ברזלים כתב:גם הרב וינטרויב (שכתב נגד קול התור) כותב שאנחנו נמצאים ב"תקופת משיח בן יוסף", ומופקעים משעבוד מלכויות אך נתונים בשאור שבעיסה-הערב רב.
הרואה כתב:משונה שבכל הכתבה לא מדובר על הספר פזמוני ברית אבות בסערת אליהו של ר' יוסף (יושעה) ריבלין, שלענ"ד זו ההוכחה המחקרית הטובה ביותר לקול התור (מלבד ההוכחות התורניות כמובן).
איש-אחד כתב:ומתי הופיע לראשונה ההספד הזה?
הרואה כתב:איש אחד,
אולי תאמר את דעתך בנידון, אתה חולק גם על תומכי קול התור וגם על מתנגדיו, אם הבנתי נכון אתה בגדול טוען שהיה פה זיוף רב מערכתי בהקף רחב מאד, ואף אחד לא מגדולי ישראל ולא מהחוקרים שמו לב אליו, נשמע קצת מחודש מידי.
איש-אחד כתב:הרואה כתב:איש אחד,
אולי תאמר את דעתך בנידון, אתה חולק גם על תומכי קול התור וגם על מתנגדיו, אם הבנתי נכון אתה בגדול טוען שהיה פה זיוף רב מערכתי בהקף רחב מאד, ואף אחד לא מגדולי ישראל ולא מהחוקרים שמו לב אליו, נשמע קצת מחודש מידי.
יש שחקרו רק את הצד הרעיוני השקפתי, כמו גדולי ישראל, והם דחו את השקפת קוה"ת אך לא דחו את הצד ההיסטוריוגרפי של קוה"ת ו'הספרות הריבלינית' - זאת מסיבה אחת פשוטה - הם לא חקרו את הצד הזה. אחרים, מורגנשטרן לדוגמה, שחקר רק את הצד ההיסטוריוגרפי, שולל את הספרות הריבלינית אבל מכיון שכאקסיומה הוא מקבל את השקפת קוה"ת הוא כותב סיפור היסטורי משיחי חלופי לזה של הריבלינים.
אלו שחקרו הן את הצד ההשקפתי והן את הצד ההיסטוריוגרפי היסטורי, שללו את כל 'הספרות הריבלינית' מתחילתה ועד סופה, שכולה נכתבה בידי חבורה אחת.
'זיוף רב מערכתי' נשמע מופרך, אבל עובדה שאפילו מורגנשטרן פרך את כל האמינות ההיסטורית של ה'מסורת' הריבלינית מתחילתה עד סופה (מבלי להכנס לפן המשיחי).
איש-אחד כתב:הרואה כתב:איש אחד,
אולי תאמר את דעתך בנידון, אתה חולק גם על תומכי קול התור וגם על מתנגדיו, אם הבנתי נכון אתה בגדול טוען שהיה פה זיוף רב מערכתי בהקף רחב מאד, ואף אחד לא מגדולי ישראל ולא מהחוקרים שמו לב אליו, נשמע קצת מחודש מידי.
יש שחקרו רק את הצד הרעיוני השקפתי, כמו גדולי ישראל, והם דחו את השקפת קוה"ת אך לא דחו את הצד ההיסטוריוגרפי של קוה"ת ו'הספרות הריבלינית' - זאת מסיבה אחת פשוטה - הם לא חקרו את הצד הזה. אחרים, מורגנשטרן לדוגמה, שחקר רק את הצד ההיסטוריוגרפי, שולל את הספרות הריבלינית אבל מכיון שכאקסיומה הוא מקבל את השקפת קוה"ת הוא כותב סיפור היסטורי משיחי חלופי לזה של הריבלינים.
אלו שחקרו הן את הצד ההשקפתי והן את הצד ההיסטוריוגרפי היסטורי, שללו את כל 'הספרות הריבלינית' מתחילתה ועד סופה, שכולה נכתבה בידי חבורה אחת.
'זיוף רב מערכתי' נשמע מופרך, אבל עובדה שאפילו מורגנשטרן פרך את כל האמינות ההיסטורית של ה'מסורת' הריבלינית מתחילתה עד סופה (מבלי להכנס לפן המשיחי).
בברכה המשולשת כתב:איש-אחד כתב:ומתי הופיע לראשונה ההספד הזה?
"הדברים נאמרו באזכרה שנערכה לר' יושעה בבית הכנסת מזכרת משה בירושלים, בחודש אלול שנת תרפ"א, במלאת עשרים וחמש שנה לפטירתו... לקט מדברי המספידים פורסם לאחר מכן במהדורה מצומצמת" (ברית אבות בסערת אליהו, מבוא, עמ' 12, הערה 12)
איש-אחד כתב:בברכה המשולשת כתב:איש-אחד כתב:ומתי הופיע לראשונה ההספד הזה?
"הדברים נאמרו באזכרה שנערכה לר' יושעה בבית הכנסת מזכרת משה בירושלים, בחודש אלול שנת תרפ"א, במלאת עשרים וחמש שנה לפטירתו... לקט מדברי המספידים פורסם לאחר מכן במהדורה מצומצמת" (ברית אבות בסערת אליהו, מבוא, עמ' 12, הערה 12)
תירוץ קלאסי ממשפחת 'תירוצי' חבורת הריבלינים מדוע אין אף מקור מקביל לבדיותיהם..
אין זכר כלל לקיומם של פזמונים של ר' יוסף ריבלין, הידועים גם כ"ברית אבות בסערת אליהו", לפני השנים האחרונות של שנות התק"ץ!
בברכה המשולשת כתב:איש-אחד כתב:תירוץ קלאסי ממשפחת 'תירוצי' חבורת הריבלינים מדוע אין אף מקור מקביל לבדיותיהם..
אין זכר כלל לקיומם של פזמונים של ר' יוסף ריבלין, הידועים גם כ"ברית אבות בסערת אליהו", לפני השנים האחרונות של שנות התק"ץ!
התר"ץ, הלא כן? (ולא התק"ץ)
לגוף העניין, יעויין בדבריי לעיל באשכול (קרוב יותר לתחילתו)
נוטר הכרמים כתב:שנית, אחרי שהראתי דוגמא ליחס מורכב וספקני, הנה ציטוט מתוך רשימות אוטנטיות שרשמתי מיד בצאת השבת לאחר שהותי אצל מו"ר הגר"ש אויערבאך שליט"א בביתו בש"ק פר' שמות תשע"ה ממה ששמעתי מפיו במדויק:נתגלגל לדבר מענין לימוד משניות, והתאונן על מה שבילדותו בעץ חיים לא למדו משניות כלל, אלא הלכו מן החומש לגמרא, ובאמת גם חומש כמעט לא למדו, ובאמת אצל גדולי עולם רואים שהיה להם סדר למשניות. וסיפר שפעם היה בחיפה ולמד כהרגלו משניות אחר התפילה, ור' יעקב רוזנטל נתרעם בפניו שמעולם לא שמענו שלומדים משניות, והשיבו כי הגרע"א חיבר תוס' למשניות, ואין לומר שכתבו כפי' בעלמא דרך לימוד הגמ', שהרי מציין עליו דברי התוס' בגמ' ועוד דברים הגלויים לכל מעיין.
ובאמת שדברי ר"ת (בתוספות קידושין ל, א ד"ה לא צריכא, וז"ל, ור"ת פי' שאנו סומכין אהא דאמרינן בסנהדרין (דף כד.) בבל בלולה במקרא במשנה ובגמרא דגמרת בבל בלול מכולם) מחודשים מאוד, ובאמת הגר"א נהג למעשה 'ישליש' כפשוטו, ומ"מ לא הנהיג כן בקול רעש גדול, ותלמידיו וביחוד ר"ח מוואלאז'ין היו 'פרקטיים', והבינו שא"א להשתית כך את הלימוד מתחילה, וישליש נאמר אחרי שככבר למד הכל.
הרואה כתב:הגרי"ש זילברמן זצ"ל הנהיג לימוד משניות בת"ת קמניץ, ושילם למדפיסי אשכול על הוצאות המהדורה הראשונה של המשניות שהוציאו מנוקד עם רע"ב ועיקר תוס' יו"ט כדי שיסכימו להדפיס, ואח"כ החל להתפשט בחדרים נוספים.
איש_ספר כתב:"מבוכי הגאולה", עוד מעלילות ספר קול התור ופרקיו הנעלמים. התפרסם במגזין הנקרא "עולם קטן". באדיבות יקירנו ר' ישעיהו וינוגרד הי"ו
איש-אחד כתב:מאמרו המצוין של אטקס המפריך מתחילה ועד סוף את כל הספרות הריבלינית על האידאולוגיה המשיחית "גאולה בדרך הטבע" של הגר"א, ועל התהליך איך נוצר המיתוס הריבליני כולל "קול התור" ושאר דמיונות.
http://www.humanities.org.il/sites/defa ... %D7%A1.pdf
עתניאל בן קנז כתב:איש-אחד כתב:מאמרו המצוין של אטקס המפריך מתחילה ועד סוף את כל הספרות הריבלינית על האידאולוגיה המשיחית "גאולה בדרך הטבע" של הגר"א, ועל התהליך איך נוצר המיתוס הריבליני כולל "קול התור" ושאר דמיונות.
http://www.humanities.org.il/sites/defa ... %D7%A1.pdf
האם אפשר להעלות את הקובץ לחסומים?
איש-אחד כתב:עתניאל בן קנז כתב:איש-אחד כתב:מאמרו המצוין של אטקס המפריך מתחילה ועד סוף את כל הספרות הריבלינית על האידאולוגיה המשיחית "גאולה בדרך הטבע" של הגר"א, ועל התהליך איך נוצר המיתוס הריבליני כולל "קול התור" ושאר דמיונות.
http://www.humanities.org.il/sites/defa ... %D7%A1.pdf
האם אפשר להעלות את הקובץ לחסומים?
מצ"ב
איש-אחד כתב:עתניאל בן קנז כתב:איש-אחד כתב:מאמרו המצוין של אטקס המפריך מתחילה ועד סוף את כל הספרות הריבלינית על האידאולוגיה המשיחית "גאולה בדרך הטבע" של הגר"א, ועל התהליך איך נוצר המיתוס הריבליני כולל "קול התור" ושאר דמיונות.
http://www.humanities.org.il/sites/defa ... %D7%A1.pdf
האם אפשר להעלות את הקובץ לחסומים?
מצ"ב
יקר כתב:ההבחנה שעושה אטקס - ומבסס עליה הרבה מטענתו ('לא מצאנו') - בין עליה מחמת קדושת הארץ לעליה מחמת שאיפות משיחיות, בקרב חבורת תלמידי הגר"א שעלו לא"י, צע"ג. גם הטענה שרי"צ בדה מלבו את הדברים ועליהם ביסס רש"ז את כתביו, סובלת מכשל אנכרוניסטי הדומה לזה שאטקס מאשים בהם את הכתבים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים, ישבב הסופר ו־ 373 אורחים