העתיקים ביותר באירופה, שראשיתה במאה ה -14. הם האמינו שהובאו לבלגיה בימי הביניים על ידי הצלבנים, והם קשורים כנראה לעופות הפיאומי שעדיין קיימים במצרים עד עצם היום הזה. היו שם שני גזעים נפרדים; סוג גדול מפלנדריה וסוג משקל קל יותר מקמפן, אך בשל הכלאה נעלמה ההבחנה, והתוצאה היא זן אחד. הם הפכו נדיר מאוד לאחר מלחמת העולם השנייה. הם מסווגים כגזע קל עם סימנים מסומנים, עיניים שחורות קטנות הם ציפור מאוד אטרקטיבי.
מחולת המחנים כתב:לפי הבנתי ההנחה כי הבראקל הוא צאצא של הפיומי היא בגדר השערה בלבד, ומסתמכת בעיקר על מראהו החיצוני, כאשר דפוס הנוצות של הפיומי דומה לבראקל, אך לא בטוח שהנחה זו מקובלת על דעת כל החוקרים.
ענין נוסף, שכפי הנראה עוף הבראקל הוכלא במהלך השנים עם עופות אחרים, כמו שמשתמע מכאן
https://www.omlet.co.uk/breeds/chickens/brakel/
תרגום גוגלהברקל הוא אחד הגזעים העתיקים ביותר באירופה, שראשיתה במאה ה -14. הם האמינו שהובאו לבלגיה בימי הביניים על ידי הצלבנים, והם קשורים כנראה לעופות הפיאומי שעדיין קיימים במצרים עד עצם היום הזה. היו שם שני גזעים נפרדים; סוג גדול מפלנדריה וסוג משקל קל יותר מקמפן, אך בשל הכלאה נעלמה ההבחנה, והתוצאה היא זן אחד. הם הפכו נדיר מאוד לאחר מלחמת העולם השנייה. הם מסווגים כגזע קל עם סימנים מסומנים, עיניים שחורות קטנות הם ציפור מאוד אטרקטיבי.
כלומר, שהתרנגול כלל לא גדל בחצרות הבתים כדי שיהיה נגיש לכל בעלבוסטע שרצתה עוף לשבת, ולא מסתבר שהוא היה העוף המועדף לאכילה.fayoumis לא אוהב להיות מטופל בכלל ויהיה מאוד קולית כאשר הרים. הם יכולים להיות מאולף במידה מסוימת עם פינוקים אבל לא יהיה מאולף לחלוטין
הדפסת_ספרים כתב:הוספה לפרק שירה: עוף ברקל אומר: גם אני סיקריק, חבר אני לכל אשר יראוך
א' זעירא כתב:החוקר ובודק גנזי נסתרות פירסם כאן תירגום ממידע שפורסם על הפיומי באתר כלשהו:כלומר, שהתרנגול כלל לא גדל בחצרות הבתים כדי שיהיה נגיש לכל בעלבוסטע שרצתה עוף לשבת, ולא מסתבר שהוא היה העוף המועדף לאכילה.fayoumis לא אוהב להיות מטופל בכלל ויהיה מאוד קולית כאשר הרים. הם יכולים להיות מאולף במידה מסוימת עם פינוקים אבל לא יהיה מאולף לחלוטין
במילים אחרות הייתי קורא לו "תרנגול הבר", ועל סמך העובדה שמקום גידולה הוא לאורך נהר הנילוס הייתי מכנה אותו גם בשם הארמי "תרנגולתא דאגמא". האם יתכן שזיהינו את התרנגולתא דאגמא מימי מתן תורה?
ברזלים כתב:הדפסת_ספרים כתב:הוספה לפרק שירה: עוף ברקל אומר: גם אני סיקריק, חבר אני לכל אשר יראוך
ועוף הפטם אומר כמה פרקי שירה של כמה מיני תרנגולים ועופות.
הדפסת_ספרים כתב:הוספה לפרק שירה: עוף ברקל אומר: גם אני סיקריק, חבר אני לכל אשר יראוך
לבלב כתב:הדפסת_ספרים כתב:הוספה לפרק שירה: עוף ברקל אומר: גם אני סיקריק, חבר אני לכל אשר יראוך
אנו מקבלים את הליכלוך שלכם במייל, בעל כרחינו.
זה בסדר, תמשיכו גם כאן בפורום, עודד גם את חבריך כאן להתמיד כל אחד בדרכו פעם במעט איפוק ופעם פחות, כל חד כדלית ליה.
העיקר, להדוף את החצופים הסיקריקים מתירי עזניה ודוכיפת ושאר עוף טמא.
אנו גם בולעים וסובאים בצמאון רב את דבריכם הקדושים תחת כל עץ רענן בכל 'אתר' ו'אתר'.
אל תרפו, הפציצו מכל בכל והכל, בכל דרך ואופן ובכל מקום, לא תגורו מפני איש ויהיה גדול כפי שהוא, אל תחלקו כבוד לרב במקום חילול ה'שם', אל תתחשבו בדרכה של תורה הלכותיה ודרך הכרעותיה, כי עת לעשות ל'שם' הפרו תורתך.
ובעיקר לא להיכנס לגופו של דברים, אלא במקום צורך גדול ורק חלקית מה יכול לעזור במאבק הקדוש ל'שם'.
כך תצליחו למגר את התופעה המבישה ואת הסוררים השפלים המעיזים לחשוב בדרך שהם חושבים.
יחזקאל קפלן במכתבו כתב:הנה דבר זה ידוע ומפורסם שהעופות התעשיתיים הם מכלוא של זכר שנקרא 'קורניש' ונקיבה שנקרא 'רוק' אלא שבשעתו לא הי' ידוע מהו מקורו של הקורניש ועכשיו שכל הידע נמצא בהישג יד ונודע שהקורניש הוא יצור שיצרוהו מהכלאה של מספר עופות קרב מהמזרח הרחוק, סוברים גדולי הדור שאע"פ שכבר אכלוהו עשרות בשנים זה לא נקרא מסורת שראינו מאות בשנים בכל חצירות ישראל שאינו דורס, אבל הקורניש לא גדל בחצרות ישראל, ולקחוהו מבתי החרושת ונמצא שאין לו שום מסורת כלל ולכן אין לו מסורת כלל,
הגר"מ שטרנבוך כתב:כגון במבנה הגוף שהבראקל יותר צר וגבוה ומתאים לצורת עופות קרב,
מחולת המחנים כתב:אחת הטענות המרכזיות שנקטו המערערים על העופות שלנו בואם לפסול את עופות הפטם, בהיות שהם מורכבים מעוף הקורניש שהוא עוף קרב, ולזאת הביאו במקומו את עוף הבראקל שלטענתם הוא נקי מכל חששות.
מסורת טהרת העופות עמ' י"איחזקאל קפלן במכתבו כתב:הנה דבר זה ידוע ומפורסם שהעופות התעשיתיים הם מכלוא של זכר שנקרא 'קורניש' ונקיבה שנקרא 'רוק' אלא שבשעתו לא הי' ידוע מהו מקורו של הקורניש ועכשיו שכל הידע נמצא בהישג יד ונודע שהקורניש הוא יצור שיצרוהו מהכלאה של מספר עופות קרב מהמזרח הרחוק, סוברים גדולי הדור שאע"פ שכבר אכלוהו עשרות בשנים זה לא נקרא מסורת שראינו מאות בשנים בכל חצירות ישראל שאינו דורס, אבל הקורניש לא גדל בחצרות ישראל, ולקחוהו מבתי החרושת ונמצא שאין לו שום מסורת כלל ולכן אין לו מסורת כלל,
ובאמת שגו ברואה כי עוף קרב איננו עוף דורס ואיננו טמא, אך לדעתם שעוף הקורניש יש בו חששות משום היותו עוף קרב, הנה אותו החשש עצמו קיים גם בעוף הבראקל, וכמו שכבר עורר הגר"מ שטרנבוך במכתבוהגר"מ שטרנבוך כתב:כגון במבנה הגוף שהבראקל יותר צר וגבוה ומתאים לצורת עופות קרב,
והנה אכן הרואה את תמונות הבראקל יראה שהוא ממש עוף קרב
התמונות לקוחות מאתר של מגדלי בראקל https://www.backyardchickens.com/thread ... ad.846278/
חוקר ובוחן כתב:ג. כאשר מתייחסים למקורותיו של הקורניש הגיוני ומתבקש שיציינו שהוא מתרנגולי משחק-קרב מהמזרח הרחוק , אבל הסיבה שהם בעייתיים היא לא בגלל הקרב והמשחק אלא העדר מסורת או חשש דורס , עליו או על אבותיו .(ומקורו מהמזרח הרחוק שם לא נפוצו קהילות ישראל , מעצימים חששות אלו). ולפיכך אדרבה , משום הא - מה שהטיל הגרמ"ש בשם מומחים דופי בברקל נשום שדומה\נוטה לצורת עופות קרב לעומת הבלאדי המעורב - אין לה שחר אף מבחינה הלכתית , מלבד מה שטעה לכאורה בהיקשו לבלדי המעורב , ולא לבלדי הגזעי-הפיאומי, וכמש"ל.
מחולת המחנים כתב:חוקר ובוחן כתב:ג. כאשר מתייחסים למקורותיו של הקורניש הגיוני ומתבקש שיציינו שהוא מתרנגולי משחק-קרב מהמזרח הרחוק , אבל הסיבה שהם בעייתיים היא לא בגלל הקרב והמשחק אלא העדר מסורת או חשש דורס , עליו או על אבותיו .(ומקורו מהמזרח הרחוק שם לא נפוצו קהילות ישראל , מעצימים חששות אלו). ולפיכך אדרבה , משום הא - מה שהטיל הגרמ"ש בשם מומחים דופי בברקל נשום שדומה\נוטה לצורת עופות קרב לעומת הבלאדי המעורב - אין לה שחר אף מבחינה הלכתית , מלבד מה שטעה לכאורה בהיקשו לבלדי המעורב , ולא לבלדי הגזעי-הפיאומי, וכמש"ל.
א. במכתבו של קפלן מיד אחרי שהוא מציין שהוא עוף קרב, מביע חשש שאולי נחשב עוף דורס "זה לא נקרא מסורת שראינו מאות בשנים בכל חצירות ישראל שאינו דורס", ומה הקשר בין הדברים.
ב. הגרמ"ש לא הביא את הענין שהבראקל דומה לעוף קרב כהוכחה לכשרותו, אלא להצביע על השוני שקיים בינו לבין העוף הבלאדי (לדבריך הבלאדי המעורב).
ברזלים כתב:תרנגול אחד מייצג את האוסרים והשני את המתירים.
השם ירחם איך שהוא נראה. איבד את כל הצלם אנוש ותרנגול שהיו לו בתמונות לעיל.
ברזלים כתב:א. קודם כל זה השערה לא מבוססת.
ב. בתמונה זה נראה כמו ריקוד במעגל מאשר קרב.
ברזלים כתב:תרנגול אחד מייצג את האוסרים והשני את המתירים.
השם ירחם איך שהוא נראה. איבד את כל הצלם אנוש ותרנגול שהיו לו בתמונות לעיל.
גבול ים כתב:ברזלים כתב:תרנגול אחד מייצג את האוסרים והשני את המתירים.
השם ירחם איך שהוא נראה. איבד את כל הצלם אנוש ותרנגול שהיו לו בתמונות לעיל.
הטשטוש שבתמונה מלמד שאיננה טבעית.
ישיבה בחור כתב:שלום רב
אתייחס בנוגע לניסיון להתיר את עוף הבראקל על סמך השערת חוקרים שמקורו מעוף הפיומי המצרי
ראשית והוא עיקר כפי הנראה עוף הפיומי אין עליו מסורת טהרה ולו מכיון שהוא אינו ראוי כמעט למאכל והוא אף לא שימש כעוף מאכל אלא כעוף שעשוע מחמת יופיו והיו שהשתמשו בו לביציו עד כדי כך שהאירגון apa האמריקאי אינו מביא את העוף ברשימה הגדולה של עופות המאכל בעולם וזה נושא מודגש באתרים הכותבים על העוף
בנוסף העוף הוא עוף מופרע עוף בר בלשונם והוא עף מעל לגדרות גבוהים
כך שבאם מקור הבראקל הוא מהפיומי
זה דוקא סיבה לאסור את הבראקל
אך עפ"י ההלכה יתכן שאין לסמוך בזה על השערת החוקרים מחמת שזה השערה על שנים רבות אחורה אך זהו ודאי ריעותא על העוף
אשתדל מחר לשלוח למקורות באנגלית הכותבים על העוף פיומי
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים